ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Mercedesu C kombi
20. prosince 2014

Nový kombík od Mercedesu třídy C mezigeneračně vyrostl, a přestože v porovnání s manažerskými konkurenty stále nepatří k obrům, už to není ani největší třídní mrňous jako předchůdce. Zároveň nová třída C završuje posun Mercedesu od značky vyrábějící převážně konzervativně laděná auta pro bohaté německé důchodce k producentovi agresivně a moderně vyhlížejících vozů.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Nový kombík od Mercedesu třídy C mezigeneračně vyrostl, a přestože v porovnání s manažerskými konkurenty stále nepatří k obrům, už to není ani největší třídní mrňous jako předchůdce. Zároveň nová třída C završuje posun Mercedesu od značky vyrábějící převážně konzervativně laděná auta pro bohaté německé důchodce k producentovi agresivně a moderně vyhlížejících vozů.

Stejně jako předchůdce to není žádný stěhovák, ale hlavně manažerské auto na polykání tisícovek kilometrů, které si nejen odsedíte, ale také užijete. Na rozdíl od sedanu nabízí praktičtější využití ve volných chvílích.

Největší výhody proti konkurenci představují úspornost motorů, kvalita materiálů a zpracování a u testovaného auta i jízdní vlastnosti zejména ve smyslu zábavnosti v zatáčkách. Testoval jsem variantu s pohonem zadní nápravy, ale existují také verze, u nichž zabírají všechna kola.

Nárůst vnějších rozměrů mírně eliminoval největší nevýhodu předchozího kombíku od třídy C - slabší prostornost interiéru. Na poměry střední třídy ale zůstává malý kufr. Také ceny jsou tradičně vyšší než u "lidových značek", rozdíl se však proti minulé generaci zmenšil.

Auto si budou podle mě v Česku pořizovat manažeři a úspěšní podnikatelé ve věku kolem čtyřicet let, kteří si potrpí na nejnovější trendy, důležitou roli pro ně hraje prestižní značka a ve volných chvílích vyrážejí sportovat, takže místo sedanu potřebují praktičtější kombi.

Aktuální generace T-modelu (tak se u Mercedesu označují kombi) třídy C přijela na český trh v druhé polovině roku 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kdybych měl rozhodnout, jestli se mi u nového céčka líbí víc sedan, nebo kombík, tak bych naprosto bez váhání volil praktičtější variantu. A dokonce bych řekl, že jde o jeden z nejhezčích kombíků současné automobilové produkce.

Zatímco u předchozího Mercedesu třídy C ještě tvořila základní provedení klasická verze se znáčkem na kapotě a avantgardní varianta s velkým znakem integrovaný doprostřed přístupu k chladiči se prodávala jen za příplatek, u nového céčka už je to naopak.

Kdo chce klasiku, musí si připlatit za linii Exclusive. Ani ta ale nevypadá moc konzervativně... Fotku si zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Příď Céčka s velkou hvězdou uprostřed vstupu do chladiče se liší podle výbavových provedení. Testoval jsem sportovní AMG linii, jejíž fotky vidíte v základní sadě na začátku kapitoly. Zde se můžete podívat na příplatkovou linii Avantgarde. Základní verze vypadá podobně, ale chybí jí chromované lamely ve spodní partii nárazníku.

Nabízím také pohled na příď nejsportovnější varianty C kombi 63 AMG, kterou osmiválec pod kapotou odpálí z místa na stovku už za 4,1 s.

LED Intelligent Light System - tak se označují příplatkové světlomety tvořené pouze diodami s úchvatným světelným podpisem.

Největší generační rozdíl ale objevíte v interiéru, který už téměř rezignoval na dlouho úzkostně dodržované tradiční prvky pro značku s třícípou hvězdou. Nová třída C kombi zvláště v testovaném provedení linie interiéru Avantgarde se spoustou dalších prvků příplatkové výbavy nabízí jednu z nejmodernějších přístrojových desek současnosti plnou high-tech vychytávek. Nezapře se inspirace úspěšnou třídou S.

LEDky osvětlující interiér, velké barevné displeje připomínající tablety a smartphony, rozměrná tlačítka s precizním chodem, touchpad, na který můžete prstem psát písmenka a tak zadávat cíle do navigace - nové céčko drží krok s digitální dobou lépe než konkurenti.

Potěší lépe odhlučněná kabina. Zvlášť utlumení naftového motoru se podařilo zlepšit.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Čím dál více moderny a méně konzervativních prvků tradičních jen pro mercedesy a nepochopitelných pro majitele ostatních vozů - tak se generačně posunulo řidičovo pracoviště u nové třídy C. Ještě …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus