ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové Mazdy 3 sedan
28. listopadu 2013

Čtyřdveřová verze nové Mazdy 3 míří na trochu starší zákazníky než hatchback, částečně může konkurovat i Škodě Octavia. Viděl bych ji jako volbu jednotlivců a párů středního věku. Na rozdíl od předchůdkyně se více zaměřila na pohodlí řidiče, přičemž neztratila schopnost rozdávat radost z jízdy. Vlastnostmi podvozku se řadí na špičku kategorie kompaktních sedanů a liftbacků.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Čtyřdveřová verze nové Mazdy 3 míří na trochu starší zákazníky než hatchback, částečně může konkurovat i Škodě Octavia. Viděl bych ji jako volbu jednotlivců a párů středního věku. Na rozdíl od předchůdkyně se více zaměřila na pohodlí řidiče, přičemž neztratila schopnost rozdávat radost z jízdy. Vlastnostmi podvozku se řadí na špičku kategorie kompaktních sedanů a liftbacků.

Jedničku bych novince napsal také za design a nabídku multimediálních zařízení, díky nimž můžete v duchu doby zůstat i v autě připojeni do komunikačních toků.

Filozofií pohonných jednotek jde Mazda proti proudu downsizingu neboli zmenšování objemů motorů a dopování těch benzinových turbem. Zatím se jí tato strategie vyplácí. Neoslovuje pouze staromilce, s jejími motory se příjemně jezdí také lidem, kteří turbo vítají. Potěší i úsporností.

Mezi slabiny auta v porovnání s konkurenty patří podélná prostornost a vyšší základní cena.

Nová Mazda 3 se v Česku prodává od podzimu 2013. Kromě čtyřdveřového sedanu je v nabídce i pětidveřový hatchback, který vedeme jako samostatný model.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Sedan od nové Mazdy 3 se hodně inspiroval větším modelem 6, což vítám. V jeho vizáži se přitažlivě mísí dynamika a svalnatost s elegancí a ladností.

Výraznějšími změnami než design karoserie prošel proti předchozí generaci interiér auta, který to také mnohem víc potřeboval. Teprve současná Mazda 3 definitivně dokončila přechod od lacině vyhlížejících vnitřků auta v japonském stylu k současné evropské načinčanosti a útulnosti. Snímek, který si stejně jako všechny ostatní v testu zvětšíte kliknutím na něj, zobrazuje nejlépe vybavenou verzi Revolution TOP. I nejlevnější varianta ale nevypadá o moc hůře. Už proto, že sedan na rozdíl od hatchbacku nezačíná verzí Emotion, ale až bohatší Challenge s barevným sedmipalcovým displejem multimediálního systému.

Mazda 3 sedan se chlubí vonícími materiály příjemnými na dotek. Vrchní část přístrojové desky je až extrémně měkčená a navíc tak přilnavá, že se na ní udrží i mobil v zatáčkách. Tlumené dovírání dveří či schránky před spolujezdcem ve vytváření pocitů kvality výtečně sekunduje stejně jako precizní chod tlačítek.

Při prvních jízdách čtyřmi různými hatchbacky jsem nenašel nic, co bych mohl interiéru z hlediska kvality vyčítat. Uvnitř přístrojové desky sedanu však něco občas tiše povrzávalo. Přesto snese vnitřek auta srovnání s prémiovými značkami.

To se ale nedá říct o odhlučnění kabiny. Přímé srovnání s Audi A3 sedan odhalilo rezervy mazdy v této oblasti. Relativně dost je slyšet nejen motor, ale také obtékání vzduchu nebo hučení pneumatik. Auto je subjektivně hůře odhlučněné i v porovnání s většinou lidovějších konkurentů.

reklama
Řidičova zóna
Od hatchbacku se liší jen tím, že neexistuje levná varianta bez multimediálního systému. Snaží se poskytnout řidiči ideální podmínky pro potěšení z jízdy. Proti minulé generaci přibylo pohodlí. Na…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus