ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedes-Benz EQS
5. října 2021

Když Mercedes-Benz poprvé ukázal svůj luxusní elektromobil EQS s dojezdem 780 kilometrů, šokoval svět. Byla to totiž nejvyšší hodnota, jakou kdy které auto nabízelo. Jaká je ale realita? To jsme zjišťovali v testu tohoto nádherného top manažerského sedanu do zásuvky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Po usednutí za volant je snadné si všimnout toho, že se sedí výše než v klasickém sedanu. To je dáno platformou, ve které jsou ukryty baterie. Vyšší posez ale řada řidičů ocení. Čelní sklo by však mohlo mít přece jen větší plochu. Ven je výhled spíš jako ze sportovního vozu.
Velmi pěkný je přechod palubní desky do výplně dveří, který vytváří jakýsi oblouk a přispívá k pocitu útulnosti.
Třída S byla vždy považována za nositele nových technologií, to platí i pro EQS. Předvádí se totiž s nevídanou skleněnou palubní deskou, kterou automobilka nazývá Hyperscreen.
Sklo ohnuté při extrémně vysoké teplotě pod sebou ukrývá hned tři obrazovky. Levý displej před řidičem simuluje klasické ručičkové ukazatele, prostřední gigantická obrazovka poskytuje monumentální pohled na navigaci.
Má i celou řadu dalších funkcí, třeba velmi příjemné zobrazení semaforů na křižovatce. To aby se člověk nemusel nahýbat.
Trochu navíc je tu displej před spolujezdcem. Ten se aktivuje pouze tehdy, pokud je pravé sedadlo zatížené, jinak na něm běží spořič s logem nebo hvězdičkami.
Systém pro spolujezdce ale nepřináší nic nového kromě možnosti zahrát si tetris nebo pexeso. Je otázka, zda to někdo ocení, nebo jde spíš o ukázku technologických možností značky.
Testované auto bylo vybaveno i nevšedně velkým head‑up displejem, který na čelní sklo promítá nejen provozní informace, ale i podrobné navigační příkazy.
Problém je, že dohromady Mercedes chrlí na řidiče obrovské množství údajů. Celkem čtyři obrazovky je už opravdu hodně i pro technicky zručné jedince, a tak se může u někoho rychle dostavit únava z přehršle dat, která se na něj valí. Je to pravý opak Tesly, která má sice také obrovskou obrazovku, ale jen jednu, a navíc poměrně přehlednou. Naštěstí je tu možnost vypnout head‑up displej a nastavit zjednodušené zobrazení, které omezí počet informací na obrazovce s budíky a na zbytku Hyperscreenu aktivuje spořič. Přece jen je občas dobré si v autě odpočinout od digitálního smogu.
Úplně povedené není také provedení dalších ovladačů. Dotykové plochy nahradily běžná tlačítka na volantu. Člověk se tak musí přesně strefit do malého prostoru, což se občas nepodaří. Nepraktické je to hlavně za jízdy. Poněkud levně působí i jedna dotyková plocha na středovém tunelu se startovacím tlačítkem uprostřed a několika volbami po stranách. V luxusním autě za cenu bytu na předměstí (začíná na třech milionech) bychom přece jen očekávali alespoň nějaká příjemná tlačítka. Tady je ale Mercedes poplatný trendu, který zachvátil i další výrobce aut.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Tím, že je příď kratší, zůstalo více prostoru pro posádku. Ještě kratší záď zase skrývá vysoko výklopné páté dveře, což je pro tuto třídu také neobvyklé. Většina aut tu jsou sedany s jednoduchým víkem.

Do kufru se v základním uspořádání vejde 610 litrů zavazadel, pod podlahou je pak prostor na nabíjecí kabely nebo povinnou výbavu.

Zadní sedadla lze sklopit, pak se kapacita zavazadelníku rozšíří na 1770 litrů.

Praktický je i jeho kryt, který se zvedá spolu s elektricky výklopnými pátými dveřmi. EQS tak má na rozdíl od třídy S rodinného ducha a dá se s ním počítat nejen na přejezd mezi domovem a kanceláří, ale i na dovolenou ve čtyřech.
 

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Mercedes‑Benz EQS se zatím v Česku prodává ve dvou verzích. Základní 450+ má poháněná zadní kola a výkon 245 kW. Zaměřena je na dojezd a právě ta slibuje 780 kilometrů na&nb…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus