ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedesu třídy E kupé
25. prosince 2013

Luxusní dvoudveřové čtyřmístné kupátko určené těm, jimž sedan třídy E připadá usedlý a zbytečně velký a kupé třídy C příliš "sociální".
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Luxusní dvoudveřové čtyřmístné kupátko určené těm, jimž sedan třídy E připadá usedlý a zbytečně velký a kupé třídy C příliš "sociální".

Názvosloví Mercedesu tady neberte moc vážně. I když má kupé označení třídy E, rozměry patří o kategorii níž než sedan nebo kombík třídy E - tedy mezi běžná manažerská auta střední třídy. Však je také E kupé postavené na podvozku třídy C... Měří na délku jen 4,7 m, takový Volkswagen CC je o 10 cm delší. Třída E se u kupátka vztahuje spíše k úrovni a kvalitě vnitřní výbavy.

Rozměry kabiny a kufru jsou malé i v porovnání se střední třídou a často dokonce menší než u kupé třídy C.

Největší zbraň mercedesu v boji s konkurenty představuje jeho vizáž a kvalita interiéru. Jízdní vlastnosti můžu posuzovat pouze na základě zkoušek testovaného kusu se sportovním paketem AMG, který měl blíž k mrštnosti v zatáčkách než komfortu, s čímž ale úplně neladil naftový motor s automatickou převodovkou... K dispozici jsou verze s pohonem zadní nápravy i všech kol.

Aktuální generace Mercedesu E kupé se prodává od roku 2009. V roce 2013 prošla výraznou modernizací, po níž jsme auto vyzkoušeli.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kabátek testovaného kupé vypadal i díky červené barvě a příplatkové sadě Sport AMG ďábelsky dobře. Z dřívější konzervativity a nudy značky Mercedes-Benz nezbylo zvlášť zvenčí vůbec nic.

Tady můžete vidět rozdíl mezi přídí běžného kupátka (vlevo) a testovaného auta se sadou Sport AMG. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Nové světlomety se standardním LED denním a potkávacím svícením se liší tvarem diod od sedanu.

Na přání lze mít světlomety s kompletní LED technikou (LED Intelligent Light System) tak jako tomu bylo u testované verze. Tyto světlomety nejen pěkně vypadají, ale také skvěle svítí a adaptují se na různé podmínky.

Jejich automatický asistent dálkových světel byl ten nejlepší, který jsem zatím testoval. Jel jsem ve tmě asi deset hodin a celou dobu jsem mohl mít zapnuté "dálkáče". Jakmile systém zaregistruje jedno auto, omezí světelný tok pouze v místě, kde hrozí oslnění. Je docela zábavné sledovat v kuželu světla tmavší obdélník. V hustějším provozu mercedes světla automaticky přehodí do potkávacího módu. Funguje to opravdu rychle, za celou dobu se nestalo, že by mě protijedoucí auto probliklo. Drobným problémem jsou pouze místa, kde řidič tuší vůz v protisměru dřív než ho zaregistrují čidla - třeba horizonty nebo serpentiny. I tam ale byly reakce vozu slušné.

Z kupátka vyzařuje kombinace líbivosti a agresivity, což v součtu dává opravdu hodně sex appealu.

Odlišnost od sedanu představují také efektní bezrámové dveře, které ale byly v kombinaci s příplatkovým panoramatickým oknem podle mne příčinou mírného otřásání kupátka na nerovnostech.

Z interiéru Mercedesu E kupé sálá kvalita, která se projevuje péčí o každý detail. Právě to by mělo odlišovat takzvané prémiové výrobky od těch levnějších. Poznáte to třeba podle precizně přesného, příjemného a tlumeného chodu všech ovládacích prvků.

Typickým příkladem budiž panel ovládání automatické dvouzónové klimatizace (standard), se kterým je radost nejen pracovat, ale také se na něj dívat. Je zároveň reprezentantem high-tech v okolí řidiče.

Klasiku a eleganci pro změnu zastupují krásné analogové hodiny, které se doprostřed přístrojové desky dostaly po modernizaci.

Jediným větším kazem bylo slabší odhlučnění kabiny testovaného kupé hlavně na nekvalitních částech dálnic. To se ale dá přičíst příplatkovému sportovnímu sníženému podvozku a nestandardně širokým pneumatikám.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Podobá se té u sedanu, i když zcela totožná není. Šířka vpředu je při srovnání s konkurenty stísněnější, naměřili jsme tu o čtyři centimetry méně než u E sedan. Potěší vychytaný podavač pásu, d…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus