ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mazdy 3 hatchback
17. ledna 2010

Pětidveřová Mazda 3 se řadí mezi kompaktní hatchbacky velikosti VW Golf. Jejím prvotním cílem je poskytnout řidiči radost z jízdy. Odpružení, pedály, řazení, ale i tvary karoserie s poměrně malým zasklením a horším výhledem dávají jasně najevo, že máme co do činění s autem hodně pevným v krutu, a proto určeným pro sportovní zážitky. Ty umí Japonka poskytnout opravdu skvěle, jedničku bych jí ještě napsal za vnější design.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Pětidveřová Mazda 3 se řadí mezi kompaktní hatchbacky velikosti VW Golf. Jejím prvotním cílem je poskytnout řidiči radost z jízdy. Odpružení, pedály, řazení, ale i tvary karoserie s poměrně malým zasklením a horším výhledem dávají jasně najevo, že máme co do činění s autem hodně pevným v krutu, a proto určeným pro sportovní zážitky. Ty umí Japonka poskytnout opravdu skvěle, jedničku bych jí ještě napsal za vnější design.

Délkou většinu konkurentů výrazně překonává, bohužel to ale není znát na podélné prostornosti v kabině ani na objemu kufru. Jako největší problém vidím horší úroveň jízdního komfortu. Tohle auto budou milovat adrenalinově založení řidiči, ale zbytek posádky se už tak nadšeně tvářit nebude. Tím pádem bych ho moc jako rodinný vůz nedoporučil. Spíš se mi hodí ke sportovně založeným párům a jednotlivcům či do dynamicky laděných firem jako služební vůz.

Druhá generace Mazdy 3 se na českém trhu začala prodávat v roce 2009.

Existuje také vyloženě sportovní verze MPS s benzinovým turbomotorem 2,3 l (191 kW), kterou jsem ale zatím netestoval.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Mazda 3 se mi líbí na první pohled! A na ten druhý a třetí taky. Karoserie totiž neztrácí nic ze svého šarmu a dravosti ani v základní výbavě bez předních mlhovek a s černými klikami i zpětnými zrcátky. Těžko bych hledal mezi malými rodinnými hatchbacky podobně temperamentní krásku. Když už jsem u těch ženských, tak mi asi nejvíc připomíná pružné tělo vytáhlé brazilské plážové volejbalistky.

Výbava GTA přidává sportovní přední a zadní nárazník a sportovní mřížku chladiče, takže je ještě o 30 mm delší.

Také interiér nepostrádá sportovní šmrnc a zajímavé prvky, ale dojem v nižších výbavách trochu kazil niterný věnec volantu bez kožené omotávky. Pak jsem zjistil že ani s ní moc neztloustnul… Navíc vypadá volant bez dekoru v nižších výbavách lacině a pravá tvář přístrojové desky ponuře. Ještě, že metalická barva zvýrazňuje alespoň středový sloupek a některá tlačítka.

Zato dojem z plastů snese označení prémiový. Hlavně to platí o měkčené vrchní části přístrojové desky. Tlumené dovírání dveří či schránky před spolujezdcem ve vytváření pocitů kvality výtečně sekunduje.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Poskytnout řidiči ideální podmínky pro sportovní jízdu - to je hlavní úkol přístrojové desky Mazdy 3 a jejího nejbližšího okolí. Jak už to u adrenalinovějších aut bývá, sedí se nízko a prostorem k…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus