ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové Mazdy 2
5. února 2015

Velké malé auto s vynikajícími parametry motorů a příjemným zážitkem z jízdy – to je nová Mazda 2.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velké malé auto s vynikajícími parametry motorů a příjemným zážitkem z jízdy – to je nová Mazda 2.

Výrazný mezigeneračné nárůst délky o čtrnáct centimetrů se více než na prostornosti uvnitř kabiny projevil v dospělosti, s jakou se nová Mazda 2 pohybuje po silnicích. Její jízdní projev se v mnoha ohledech podobá o třídu větším vozům.

Největším tahákem v porovnání s konkurencí jsou ale motory pětidveřového hatchbacku. Jejich nadprůměrná dynamika jde ruku v ruce s nízkou spotřebou, a to nejen na papíře, ale i v reálném provozu. Povedl se ale také design auta.

Jako největší slabinu v porovnání s konkurencí vidím vyšší cenu pro zájemce o verzi s klimatizací, kterých bude asi většina. Sedačky by mohly XXL řidičům připadat malé a úzké, základní verze nemají dělené opěradlo zadních sedadel.

Nová Mazda 2 asi nejvíc kápne do noty všem jednotlivcům i párům obou pohlaví, které jízda v autě baví. Může ale fungovat i jako jediný vůz pro menší rodiny.

Čtvrtá generace Mazdy 2 se na českém trhu prodává od února 2015.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Navazuje na větší řadu 3 a líbivou předchozí generaci, ale novinka působí i díky výraznému nárůstu vnějších rozměrů mnohem dospělejším dojmem.

Zůstala atraktivita, pozitivnost i sportovnost, přidala se k nim také elegance.

Měl jsem možnost testovat nejen vyšperkované nejlepší výbavy, ale také levnější verze (na obrázcích jde o to modré auto) a líbí se mi, že mezi nimi není z hlediska designu karoserie ani interiéru nijak zásadní rozdíl. Ani základní varianty nevypadají žebrácky.

Přístrojová deska se sice sestává výhradně z tvrdých plastů, které se však tváří hodnotně, a navíc se zajímavě střídá jejich odstín i textura. U žádné ze čtyř testovaných verzí jsem neobjevil nic, co by nasvědčovalo horší kvalitě zpracování. Nejlépe vybavené varianty měly část přístrojovky dokonce potaženou kůží.

Základní provedení palubky najdete na velké fotce na začátku příští kapitoly. Zde se naopak můžete podívat na to, jak vypadá přístrojovka z druhé části spektra nabídky. Kontrastní béžové čalounění (standard nejvyšší verze Revolution Top) nové Mazdě 2 opravdu sluší. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Odhlučnění kabiny patří mezi malými auty k průměru, zvuk motoru dovnitř docela proniká.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Mazda se stylizuje do role sportovně laděné značky a tomu odpovídá í řidičovo pracoviště. Na poměry malého auta se sedí relativně nízko, připadal jsem si docela těsně obklopený přístroji jako v ko…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus