ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mazdy CX-30
25. dubna 2020

Pokud patříte mezi ty, pro které byl crossover CX-3 prostě příliš malý a CX-5 zase naopak velký, je tu pro vás nový model CX-30. Zvláštní jméno naznačuje, že vychází z Mazdy 3, ale je trochu větší. I tento vůz se prodává s unikátním benzinovým motorem Skyactiv-X.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Pokud patříte mezi ty, pro které byl crossover CX-3 prostě příliš malý a CX-5 zase naopak velký, je tu pro vás nový model CX-30. Zvláštní jméno naznačuje, že vychází z Mazdy 3, ale je trochu větší. I tento vůz se prodává s unikátním benzinovým motorem Skyactiv-X.

Mazda CX-3 byla pro řadu lidí mírným zklamáním, protože i když název napovídal, že bude velikostně podobná „trojce“, je výrazně menší. Jako rodinné auto prostě nestačí a tak vznikl model nazvaný CX-30. Ten má s Mazdou 3 řadu společného, včetně třeba palubní desky. A i když je rozměrově kratší, nabízí třeba objemnější kufr a více místa nad hlavou.

I proto ho už je možné doporučit jako vůz do rodiny, i když s výhradami. Velikostí stále neoslní. To je ale podobné u nejrůznější konkurence, jako je například Toyota C-HR nebo Volvo XC40. Mazdě jde opět v první řadě o styl a je to vidět. Během testu se za námi otáčeli lidé snad všude.

Auto jsme v dubnu 2020 testovali s novým motorem Skyactiv-X, kterým se automobilka z Hirošimi chlubí vřadě svých propagačních materiálů. Atmosférický zážehový dvoulitr má mít totiž vlastnosti dieselu, ale fungovat jako benzin. Více se dozvíte v kapitole věnované motoru.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Od SUV bychom očekávali, že bude větší než jeho sourozenec z říše hathcbacků. Není to ale tak. CX-30 je kratší, má 4395 mm oproti 4460 mm délky hatchbacku. Rozvor je 2655 mm a tak se už předčasně můžeme obávat, že uvnitř nebude tolik místa. O tom ale až za chvíli, teď se pojďme podívat na design vozu, který se povedl na výbornou.
CX-30 je samozřejmě vyšší než trojka. Jestli něčím zaujme, tak je to masivní plochá příď, která na sebe okamžitě poutá pozornost. Hádáme, že je největší ze všech aktuálních Mazd.
Testujeme vůz v docela drahé top verzi GT a tak je jasná také top výbava. V ní dostanete tyto adaptivním LED světlomety, které jsou tvořeny z 20 segmentů a tak umí vykrýt auta před vámi. Svítí opravdu skvěle.
Ve variantě GT dostanete už i 18“ hliníková kola, v tomto případě ještě obuta do zimních pneumatik o velikosti 215/55.
Celé auto se tváří jako allroad a k tomu samozřejmě potřebuje plastovou ochranu do terénu, kterou tvoří tyto lemy kolem celého auta. Záď připomíná většinu nových Mazd a pokud by na ní nebyl nápis, možná byste si ji i pletli s jiným modelem.
LEDky najdete samozřejmě i vzadu. Blinkry mají pěkný efekt, kdy jakoby pulzují.
Vnitřek samozřejmě závisí na výbavě, ale pohled do kabiny ve verzi GT je přímo oku lahodící. Kombinace světlé kůže na sedadlech (příplatkový paket Luxury) a kožené palubní desky, je prostě okouzlující.
Nelíbí se nám ale umístění výdechů klimatizace před spolujezdcem. Nejde o polohu, ale jak výdechy vypadají. Ano, poměrně levně.
Mazda se snažila navodit pocit luxusu třeba i lesklými plastovými plochami, ty najdete například na dveřích. Moc na ně ale nesahejte, okamžitě se totiž opatlají od vašich otisků prstů.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se sedí pocitově výš než v Mazdě 3, která naopak díky nízkému sezení dodává řidiči pocit sportovnosti. Přehled na okolním děním je vynikající. Na tom se velkou měrou podílí i A sloupky,…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus