ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedesu-Benz E kombi
10. října 2017

Nová generace Mercedesu-Benz třídy E dostala svou praktickou variantu kombi. Ta znovu provedení patří mezi nejprostornější modely ve své třídě. Kromě gigantického kufru ovšem boduje kultivovaností jízdy, bohatou výbavou a zajímavými motory pod kapotou.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test Mercedesu-Benz E kombi
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Nová generace Mercedesu-Benz třídy E dostala svou praktickou variantu kombi. Ta znovu provedení patří mezi nejprostornější modely ve své třídě. Kromě gigantického kufru ovšem boduje kultivovaností jízdy, bohatou výbavou a zajímavými motory pod kapotou.

V roce 2016 se na české silnice dostal nový Mercedes-Benz třídy E. Konkurent vyššími manažery oblíbených modelů vyšší střední třídy, jako jsou Audi A6 nebo BMW 5, se nejprve představil jako sedan. Jeho podrobný test můžete najít zde. O kombi tedy budeme hovořit spíše stručně.

U 4933 mm dlouhého a 1852 mm širokého luxusního vozu nás bude samozřejmě nejprve zajímat kufr. Elektrické páté dveře se otevírají nejen na dálkové ovládání nebo tlačítkem z kabiny, ale také na „kopnutí“ nohou pod zadní nárazník. S tímto praktickým řešením nepřichází Mercedes zdaleka jako první, najdeme ho třeba u Volkswagenu Passat a dalších praktických aut. Je ovšem vidět, že ho lidé chtějí a tak se poměrně rychle rozšiřuje napříč značkami i kategoriemi aut.

Zavazadelník je opravdu gigantický, až máte na první pohled pocit, že by se sem v klidu vešla ještě třetí řada sedadel. Ta tu samozřejmě není, zato je zde místo na 640 litrů zavazadel. Drobnosti uchytíte do síťky, tašky můžete pověsit na háčky. Stačí pak stisknout tlačítko na stěně kufru a zadní sedadla se bez odříkání sklopí do naprosté roviny. Díky tomu, že je dostatek místa také ve druhé řadě, spadnou sama bez nutnosti odsouvat přední sedačky. Maximální objem je v tu chvíli 1820 litrů.

To znamená, že minimálně v prémiové třídě nemá Mercedes E kombi konkurenci. Audi A6 Avant totiž nabízí kapacitu 565 / 1680 litrů, odcházející BMW 5 Touring pak 560 / 1670 litrů. Není nutné napovídat, že pokud byste chtěli najít vůz s objemnějším zavazadlovým prostorem, musíte přejít k domácí značce. Škoda Superb je totiž kufrovým králem, a i když by měla patřit o třídu níž, poráží i Mercedes. Superb Combi pojme v základu 660 litrů, po sklopení sedadel 1950 litrů.

Nový Mercedes-Benz třídy E ale rozhodně není jen stěhovákem, má mnoho jiných kvalit, kvůli kterým byste o jeho koupi měli uvažovat. Především jde o možnosti luxusní výbavy. Kabinu i palubní desku si můžete vyzdobit různobarevnou perforovanou kůží, dřevem nebo hliníkovými reproduktory příplatkové soustavy Burmester. Sedadla jsou dokonale pohodlná a elektricky nastavitelná v mnoha směrech. Palubní deska odpovídá posazení modelu v rodinné hierarchii. Horní část připomíná Mercedes třídy S, středový panel zase Mercedes třídy C. Dohromady dávají pěkný celek, za některé věci se tu ale připlácí. Například displej nahrazující budíky je potřeba také zatrhnout v extra výbavě.

O nejrůznějších elektronických „vychytávkách“ jsme se také rozepsali v minulém testu (připomínám, že ho najdete zde), přesto stojí za zmínku, protože pokud jste ochotni sáhnout hlouběji do kapsy, můžete si nechat postavit jedno z nejvybavenějších aut na trhu. Adaptivní tempomat a asistent pro jízdu v pruzích vybavený i automatickým odbočováním do pruhu umí dohromady vytvořit téměř autonomní jízdu po dálnici. Ruce ale musíte mít pořád na volantu.

Mercedes je po BMW druhou automobilkou nabízející parkování na dálkové ovládání. Zatímco Mnichovští používají speciální klíček s dotykovým displejem, Mercedes využije přímo váš chytrý telefon. Přes aplikaci pak můžete pohodlně couvat na místo nebo z něj vyjíždět. V nabídce se objeví i takzvaný concierge servis. Stačí stisknout tlačítko na stropě a dovoláte se na hotlinku, kde vám poradí s čímkoliv, zařídí rezervaci do restaurace a pak vám její polohu nahrají do navigace.

Trochu zvláštní je ale přístup Mercedesu ohledně zařazování jednotlivých motorizací do ceníku. Zpočátku byly dostání čtyřválcové motory, benzinový s označením 200 a naftový 220d, pak se nabídl ještě šestiválec 350. Všechny verze mají pohon zadních kol. Paradoxně jsme ale při prvních jízdách, které probíhaly v okolí Hamburku, vyzkoušeli jinou variantu. Mercedes E 400 4Matic. Nelitujeme!

Přeplňovaný benzinový šestiválec je totiž naprostou lahůdkou. Dodává 245 kW výkonu, což je hezkých 333 koní, k tomu ještě 480 Nm točivého momentu. Posílá je na všechna čtyři kola, přičemž k řazení je připravená devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic. Je to to nejsilnější, co dostanete, pokud nechcete přímo odznáček od AMG (tam má šestiválec výkon 401 koní).  A to ještě musím znovu připomenout, že zatím v českém i německém ceníku tento motor chybí.

Předně je skvěle odhlučněný. Při běžné jízdě o něm nevíte. Pomáhá i převodovka, která nechává potentní jednotku jen líně se převalovat v nízkých otáčkách. Uhánějte dálničních 130 km/h a pořád o něm nevíte. Jedině když si vyberete ostřejší režim Sport nebo Sport+, zvuk motoru se zvýrazní a reakce na plyn zrychlí. Pak teprve sešlápněte plyn a vychutnejte si zavrčení do výfuků. Z poslušného medvídka se stane raketové kombi. Spotřeba? Bohužel jsme ujeli jen málo kilometrů na hodnocení, ale pod 10 litrů na 100 km se zřejmě pohodlně jezdit dá.

Když už je řeč o pohodlí, to stojí také za zmínku. Mercedes-Benz E kombi má totiž už v základu vzduchově pružená zadní kola, takže vás příjemně pohoupe i na velmi nekvalitních silnicích. V komfortním jízdním režimu budete ladně plout po hrbolech nebo dálnici, jako byste seděli ve velkém sedanu třídy S. Ale když budete potřebovat, tlumiče ztuhnou a pak vás s ledovým klidem provedou zatáčkami. Jízdní vlastnosti sedanu a kombi jsou si tak blízké, že bychom potřebovali okamžitě přesednout z jednoho do druhého, abychom poznali rozdíl.

Na cestě jsme krátce přesedli také do motorizace 220d. Vše, co v něm bylo napsáno, platí do puntíku i v případě kombi. Motor nahrazující v nabídce jednotku 250 BlueTec by se sice na první pohled mohl zdát pro takové auto poddimenzovaný, funguje ale dobře. I s převodovkou je stejně dobře sladěný. Bude se líbit hlavně fleetovým manažerům, kteří sází na nízké provozní náklady. Není s ním totiž problém jet i pod 6 litrů nafty na 100 km.

Mercedes nás po prvním svezení velmi potěšil a zdá se, že jej lze zařadit mezi nejlepší kombíky, které lze aktuálně na českém trhu pořídit.

V roce 2017 jsme ještě vyzkoušeli model All-Terrain. Jde o oplastovanou verzi kombíku.

Že jde o typ auta, který je u zákazníků oblíbený. V podstatě jde kombi vyšší střední třídy, které vypadá dobrodružně, má totiž plastové lemy okolo blatníků, jinou příď, velká 19palcová kola a oplastovaný zadní nárazník. Podobný recept používá Audi pro model Allroad.

Éčko má vzduchové odpružení, takže lze auto manuálně přizvednout stiskem tlačítka na středové konzole, a to celkově až o 35 milimetrů. Pokud se s ním bude chtít majitel vydat do lehčího terénu, tuto schopnost určitě ocení. Na displeji se ukáže informace, že v této zvýšené poloze může jet rychlostí maximálně 35 km/h. Když pojedete víc, auto se o 2 cm sníží, vzduchové odpruženípro běžnou jízdu má totiž rozsah 15 mm. A protože standardní 19" kola jsou také vyšší, přidává mu to na celkovém dojmu dobrodružnějšího auta.

Vůz standardně využívá pohon všech kol 4Matic známý i z běžného kombíku, přičemž více výkonu je posíláno na zadní nápravu (45:55), systém však umí přibržďovat kola, která ztratila adhezi.

Interiér verze All-Terrain je na chlup stejný jako kterékoli jiné Éčko. Tedy velmi povedený, precizně zpracovaný, s citem pro detail, který je znát na obroučcích okolo výdechů klimatizace nebo na jednotlivých knoflících. 

Velmi se nám líbí volant s ovládáním, které však nemá klasická tlačítka, řidič vše ovládá dotykem na miniaturních touchpadech. Funguje to velmi intuitivně a není třeba se obávat, že se řidič bude plést.

Posaz za volantem je perfektní, ve voze jsme jeli i v pěti a překvapivě to lze, avšak přece jen to není nejpohodlnější auto pro pětičlennou rodinu.

Praktických detailů má ale dost, například zadní opěradla lze sklápět jak tlačítkem z kufru, tak tlačítky po stranách zadních sedadel. Ložná plocha je skutečně obrovská.

Zvýšené a oplastované kombi Mercedesu E ocení i ti, kteří milují koně a za autem vozí přívěs se svými oři. Lze si totiž připlatit za elektricky sklopné tažné zařízení. Kdo opravdu často tahá přívěs, tuto položku v ceníku by rozhodně neměl opomenout.  

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus