ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové generace Mercedesu-Benz třídy E
24. března 2016

Reprezentativní, luxusní a připravený poskytnout své posádce nebývalý komfort i při dlouhém cestování. Takový byl vždycky manažerský sedan vyšší střední třídy Mercedes-Benz E. Jeho nová generace ale ještě předčila veškerá očekávání.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Reprezentativní, luxusní a připravený poskytnout své posádce nebývalý komfort i při dlouhém cestování. Takový byl vždycky manažerský sedan vyšší střední třídy Mercedes-Benz E. Jeho nová generace ale ještě předčila veškerá očekávání.

Auto se zvětšilo, designem se víc přiblížilo ještě luxusnějšímu Mercedesu třídy S a ve výbavě ho dokonce předčilo. Konkurent BMW 5 a Audi A6 má tak pořádné trumfy k tomu, aby svou kategorii ovládl.

Mercedes vsadil v Česku na postupné přidávání verzí. Na začátku prodeje (jaro 2016) byly k dispozici jen tři motorizace s pohonem zadních kol. V létě se ale přidaly i první verze s pohonem všech kol 4Matic, ostrá varianta AMG nebo hybrid poháněný kombinací benzinového motoru a elektromotoru. Chudá nabídka motorů tak byla nevýhodou proti konkurentům jen po určitou dobu.

Mezi největší výhody v porovnání s konkurencí řadím moderní technologie zahrnující asistenční systémy, které jsou v době uvedení na trh unikátní. Jde třeba o autonomní parkování, při kterém řidič nemusí být za volantrem, ale ovládá ho zvenčí z mobilního telefonu. Špičková je také devítistupňová automatická převodovka, potěší parametry některých motorů týkající se spotřeby i dynamiky.

Tradičně je největším záporem vysoká cena, která ale nevybočuje ze zvyklostí prémiových sedanů vyšší střední třídy. Ne právě příjemné jsou zejména pro řidiče zvyklé na jiné znalčky vozů některá specifika mercedesů týkající se třeba jediné páčky sdružující ovládání světel a staračů, pod níž se nachází další páčka na ovládání tempomatu a omezovače rychlosti a na levé straně od volantu páčka, kterou se ovládá automatická převodovka.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Luxusní sedan třídy S se zámožným klientům líbí, proto se designéři rozhodli, že se jím nechají silně inspirovat. Při pohledu z dálky tak skoro netušíte, jestli se díváte na nové E nebo třídu S. Do toho ještě přidejme podobnost s menším modelem C. Někomu by mohlo tak těsné spojení všech modelů vadit, jiný ale ocení designovou jednotu sedanů Mercedesu.

Nové E se chce přiblížit třídě S také rozměrově. Mezigeneračně se protáhlo o celých 44 mm, takže mu naměříte už 4923 mm délky. Ještě víc se zvětšil rozvor náprav, a to o 55 mm na celkových 2939 mm. Auto je o dva milimetry užší a o šest milimetrů nižší. Na silnici působí velmi sebevědomě.

Je už tradicí, že podle zvolené designové varianty buď dostanete masku chladiče s velkou trojcípou hvězdou uprostřed (příplatkové linie Avantgarde a AMG Line), nebo naopak čistý design „grilu“ a mnohem reprezentativnější hvězdu vyčnívající na stopce nad přídí (standardní verze a linie Exclusive).

Obě mnou i kolegou testovaná auta, k nimž se vztahuje základní sada fotek, byla v linii Exclusive. 

Vlevo si můžete prohlédnout příď AMG Line a vpravo linie Avantgarde.

Boční profil ukazuje siluetu klasického sedanu, která vozu sluší nejvíc.

Záď je dalším místem, kde budete z dálky tápat, zda před sebou vidíte Mercedes E nebo S. Podobnost je opravdu do očí bijící.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jako by mělo být nové E mostem mezi menším C a větším S. Palubní deska přímo ukazuje, že se tento model nachází někde uprostřed. Její horní část je totiž věrnou kopií eska, zatímco středový panel je…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus