ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mercedesu-Benz A
12. října 2020

Čtvrtá generace Mercedesu-Benz třídy A dokazuje, že i malé auto může být nadité technikou. Nabízí obrovské množství motorů na výběr a slušnou kvalitu zpracování. Jako bonus dostanete také solidní jízdní vlastnosti. Co víc si od malého prémiového vozu přát.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Čtvrtá generace Mercedesu-Benz třídy A dokazuje, že i malé auto může být nadité technikou. Nabízí obrovské množství motorů na výběr a slušnou kvalitu zpracování. Jako bonus dostanete také solidní jízdní vlastnosti. Co víc si od malého prémiového vozu přát.

Mercedes-Benz A se už v minulé generaci přetavil v pohledný hatchback, ta aktuální přijela na silnice v roce 2018. Stylově vypadá jako zmenšenina větších modelů ze současné doby, což je pro majitele dostupného auta bonus. Má slušnou prostornost i jízdní vlastnosti.

Konkurentem budiž označeno BMW řady 1. Blíž má také k Audi A3 Sportback, i když to je objektivně větší. Porovnávat se může i s odcházejícím Lexusem CT. Mnoho další konkurence nenajdete, například Jaguar nic tak malého nenabízí.

Mercedes-Benz A bychom odporučili jednotlivcům, kteří inklinují k luxusu a jsou si za něj schopni zaplatit. Škoda Scala jim tedy nevoní a dají raději dvojnásobek za auto s hvězdou ve znaku. Hodit se bude i párům nebo jako druhé auto do rodiny.

V září 2020 jsme testovali Mercedes-Benz A v plug-in hybridním provedení, které je ideálním vozem nejen pro cestování po městě, kde může zdarma parkovat.

A pak přišel říjen 2020 a s ním tohle: Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+ je až neskutečnou ukázkou toho, že na základě jednoho vozu může vzniknout naprosto diametrálně odlišný model. Je vybaveno nejsilnější benzinovým čtyřválcem na světě, postarala se o něj dílna z Affalterbachu a jezdí naprosto fenomenálně. Po týdnu se nám ho nechtělo vracet. A jedno víme jistě – pokud sháníte kapesní střelu, která vám bude při každé akceleraci vyvářet úsměv na tváři, pak neváhejte. Tohle je to správné auto. V každé kapitole, kde se bude o tomto modelu hovořit, najdete poznámky k němu až na jejím konci, abychom je nemíchali s běžnými motorizacemi Ačka ze Stuttgartu.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco přechod mezi druhou a třetí generací byl obrovským skokem, přerod ve čtvrtou verzi probíhal evolučně. To ale nevadí. Tohle auto je pohledné, o tom není sporu. Hlavní fotografie jsme pořídili na klasicky vyhlížejícím modelu A 250 e. Brzy přibude i test ostré AMG varianty. Auto měří na délku 4419 mm, široké je 1796 a vysoké jen 1440 mm.
Přídi dominuje velká příčka protínající masku chladiče a na ní obří hvězda. Nad ní pak najdeme na kapotě ještě další, aby to nebylo prostě málo.
Multibeam LED světlomety jsou příplatkové, buď samostatně nebo jako součást velkého balíku technologií. Každopádně v základu je nedostanete. Svítí výborně.
Diody najdeme i na zadních brzdových světlech, která mají tvar položeného steaku.
Výbavy by měli mít vlastní štítek, to je i případ plug-in hybridní verze, která je označena příznačným EQ Power.
Mercedes se rád u svých aut chlubí výbornou aerodynamikou. S tou pomáhá i horní spoiler.
Nabídka kol se liší podle výbavy, 16palcové disky jsou standardem, za příplatek můžete mít buď zajímavější design nebo větší rozměr. Na obrázku jsou sedmnáctky. Jde to až k 19 palcům, což jsou kola z dílny AMG.

Plug-in hybridní verze má nabíječku tam, kde najdete u řady aut víčko od nádrže. Nádrž je zase na druhé straně.
A pojďme do kabiny. Kdo zná styl aktuálních Mercedesů, nebude překvapen. Testované auto navíc zdobil pohledný interiér se zajímavě zbarveným čalouněním i palubní deskou.
Sedačky byly přímo parádní s kontrastní výplní i prošíváním. Moc se nám ale nezamlouval měkký dekor palubní desky s imitací uhlíkového vlákna.

A jak je na tom AMG?
Asi není potřeba dodávat, že ho poznáte na první pohled. Může za to už jiná, masivní maska chladiče s žebrováním na výšku.
Sportovní nárazník doplňují nejrůznější aerodynamické prvky.
V šoku jsme byli i z kol. Jsou to sice „jen“ devatenáctky, ale s tou velkou černou plochou vypadají naprosto dokonale. Navíc dají díky vyniknout masivním brzdám, které nejvyšší AMG u Ačka dostalo. V předu mají 350 mm, vzadu to je 330 mm.
Vzadu pak najdete zadní spoiler a obří čtyři výfuky, na každé straně dva vedle sebe. Zvuk, jaký dolují ze čtyřválcového motoru je neuvěřitelný.
Zádi jinak dominuje obří přítlačné křídlo.
Ještě si vychutnejte ten pohled zezadu. Myslíme si, že AMG A 45 S 4Matic+ je tím autem, na které se budete chodit jen tak dívat do garáže.
A jak vypadá uvnitř. Vpředu si užijete sportovní sedadla, která mají ale rozumnou porci nastavení a tak jsou poměrně komfortní i na delší cestu.
U některých aut jsou sportovní sedačky jen vpředu a zadní bývají odbyté. To ale u Ačka neplatí!
Pokračujte do další kapitoly, kde si budeme povídat o nádherném interiéru. AMG pokračuje na jejím konci.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se sedí nízko. Z kabiny máme dobrý pocit, je vzdušná a to i díky modernímu tvaru palubní desky. Výhled šikmo vpřed není z ideálních, A sloupek je poměrně tlustý a sklo nízké. Tu a tam b…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus