ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Mercedesu E kombi
27. července 2013

Mercedes se chlubí tím, že postavil kombi s největším zavazadlovým prostorem ze všech. "Nákladní varianta" třídy E opravdu převeze spoustu zavazadel, ale v testu se ukázalo, že opravdu využitelná část kufru zase tak gigantická není. Mnohem víc si na velkém kombi od Mercedesu cením velkého množství vychytávek, které usnadňují řidiči život - a neplatí to jen o kufru. Málokteré auto nabízí takovou míru komfortu ve všech možných odstínech významu tohoto slova. Navíc už je to až na pár výjimek komfort v moderním balení, který zaujme i mladší generaci, nejen dobře zajištěné padesátníky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Mercedes se chlubí tím, že postavil kombi s největším zavazadlovým prostorem ze všech. "Nákladní varianta" třídy E opravdu převeze spoustu zavazadel, ale v testu se ukázalo, že opravdu využitelná část kufru zase tak gigantická není. Mnohem víc si na velkém kombi od Mercedesu cením velkého množství vychytávek, které usnadňují řidiči život - a neplatí to jen o kufru. Málokteré auto nabízí takovou míru komfortu ve všech možných odstínech významu tohoto slova. Navíc už je to až na pár výjimek komfort v moderním balení, který zaujme i mladší generaci, nejen dobře zajištěné padesátníky.

Mercedes E-kombi dokáže převézt až sedm osob. Mezi příplatkovou výbavu totiž patří i lavice vyklápějící se v kufru originálně proti směru jízdy.

K dispozici jsou verze s pohonem zadní nápravy i všech kol.

Mercedes E-kombi bych doporučil manažerům, kteří potřebují reprezentativní vůz a zároveň rádi vedou o víkendech aktivní život.

Zklamání jsem v průběhu testu moc nezažil. Jako nevýhodu obřího kombi vyšší střední třídy vidím výrazně podprůměrný podélný prostor a tudíž relativně málo na kolena v kabině. Prostřední místo ve druhé řadě navíc není vhodné pro dospělého pasažéra. Největší slabinu tak představují vyšší ceny.

Aktuální generace Mercedesu E-kombi se ve světové premiéře představila na autosalonu ve Frankfurtu 2009 a v Česku se začala prodávat začátkem roku 2010. V roce 2013 prošla modernizací. Po ní se nabízí podobně jako menší "céčko" se dvěma různými vizážemi přídě. Základní verze a výbavová verze Elegance zastupují konzervativnější pojetí, pro mladší a odvážnější je tu testovaná varianta Avantgarde.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Tradiční konzervativní pojetí typické pro Mercedes se přitažlivě snoubí s modernou. Hrany převažují nad oblinami, přesto nechybí pořádná porce líbivosti.

Tento trend podle mne ještě umocnila modernizace v roce 2013, která nabízí dva trochu odlišné éčkové kombíky v jednom. Vlevo vidíte éčko před modernizací. Uprostřed najdete aktuální podobu v konzervativnější příplatkové linii Elegance a úplně vpravo testovanou novou verzi Avantgarde určenou mladším. Dvě různé tváře na výběr jsou od roku 2013 u třídy E novinkou, totéž ale Mercedes využívá již déle u menšího "céčka". Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Nové světlomety se standardním LED denním a potkávacím svícením a na přání s kompletní LED technikou zachovávají typickou čtyřokou tvář, ale v moderním hávu.

Z velkého kombíku vyzařuje důstojnost, respekt a sebevědomí. Testovaná výbava Avantgarde okořeněná sportovním AMG paketem nabízí také pořádnou porci agresivity a high-tech.

Totéž co o karoserii se dá říct o vnitřku auta. Tady musím zmínit ještě jednu vlastnost - kvalitu, která z něj sálá a projevuje se péčí o každý detail. Právě to by mělo odlišovat takzvané prémiové výrobky od těch levnějších. Kvalita se asi nejvíc projevuje precizně přesným, příjemným a tlumeným chodem všech ovládacích prvků.

Typickým příkladem budiž panel ovládání automatické dvouzónové klimatizace (standard), se kterým je radost nejen pracovat, ale také se na něj dívat. Je zároveň reprezentantem high-tech v okolí řidiče.

Klasiku a eleganci pro změnu zastupují krásné analogové hodiny, které se doprostřed přístrojové desky dostaly po modernizaci.

Jediným větším kazem na výborném odhlučnění kabiny testovaného kombíku bylo slyšitelnější odvalování pneumatik na panelových částech dálnic. To se ale dá přičíst příplatkovému sportovnímu sníženému podvozku a nestandardně širokým pneumatikám.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vymazlená, se spoustou řešení, která šoférovi zpříjemňují život, a po modernizaci v roce 2013 výrazně modernější. Najde se pár specialit, na která si majitelé jiných aut než těch se třícípou hvězdou…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus