ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mazdy 6 Sedan
22. září 2019

Velký manažerský nebo rodinný sedan se skvělým podvozkem nabízejícím parádní komfort i jistotu v zatáčkách, atraktivní karoserií, kvalitně působícím interiérem za velmi zajímavé ceny - to je Mazda 6 Sedan. To samé, co jsem o ní napsal v roce 2013, kdy se začínala prodávat její třetí generace, platí i šest let poté - v roce 2019. I díky třem modernizacím.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Bart BěhalBart Běhal

Velký manažerský nebo rodinný sedan se skvělým podvozkem nabízejícím parádní komfort i jistotu v zatáčkách, atraktivní karoserií, kvalitně působícím interiérem za velmi zajímavé ceny - to je Mazda 6 Sedan. To samé, co jsem o ní napsal v roce 2013, kdy se začínala prodávat její třetí generace, platí i šest let poté - v roce 2019. I díky třem modernizacím.

Ta poslední a nejvýraznější proběhla v roce 2018. Způsobila mimo jiné, že se většina dobrých jízdních vlastností mazdy ještě o něco vylepšila, což se poprvé stalo už v roce 2015. I díky tomu patří jízdně Mazda 6 na špičku i v porovnání se zcela novými modely.

Většina verzí Mazdy 6 Sedan se prodává s pohonem předních kol. Od roku 2015 je k dispozici i pohon všech kol v kombinaci s naftovým motorem. V roce 2017 přišel vůz na trh s dalším prvkem - systémem pro lepší chování v zatáčkách G-Vectoring Control. O něm se dočtete v kapitole věnované podvozku. Jen těžko se mi hledaly vyložené nevýhody při porovnání s konkurenty ve střední třídě - Objevil jsem například podprůměrnou šířku kufru a drobné vibrování zrcátek či vyšší aerodynamický hluk při rychlostech povolených pouze na německých dálnicích. Štvalo mě, jak pracují některé asistenční systémy. Naopak mezi další výhody patří dynamika nejsilnějšího benzínového motoru, který disponuje celkem slušnou spotřebou.  

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace auta v roce 2018 přinesla mimo jiné výrazné posílení základní výbavy. To se sice neobešlo ani bez značného nárůstu "ceny od", ale výsledný efekt je takový, že i nejlevnější provedení je plnohodnotným sedanem střední třídy po všech stránkách. 

Modernizace v roce 2018 přinesla Mazdě 6 sportovnější výraz. Největší změnou na přídi je plástvová maska, která autu dodává agresivní a luxusní vizáž.

Auto nahoře je před modernizací v roce 2018 v tehdy třetím a nyní druhém stupni výbavy Attraction, to dole po ní v luxusní výbavě Takumi Plus. Mazdě se daří i u konstrukčně relativně starého vozu díky změnám držet design tak, že auto vypadá velmi moderně a soudobě. Mě osobně oslovuje magií dynamických křivek, agresivitou ještě výraznější žraločí přídě nebo zajímavostí profilu auta s dlouhou přídí a elegantně tvarovanou zadní částí. Pocit v kabině je velmi příjemný, bílá kůže v luxusní výbavě Revolution přidává na exkluzivitě, potěší také tlumené zavírání dveří či schránky před spolujezdcem.

Proti provedení před faceliftem ubylo v interiéru plastu a přibylo kůže. Na rozdíl od testu auta z roku 2015 už jsem nezaznamenal drobné povrzávání z útrob palubní desky při přejíždění nerovností. Zůstává však aerodynamický hluk při rychlostech přibližně od 160 km/h výš. Na dálnici stále trochu vibrují zrcátka - jak vnější tak to vnitřní.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pocit v kabině je velmi příjemný, bílá kůže v luxusní výbavě Revolution přidává na exkluzivitě, potěší také tlumené zavírání dveří či schránky před spolujezdcem. Proti provedení před faceliftem ubyl…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus