ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Mercedesu třídy C
30. ledna 2016

Posun značky vyrábějící převážně konzervativně laděná auta pro bohaté německé důchodce k producentovi agresivně a moderně vyhlížejících vozů završuje u Mercedesu nová generace manažerského sedanu třídy C.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Posun značky vyrábějící převážně konzervativně laděná auta pro bohaté německé důchodce k producentovi agresivně a moderně vyhlížejících vozů završuje u Mercedesu nová generace manažerského sedanu třídy C.

Největší výhody proti konkurenci představuje úspornost motorů, kvalita materiálů a zpracování a u testovaného auta i jízdní vlastnosti zejména ve smyslu chování auta v zatáčkách.

Naopak mě zklamalo, že se přes výrazný nárůst rozměrů karoserie téměř nezměnila prostornost interiéru, která zůstává podprůměrná. Zato cenový rozdíl mezi Mercedesem třídy C a nejlevnějšími zástupci manažerských aut nižší střední třídy se zmenšil. Není to tím, že by Mercedes zlevnil, ale kvůli zdražení "lidových" manažerských sedanů a liftbacků.

Nový Mercedes třídy C nabízí pohon zadních i všech kol, pod kapotu si kromě benzinových a naftových motorů můžete pořídit i hybrid.

Auto si budou podle mě budou v Česku pořizovat manažeři a úspěšní podnikatelé ve věku kolem čtyřicet let, kteří si potrpí na nejnovější trendy a důležitou roli pro ně hraje prestižní značka.

Aktuální provedení Mercedesu třídy C se za českém trhu nabízí od začátku roku 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco u předchozího Mercedesu třídy C ještě tvořila základní provedení klasická verze se znáčkem na kapotě a avantgardní varianta s velkým znakem integrovaný doprostřed přístupu k chladiči se prodávala jen za příplatek, u nového céčka už je to naopak.

Kdo chce klasiku, musí si připlatit za linii Exclusive. Ani ta ale nevypadá moc konzervativně... Fotku si zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Céčko s velkou hvězdou uprostřed přídě se liší podle výbavových linií. V roce 2014 jsem testoval sportovní AMG linii, jejíž fotky vidíte v základní sadě na začátku kapitoly. Zde se můžete podívat na příplatkovou linii Avantgarde. Základní verze vypadá podobně, ale chybí jí chromované lamely ve spodní partii nárazníku. Fotku základní verze zatím nemám, nenabízí ji ani výrobce.

Hybridní verze 350e, kterou kolega testoval v lednu roku 2016, nikterak nedává na odiv svoji ekologičnost.

Kromě klasického označení na zádi je tak odlišujícím znamením jen další kryt tankovacího otvoru. Nachází se pod pravým zadním světlem v nárazníku. 

V průběhu testu budu občas narážet na podobnost nové třídy C s luxusní třídou S. Na karoserii se nejvíc projevuje v zadních partiích.

Největší generační rozdíl ale objevíte v interiéru, který už téměř rezignoval na dlouho úzkostně dodržované tradiční prvky pro značku s třícípou hvězdou. Nová třída C zvláště v testovaném provedení se spoustou prvků příplatkové výbavy nabízí jednu z nejmodernějších přístrojových desek současnosti plnou high-tech vychytávek. Ani tady se nezapře inspirace úspěšnou třídou S.

LEDky osvětlující interiér, velké barevné displeje připomínající tablety a smartphony, rozměrná tlačítka s precizním chodem, touchpad, na který můžete prstem psát písmenka a tak zadávat cíle do navigace - nové céčko drží krok s digitální dobou lépe než konkurenti.

Potěší parádně odhlučněná kabina. Zvlášť utlumení naftového motoru se podařilo zlepšit opravdu výrazně.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Čím dál více moderny a méně konzervativních prvků tradičních jen pro mercedesy a nepochopitelných pro majitele ostatních vozů - tak se generačně posunulo řidičovo pracoviště u nové třídy C. Ještě …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus