ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mazdy CX-3 2018
24. března 2019

Mazda CX-3 rozšířila v roce 2015 čím dál populárnější kategorii kompaktních SUV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Mazda CX-3 rozšířila v roce 2015 čím dál populárnější kategorii kompaktních SUV.

Nachází se na pomezí malých SUV a nižší střední třídy, tedy rodinných aut. Vzhledem k délce karoserie ji řadíme do nižší střední třídy, tedy k vozům rodinným.

Největší předností Mazdy CX-3 v porovnání s podobně velkými konkurenty jsou kromě výrazného a atraktivního designu také jízdní vlastnosti v zatáčkách, zejména u verze s pohonem všech kol. U základního provedení motory pohánějí přední nápravu a soustředí se hlavně na jízdní komfort. Po modernizaci v roce 2017 se však výrazně zlepšily jízdní vlastnosti v obloucích i u provedení s pohonem pouze předních kol.

Slabší stránkou Mazdy CX-3 je prostornost a variabilita interiéru, zvláště pokud ji porovnáme s SUV nižší střední třídy, kam řadím i velkou část jejích nejbližších soupeřů. Dá se sice použít i jako auto pro menší rodiny, ale mnohem častěji si ji podle mne budou pořizovat páry a jednotlivci obou pohlaví.

Mazda CX-3 se vyrábí v Japonsku a na český trh dorazila koncem května 2015. V roce 2017 prodělala mírnou modernizaci, která se ale neprojevila na designu karoserie.

V roce 2018 přišel další facelift, který už se na karoserii trochu projevil, a hlavně přinesl zcela nový naftový motor s objemem 1,8 l. Ten nahradil předchozí patnáctistovku.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nejsilnější stránka Mazdy CX-3. Auto je ze všech stran líbivé a proporčně vyvážené, zepředu i hodně výrazné. Před facelifty z let 2017 a 2018 jsem testoval jak úplně základní výbavu tak jednu z nejdražších verzí a potěší, že ani majitelé nejdostupnějších provedení nejsou hlavně zvenčí téměř ošizeni. I "holátko" vypadá moc hezky. Nepřekvapí tedy, že se modernizace v roce 2017 designu karoserie netýkala a ani v roce 2018 se nedělo nic zásadního.

Posuďte sami. Světlé auto s německou SPZ je před modernizací, tmavé s českou po ní. Více rozdílů než facelift mají na svědomí různé výbavové stupně, protože auto před modernizací je lépe vybavené a má například mlhovky. Novinky od roku 2019 zastupuje například odlišná maska chladiče.

Mezi designerské skvosty patří LED světlomety se zajímavým světelným podpisem (standard od třetí výbavy Attraction). Tento snímek se ale váže k autu před faceliftem, protože to testované v roce 2019 bylo ve výbavě Takumi, která LED světlomety nedisponuje.

Uvnitř už je rozdíl mezi výbavami větší, ale ani majitel základní verze Emotion (na snímku) se nemá za co stydět. Fotka se týká provedení před modernizacemi. Po nich došlo na změny, o kterých se dočtete níže v textu. Přístrojovku speciální výbavy Takumi (nachází se z hlediska počtu prvků mezi druhou Challenge a třetí Attraction) naleznete hned na začátku příští kapitoly.

Při porovnání s konkurenty působí i plasty základní verze hodnotným dojmem, od výbavy Revolution je dokonce část přístrojovky obalená kůží, což autu dodává až prémiový nádech.

Odhlučnění kabiny mi připadalo v pořádku, při modernizaci v roce 2017 došlo k dalšímu zlepšení zejména v zadní části vozu. Při testu benzinové verze v roce 2017 byl slyšet hluk motoru, když jsem ho na nižší rychlostní stupně vytáčel do otáček. Při rychlostech nad 170 km/h se pro změnu chvěla zpětná zrcátka a obtékání vzduchu začalo být nepříjemně hlasité.

Při testu naftového auta v roce 2019 zůstalo chvění zrcátek i hlasité obtékání vzduchu, motor byl ale po zahřátí tichý.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Okolí řidiče se téměř neliší od malého hatchbacku Mazda 2 až na to, že v CX-3 se sedí o něco výš. I díky tomu je výhled zejména do předoboku velmi dobrý, což podporují také chytře umístěná zpětná…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus