ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované Mazdy 6 Wagon
16. června 2017

Velký manažerský nebo rodinný kombík se skvělým podvozkem nabízejícím parádní komfort i jistotu v zatáčkách, atraktivní karoserií, luxusně působícím interiérem za velmi zajímavé ceny - to je Mazda 6 Wagon.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velký manažerský nebo rodinný kombík se skvělým podvozkem nabízejícím parádní komfort i jistotu v zatáčkách, atraktivní karoserií, luxusně působícím interiérem za velmi zajímavé ceny - to je Mazda 6 Wagon.

Většina dobrých jízdních vlastností Mazdy se po modernizaci v roce 2015 ještě o něco vylepšila. Novinkou byl pohon všech kol v kombinaci s naftovým motorem. V roce 2017 přišel vůz na trh s dalším prvkem - systémem pro lepší chování v zatáčkách G-Vectoring Control. O něm se dočtete v kapitole věnované podvozku.

Jen těžko se mi hledaly vyložené nevýhody při porovnání s konkurenty ve střední třídě. Objevil jsem například podprůměrnou šířku kufru nebo vyšší aerodynamický hluk a drobné vibrování zrcátek při rychlostech povolených pouze na německých dálnicích.

Naopak mezi další výhody patří skvělé parametry zejména benzinových motorů. U nich se Mazda nevydala módní cestou spočívající v kombinaci malého objemu a turbodmychadla, přesto úsporností válcují konkurenci.

Třetí generace Mazdy 6 Wagon se na českém trhu prodává od začátku roku 2013 a dováží se z Japonska.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Testovaný šedivý kombík ve třetí výbavě Attraction se základními sedmnáctipalcovými koly na mě neměl takový "wow!" efekt jako předtím zkoušený červený sedan v nejvyšší výbavě Revolution na devatenáctkách. Stačilo ale auto obejít, dívat se na něj o něco déle a okamžitě jsem začal být okouzlený magií dynamických křivek, agresivitou výrazné žraločí přídě nebo zajímavostí profilu auta s dlouhou přídí a elegantně zakulacenou zádí.

Vlevo vidíte příď verze před modernizací a vpravo po ní (rok 2015). Obě auta jsou ve stejném stupni výbavy, tedy Attraction. I když došlo relativně malým změnám, větší množství chromu a nové LED světlomety (svítí parádně a patří ke standardu právě od verze Attraction) dělají tvář auta po faceliftu o dost výraznější. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Jedinou viditelnou změnou po další modernizaci v roce 2017 byla nová zpětná zrcátka vybavena LED blinkry. Pokud tedy hledáte nový model, dívejte se právě sem. Jinak je vše při starém.

Pocit kvality v kabině vytváří například opravdu hodně měkčený plast na vrchní části přístrojové desky, potažení střední části palubky kůží (novinka po faceliftu) nebo tlumené zavírání dveří či schránky před spolujezdcem.

Přístrojová deska se vizáží i provedením po modernizaci zase o něco více přiblížila vozům BMW.

Jediné, co bych testovanému autu z hlediska kvality vytkl, bylo drobné povrzávání z útrob palubní desky při přejíždění nerovností. Vlastně ještě jednu drobnost, ale tu byste v Česku neměli ani zjistit, pokud nechcete platit pokutu. Jde o aerodynamický hluk při rychlostech přibližně od 160 km/h výš. Pokud jedete sto osmdesátkou, začnou jemně vibrovat zrcátka i kapota.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jak už jsem psal výše, jednoduchostí, přehledností a elegancí mi připomíná vozy BMW. Stejně tak velkorysou šířkou v loktech, což je parametr, u něhož patří Mazda 6 Wagon mezi kombíky střední třídy k…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus