ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mazdy 6 Wagon 2018
28. dubna 2019

Velký manažerský nebo rodinný kombík se skvělým podvozkem nabízejícím parádní komfort i jistotu v zatáčkách, atraktivní karoserií, kvalitně působícím interiérem za velmi zajímavé ceny - to je Mazda 6 Wagon. To samé, co jsem o ní napsal v roce 2013, kdy se začínala prodávat její třetí generace, platí i šest let poté - v roce 2019. I díky třem modernizacím.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velký manažerský nebo rodinný kombík se skvělým podvozkem nabízejícím parádní komfort i jistotu v zatáčkách, atraktivní karoserií, kvalitně působícím interiérem za velmi zajímavé ceny - to je Mazda 6 Wagon. To samé, co jsem o ní napsal v roce 2013, kdy se začínala prodávat její třetí generace, platí i šest let poté - v roce 2019. I díky třem modernizacím.

Ta poslední a nejvýraznější proběhla v roce 2018. Způsobila mimo jiné, že se většina dobrých jízdních vlastností mazdy ještě o něco vylepšila, což se poprvé stalo už v roce 2015. I díky tomu patří jízdně Mazda 6 na špičku i v porovnání se zcela novými modely.

Většina verzí Mazdy 6 Wagon se prodává s pohonem předních kol. Od roku 2015 je k dispozici i pohon všech kol v kombinaci s naftovým motorem. V roce 2017 přišel vůz na trh s dalším prvkem - systémem pro lepší chování v zatáčkách G-Vectoring Control. O něm se dočtete v kapitole věnované podvozku.

Jen těžko se mi hledaly vyložené nevýhody při porovnání s konkurenty ve střední třídě - a to jsem testoval úplně základní, nejlevnější výbavu se slabší verzí naftového motoru. Objevil jsem například podprůměrnou šířku kufru a drobné vibrování zrcátek či vyšší aerodynamický hluk při rychlostech povolených pouze na německých dálnicích. Štvalo mě, jak pracují některé asistenční systémy.

Naopak mezi další výhody patří reálná spotřeba testovaného nejslabšího naftového motoru. U benzinových motorů se Mazda nevydala módní cestou spočívající v kombinaci malého objemu a turbodmychadla, přesto nejsou žravější než konkurence

Třetí generace Mazdy 6 Wagon se na českém trhu prodává od začátku roku 2013 a dováží se z Japonska.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace auta v roce 2018 přinesla mimo jiné výrazné posílení základní výbavy. To se sice neobešlo ani bez značného nárůstu "ceny od", ale výsledný efekt je takový, že i nejlevnější provedení je plnohodnotným kombíkem střední třídy po všech stránkách. Můžete to posoudit sami, protože jsem testoval právě vůz v základní výbavě Challenge a moc se mi líbil.

Modernizace v roce 2018 přinesla Mazdě 6 sportovnější výraz. Největší změnou na přídi je plástvová maska, která autu dodává agresivní a luxusní vizáž.

Hnědé auto je před modernizací v roce 2018 v tehdy třetím a nyní druhém stupni výbavy Attraction, to červené po ní v základním provedení Challenge. Mazdě se daří i u konstrukčně relativně starého vozu díky změnám držet design tak, že auto vypadá velmi moderně a soudobě. Mě osobně oslovuje magií dynamických křivek, agresivitou ještě výraznější žraločí přídě nebo zajímavostí profilu auta s dlouhou přídí a elegantně zakulacenou zádí.

Pocit kvality v kabině vytváří už u základního provedení potažení přístrojové desky kůží (od modernizace v roce 2018 i ve vrchní části) nebo tlumené zavírání dveří či schránky před spolujezdcem. Proti provedení před faceliftem ubylo v interiéru plastu a přibylo kůže, i základní výbavy Challenge působí uvnitř velmi hodnotně.

Na rozdíl od testu auta z roku 2015 už jsem nezaznamenal drobné povrzávání z útrob palubní desky při přejíždění nerovností. Zůstává však aerodynamický hluk při rychlostech přibližně od 160 km/h výš. Na dálnici stále trochu vibrují zrcátka - jak vnější tak to vnitřní.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jednoduchostí, přehledností a elegancí mi připomíná vozy BMW nedávné minulosti - ještě, než se do nich začaly prosazovat obří displeje. Stejně tak velkorysou šířkou v loktech, což je parametr, u něh…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus