ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Mazdy CX-3
28. listopadu 2017

Mazda CX-3 rozšířila v roce 2015 čím dál populárnější kategorii kompaktních SUV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Mazda CX-3 rozšířila v roce 2015 čím dál populárnější kategorii kompaktních SUV.

Nachází se na pomezí malých SUV a nižší střední třídy, tedy rodinných aut. Vzhledem k délce karoserie ji řadíme do nižší střední třídy, tedy k vozům rodinným.

Největší předností Mazdy CX-3 v porovnání s podobně velkými konkurenty jsou kromě výrazného a atraktivního designu také jízdní vlastnosti v zatáčkách, zejména u verze s pohonem všech kol. U základního provedení motory pohánějí přední nápravu a soustředí se hlavně na jízdní komfort. Po modernizaci v roce 2017 se však výrazně zlepšily jízdní vlastnosti v obloucích i u provedení s pohonem pouze předních kol.

Slabší stránkou Mazdy CX-3 je prostornost a variabilita interiéru, zvláště pokud ji porovnáme s SUV nižší střední třídy, kam řadím i velkou část jejích nejbližších soupeřů. Dá se sice použít i jako auto pro menší rodiny, ale mnohem častěji si ji podle mne budou pořizovat páry a jednotlivci obou pohlaví.

Mazda CX-3 se vyrábí v Japonsku a na český trh dorazila koncem května 2015. V roce 2017 prodělala mírnou modernizaci, která se ale neprojevila na designu karoserie.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nejsilnější stránka Mazdy CX-3. Auto je ze všech stran líbivé a proporčně vyvážené, zepředu i hodně výrazné. Testoval jsem jak úplně základní výbavu (černý vůz) tak jednu z nejdražších verzí a potěší, že ani majitelé nejdostupnějších provedení nejsou hlavně zvenčí téměř ošizeni. I "holátko" vypadá moc hezky. Nepřekvapí tedy, že se modernizace v roce 2017 designu karoserie netýkala.

Mezi designerské skvosty patří například LED světlomety se zajímavým světelným podpisem (standard od třetí výbavy Attraction).

Uvnitř už je rozdíl mezi nejnižší a jednou z nejvyšších výbav větší, ale ani majitel základní verze Emotion (na snímku) se nemá za co stydět. Fotky se týká provedení před modernizací v roce 2017, po ní došlo na drobné změny, o kterých se dočtete níže v textu. Přístrojovku třetí výbavy Attraction naleznete hned na začátku příští kapitoly.

Při porovnání s konkurenty působí i plasty základní verze hodnotným dojmem, od výbavy Revolution je dokonce část přístrojovky obalená kůží, což autu dodává až prémiový nádech.

Odhlučnění kabiny mi připadalo v pořádku, při modernizaci v roce 2017 došlo k dalšímu zlepšení zejména v zadní části vozu. Při testu benzinové verze byl slyšet hluk motoru, když jsem ho na nižší rychlostní stupně vytáčel do otáček. Při rychlostech nad 170 km/h se pro změnu chvěla zpětná zrcátka a obtékání vzduchu začalo být nepříjemně hlasité.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Okolí řidiče se téměř neliší od malého hatchbacku Mazda 2 až na to, že v CX-3 se sedí o něco výš. I díky tomu je výhled zejména do předoboku velmi dobrý, což podporují také chytře umístěná zpětná…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus