ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedesu-Benz A
12. října 2020

Čtvrtá generace Mercedesu-Benz třídy A dokazuje, že i malé auto může být nadité technikou. Nabízí obrovské množství motorů na výběr a slušnou kvalitu zpracování. Jako bonus dostanete také solidní jízdní vlastnosti. Co víc si od malého prémiového vozu přát.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Za volantem se sedí nízko. Z kabiny máme dobrý pocit, je vzdušná a to i díky modernímu tvaru palubní desky.
Výhled šikmo vpřed není z ideálních, A sloupek je poměrně tlustý a sklo nízké. Tu a tam budete muset nahýbat hlavu, abyste se přesvědčili, že vám nikdo nebo nic nestojí v cestě.
I dozadu je to horší. C sloupek je tlustý jak několik nohou od kulečníku. Výhled přímo vzad je ale v pořádku, pokud vám nepřekáží člověk na zadních sedadlech.
Jestli se nám něco u posledních Mercedesů líbí, tak je to pocit za volantem a pohled a dotek volantu samotného. Je to opravdu skvěle navržený předmět, kterým je radost auto ovládat. Takto vypadá multimediální kotouč se slušivými černými plochami na ramenech. Jeho ovládání je už asi zřejmé – vlevo tempomat, vpravo zábava.
Ano, Mercedes už dávno nahradil budíky obrazovkou, ta ale stále není v ceně. Testovací vozy ji ale mají zřejmě vždy.
Je lesklá a má spoustu možností zobrazení.
Ukazuje několik barevných schémat, hodí se i plug-in hybridní verze, kde informuje o dění v systému pohonu.
Líbí se nám i precizní údaje v palubním počítači.
Systém MBUX je pak součástí standardní výbavy. Platí se ale pak za jeho rozšířené funkce.
Navigace je pak za další příplatek, stejně tak její funkce rozšířené reality.
MBUX bychom mohli věnovat obrovské množství prostoru. Nejlepší je ale si ho vyzkoušet osobně. Menu je chytřeji navržené než u starého systému Command a tak se lépe ovládá. Reakce jsou rychlé a grafika excelentní.
MBUX se ovládá dotykovou plochou podobnou touchpadu, která je umístěná na středovém tunelu. Můžete ale používat i dotykové ovládání přímo na obrazovce. Je to jen na vás.
Pod obrazovkou jsou kruhové výdechy klimatizace a pod nimi její panel. Je dobře, že Mercedes nenutí řidiče, aby ovládal klimatizaci přes dotykovou obrazovku.
Auto si můžete vybavit obrovským množstvím příplatkové výbavy. My jsme si například užívali vyhřívání předních sedadel. I za něj se platí.

Takhle vypadá kabina v našlapaném modelu Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+.
Je tu samozřejmě spousta specifik, jedním z nich je úžasný volant potažený alcantarou.
Je obšitý kontrastní nití a najdete na něm i specifické kovové páčky pro manuální řazení.
Abyste se cítili jako v závodním speciálu, je tu i „mířítko“. Tedy červená linka, která ukazuje, kdy jsou kola v rovině.
A pak je tu ještě jedna specialita. Luxusní tlačítko na přepínání jízdních režimů vybavené barevným displejem!
Stačí pootočit a vybíráte jízdní režim. Akce se zobrazuje nejen na displeji na volantu...
...ale samozřejmě i na středové obrazovce zábavního systému.
Jedna obrazovka by ale na volantu jistě byla málo. Kromě změn pomocí jízdních módů si totiž můžete upravovat nastavení vozu i samostatně. K ruce jsou dvě nejdůležitější funkce – tuhost tlumičů a otevření klapky výfuků. To třeba když budete chtíti udělat bordel v Pařížské, ale zároveň si nebudete chtít přepnout na sportovní režim, abyste sebou moc neškubali.
Jinak tu samou funkci dublují ještě tlačítka u odpočívají pozice na středovém tunelu. Ale na volantu je ovládání více „cool“.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Při srovnání s Audi A3 Sportback a BMW 1 je Mercedes-Benz A z trojice nejdelší a nabízí také největší rozvor. Jeho hodnota je 2792 mm, proti 2636 mm u Audi a 2670 mm u BMW. Nepřekvapí proto, že je na tom velmi dobře s podélnou prostorností. Té nabízí 151 centimetrů, tedy zase nejvíce z trojice. Šířku na zadních sedadlech jsme naměřili 144 cm, což je průměr, šířka vpředu 148 cm také. Pokud budete sedět vzadu, budete mít o centimetr nad hlavou více místa (92 cm), než u Audi a BMW. Kompletní čísla z našeho měření najdete pod tímto odkazem.
A jak je na tom kufr? Ten má základní objem 370 litrů (v případě plug-in hybridní varianty je to jen 310 l). To je o 10 litrů víc než shodně nabízí Audi a BMW, tedy 360. Pěkné také je, jak je na obrázku vidět, že sedadla jsou sklápěná samostatně, což je nezvyklé.
Tady máme ještě auto se sklopenými zadními sedadly kompletně. Rovina se samozřejmě nevytvoří, ale na převážení větších předmětů to docela jde.
Zadní sedadla se odjišťují tlačítkem na jejich horní straně, v kufru tlačítka ani táhla nejsou.
Pokud budete jezdit s hybridním modelem, pak najdete pod podlahu menší místo než v klasickém. Sem se vejde povinná výbava a jeden kabel.

V běžném modelu pak může být pod podlahou třeba subwoofer nebo pořadač na nářadí a další drobnosti.
Další kabel se schová do praktické tašky v kufru, kterou lze připnout k uchu.
Ano, opravdu tu je. No a hned můžete začít nabíjet. Výhodou je i fakt, že když je mokrý, tak vás neušpiní.
V poslední době se objevovaly hatchbacky, které mají velmi lacině řešené kotvení provázků od „deklu“ kufru. To ale není příklad Mercedesu. Ten má už relativně bytelnou sponu.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Mercedes-Benz A má v nabídce obrovské množství motorizací. Diesel začíná na jednotce 160 d s výkonem 70 kW a končí u 220 d se 140 kW. Vždy jde o čtyřválce, napříč uložené. Dva nejsilnější diesely se…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus