ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové Mazdy 3 hatchback
8. listopadu 2013

Třetí generace konkurenta VW Golf z Japonska se zaměřila na pohodlí řidiče, přičemž neztratila schopnost rozdávat radost z jízdy. Vlastnostmi podvozku se řadí na špičku kategorie kompaktních hatchbacků.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Třetí generace konkurenta VW Golf z Japonska se zaměřila na pohodlí řidiče, přičemž neztratila schopnost rozdávat radost z jízdy. Vlastnostmi podvozku se řadí na špičku kategorie kompaktních hatchbacků.

Jedničku bych novince napsal také za design a nabídku multimediálních zařízení, díky nimž můžete v duchu doby zůstat i v autě připojeni do komunikačních toků.

Filozofií pohonných jednotek jde Mazda proti proudu downsizingu neboli zmenšování objemů motorů a dopování těch benzinových turbem. Zatím se jí tato strategie vyplácí. Neoslovuje pouze staromilce, s jejími motory se příjemně jezdí také lidem, kteří turbo vítají. Potěší i úsporností.

Délkou karoserie nová Mazda 3 stejně jako předchůdkyně většinu konkurentů výrazně překonává, bohužel to ale stále není znát na podélné prostornosti v kabině. Navíc se vzadu mezigeneračně snížila výška na hlavu. Tyto dva parametry patří spolu s vyšší základní cenou k největším nevýhodám auta.

Třetí generace Mazdy 3 má podle mne díky komfortnějšímu naladění podvozku než u předchůdce šanci rozšířit skupinu zákazníků zejména o ženy, aniž by nějak výrazně ztratila u mužů. I nadále půjde hlavně o volbu mladších jednotlivců a párů, uměl bych si ji představit i jako služební auto.

Nová Mazda 3 se v Česku prodává od podzimu 2013. Kromě pětidveřového hatchbacku je v nabídce i čtyřdveřový sedan, který vedeme jako samostatný model.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Předchozí Mazda 3 se nejen mě líbila i na konci svého životního cyklu, takže není divu, že u její vizáže došlo mezigeneračně jen k evoluci a nikoli revoluci. Stále jde o temperamentní krásku nejen dynamických, ale také plných tvarů s rozesmátou tváří.

Stydět se za své auto rozhodně nemusí ani majitel nejlevnější verze bez předních mlhovek (na obrázku). Fotku si zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Výraznějšími změnami prošel interiér auta, který to také mnohem víc potřeboval. Teprve současná Mazda 3 definitivně dokončila přechod od lacině vyhlížejících vnitřků auta v japonském stylu k současné evropské načinčanosti a útulnosti. Na snímku vidíte nejlépe vybavenou verzi Revolution TOP, ale jak dále v testu zjistíte, ani ta nejlevnější varianta nevypadá odbytě.

Mazda 3 se chlubí vonícími materiály příjemnými na dotek. Vrchní část přístrojové desky je až extrémně měkčená a navíc tak přilnavá, že se na ní udrží i mobil v zatáčkách. Tlumené dovírání dveří či schránky před spolujezdcem ve vytváření pocitů kvality výtečně sekunduje stejně jako precizní chod tlačítek. Při prvních jízdách čtyřmi různými vozy jsem nenašel nic, co bych mohl interiéru z hlediska kvality vyčítat. Snese srovnání s prémiovými značkami.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Poskytnout řidiči ideální podmínky pro potěšení z jízdy - to je hlavní cíl přístrojové desky Mazdy 3 a jejího nejbližšího okolí. Proti minulé generaci přibylo pohodlí. Například šířka v loktech se…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus