ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované Mazdy 3
30. května 2017

Třetí generace konkurenta VW Golf z Japonska se zaměřila na pohodlí řidiče, přičemž neztratila schopnost rozdávat radost z jízdy. Vlastnostmi podvozku se řadí na špičku kategorie kompaktních hatchbacků.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Třetí generace konkurenta VW Golf z Japonska se zaměřila na pohodlí řidiče, přičemž neztratila schopnost rozdávat radost z jízdy. Vlastnostmi podvozku se řadí na špičku kategorie kompaktních hatchbacků.

Mazda 3 oslovuje designem a nabídkou multimediálních zařízení, díky nimž můžete v duchu doby zůstat i v autě připojeni na síť.

Filozofií pohonných jednotek jde Mazda proti proudu downsizingu neboli zmenšování objemů motorů a dopování těch benzinových turbem. Zatím se jí tato strategie vyplácí. Neoslovuje pouze staromilce, s jejími motory se příjemně jezdí také lidem, kteří turbo vítají. Potěší i úsporností.

Délkou karoserie nová Mazda 3 stejně jako předchůdkyně většinu konkurentů výrazně překonává, bohužel to ale stále není znát na podélné prostornosti v kabině. Navíc se vzadu mezigeneračně snížila výška na hlavu. Tyto dva parametry patří spolu s vyšší základní cenou k největším nevýhodám auta.

Třetí generace Mazdy 3 má podle mě díky komfortnějšímu naladění podvozku než u předchůdce šanci rozšířit skupinu zákazníků zejména o ženy, aniž by nějak výrazně ztratila u mužů. I nadále půjde hlavně o volbu mladších jednotlivců a párů, lze si ji představit i jako služební auto.

Nová Mazda 3 se v Česku prodává od podzimu 2013. Kromě pětidveřového hatchbacku je v nabídce i čtyřdveřový sedan, který vedeme jako samostatný model. Na podzim 2016 prošla faceliftem, který se dotkl především upraveného vzhledu, vozy ve vyšších výbavách dostaly elektronickou ruční brzdu a upravený infotainment.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Už i předchozí Mazda 3 oslovovala neokoukaným vzhledem, takže není divu, že u její vizáže došlo mezigeneračně jen k evoluci a nikoli revoluci. Stále jde o temperamentně střižené auto dynamických tvarů. Facelift z podzimu 2016 byl velmi decentní, nové jsou přední a zadní nárazníky, maska chladiče, lehce posunuté logo, přibyla chromovaná lišta okolo masky. Příliš se toho neměnilo.

Výraznějšími změnami prošel v porovnání s předchozí generací interiér auta, který to také mnohem víc potřeboval, facelift se v tomto případě tolik neprojevil. Teprve tato generace Mazdy 3 definitivně dokončila přechod od lacině vyhlížejících vnitřků auta v japonském stylu k alespoň částečnému pocitu útulnosti. Přesto si troufám říci, že interiér Mazdy 3 vypadá trochu stroze a možná trochu lehce nudně.

A to přestože vrchní část přístrojové desky je až extrémně měkčená a navíc tak přilnavá, že se na ní udrží i mobil v zatáčkách. Tlumené dovírání dveří či schránky před spolujezdcem ve vytváření pocitů kvality výtečně sekunduje stejně jako precizní chod tlačítek. V tomto ohledu snese srovnání s prémiovějšími značkami.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Mazda 3 se snaží poskytnout řidiči ideální podmínky pro potěšení z jízdy. Proti minulé generaci přibylo pohodlí. Například šířka v loktech se zvětšila o 3 cm a v porovnání s ostatními kompaktními …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus