ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test druhé generace Mazdy CX-5 (modelový rok 2019)
30. června 2019

Mazda CX-5 láká zájemce o středně velké vozy SUV zvládající kromě asfaltu lehčí terén. Na tom se nic nemění ani po příjezdu druhé generace modelu v roce 2017.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Mazda CX-5 láká zájemce o středně velké vozy SUV zvládající kromě asfaltu lehčí terén. Na tom se nic nemění ani po příjezdu druhé generace modelu v roce 2017.

Největší zvláštností při porovnání s konkurenty je odmítání turba i snižování objemu u benzinových turbomotorů. Mazda u svých pohonných jednotek zastává místo obvyklého downsizingu takzvaný rightsizing. I s odlišnou strategií většina jejích motorů dosahuje rozumnou konzumací paliva, i když ta se mezigeneračně zvedla a už není výhodou auta jako dříve. Alespoň u silnějšího naftového motoru došlo k jejímu drobnému poklesu při modernizaci v roce 2018.

Pracoviště řidiče díky své logice a přehlednosti nemá chybu. Mezi velká lákadla patří z mého pohledu i líbivý design, nebo relativně nízká cena základní verze. Při psaní tohoto testu v půli roku 2019 potěší i akční nabídka spočívající ve stejné ceně za verzi s pohonem všech kol jako za provedení s pohonem přední nápravy.

Podařilo se odstranit největší nevýhody první generace - tedy málo místa na kolena ve druhé řadě sedadel a špatné odhlučnění kabiny od zvuku motoru i obtékajícího vzduchu.

Jako největší nevýhodu teď vidím horší dynamiku a pružnost benzinového dvoulitru bez turba v nejčastěji používaných otáčkách v porovnání s konkurenčními turbomotory. 

O čem přemýšlet mají hlavně bohatší rodiny, ale i páry a jednotlivci, ženy i muži. Svou univerzálností může Mazda CX-5 oslovit široké spektrum uživatelů aut. Vyrábí se verze s pohonem přední nápravy i všech kol, k dispozici je manuální řazení i automat, vždy se šesti stupni. Mazda CX-5 sjíždí z pásů v Japonsku.

V modelovém roce 2019 prodělala Mazda CX-5 drobné modernizace, které se projevily například v interiéru, výbavách nebo na nejsilnějším naftovém motoru.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Výrazný, dynamický a líbivý, to se mezigeneračně nezměnilo. Jiné nejsou ani základní rysy a křívky, místo revoluce došlo mezigeneračně jen k mírné evoluci. Pouze se design vozu přizpůsobil moderním trendům. Světla se zúžila, přední maska a znak na ní zvětšily.

Porovnajte si příď Mazdy CX-5 první generace po faceliftu (bílá) s druhou generací (červená).

Uvnitř nenajdete žádné extravagance, dominuje čistota, nevyzývavá elegance, úhlednost a přehlednost. Asi bych zvlášť tady čekal mnohem výraznější modernizaci v porovnání s první generací, ale ani na přístrojové desce se Mazda nevydala cestou všudypřítomných velkých displejů.

A to v testu uvidíte ta nejvyšperkovanější provedení. Šedé auto, které jsme zkoušeli naposledy, bylo v nejvyšší výbavě Takumi Plus za více než milión korun.

Nechyběla hnědá měkká prémiová kůže Nappa s vyhříváním i ventilací, dřevěné dekorativní panely ve dveřích, spousta chromu, černě čalouněný strop (vše ve standardu této verze). Interiér působil velmi luxusně, ale stále poměrně konzervativně.

Pryč jsou ale doby japonských aut s výhradně tvrdými plasty. Většina materiálů na přístrojové desce se pod prsty příjemně a lehce zmáčkne, na poklep nevyluzují žádné zvuky.

A opravdu výrazně se proti první generaci vylepšilo odhlučnění kabiny od motoru a obtékajícího vzduchu.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
První dojem, který jsem měl po usednutí na místo řidiče? Spousta místa kolem sebe zejména v loktech. Na masivní středovou opěrku se vejdou i dva ramenatí chlapi. Laserový měřič dokázal, že nejd…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus