ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Lexus RC
10. prosince 2019

Manažerské dvoudveřové čtyřmístné kupé střední třídy, které vypadá jako sporťák - to je Lexus RC. Lépe poslouží milovníkům komfortu, než nadšencům do sportovní jízdy. Svou filozofií trochu připomíná vozy SUV, které také trochu klamou vizáží. Lexus RC se tváří jako drsňák, ale je to slušňák.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Manažerské dvoudveřové čtyřmístné kupé střední třídy, které vypadá jako sporťák - to je Lexus RC. Lépe poslouží milovníkům komfortu, než nadšencům do sportovní jízdy. Svou filozofií trochu připomíná vozy SUV, které také trochu klamou vizáží. Lexus RC se tváří jako drsňák, ale je to slušňák.

Ale pozor! Opravdu ostrá verze existuje. Jde o Lexus RC F, který ale vedeme jako samostatný model. Testovaná verze běžného RC s výbavou F Sport se mu hodně podobá, ale jen zvenčí. 

Nejvíce mě na zkoušeném voze fascinoval nadčasový design exteriéru, úsporný hybridní motor, kvalitní materiály v interiéru a téměř dokonalá stabilita podvozku nabízejícího velmi dobrý komfort na rozbitých silnicích i se sportovním rozměrem pneumatik.

V nabídce je pouze jedna motorizace a to hybridní na benzin a elektřinu. Japonská automobilka Lexus totiž jako vůbec první zcela zanevřela na dieselové agregáty a věnuje se výhradně elektrifikovaným pohonům nebo čistě zážehovým. Lexus RC se dodává s absolutně nesportovní automatickou převodovkou CVT a pohonem zadních kol. Žádná jiná možnost není. Zákazník si může zvolit vlastně jen výbavu, příplatkové pakety, barvu a kola. 

Japonské kupé se na českém trhu prodává od roku 2016 a v roce 2019 prošlo lehkou modernizací, která se decentně podepsala na vizáži karoserie i kabiny a vylepšila se technika.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Lexus RC obléká futuristický ostře střižený kabátek v červené barvě, který z něj dělá již od prvního pohledu šíleně atraktivní vůz. V tomto případě naprosto souhlasím s tím, že láska na první pohled opravdu existuje. Testované auto si svým vzhledem zcela získalo mé srdce. 

Sportovní model RC budil velkou pozornost i u kolemjdoucích, už proto, že nejde o automobil, který byste viděli na českých silnicích každý den.

Zkoušený výbavový stupeň F Sport navíc přidává autu na výraznosti díky úchvatným a neobvyklým LED světlometům, krytu chladiče s voštinovou strukturou, devatenáctipalcovým kolům (základ obouvá osmnáctky) a řadě dalších doplňků na karoserii i v interiéru. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Hodnocení designu ale nebylo od ostatních novinářů tak stoprocentně pozitivní, jako to ode mne. Zaslechl jsem i takové názory, že příď auta připomíná radlici sněžného pluhu. Každopádně jde o vůz, jehož majitel si nemůže stěžovat na nedostatek zvídavých pohledů.

Takto vypadaly kola, která obouval testovaný Lexus RC. Disponovaly dvěma rozměry. Vpředu byly pneumatiky 235/40 R19 a vzadu 265/35 R19.

Naopak velmi zklamaný jsem byl po designové stránce v kabině. Okolí řidiče je nesmírně členité a mísí se tu snad až moc křivek a materiálů. Působí oproti exteriéru zastarale a chaoticky. Některé plasty vypadají dokonce dost lacině, nebo chcete-li staroasisjky, a vůbec mi k luxusní bílé kůži neladily.

Kokpit japonského sporťáku je však skvěle odhlučněný a nesetkal jsem se zde s žádným povrzáváním, rezonováním nebo dalším druhem pazvuku.  

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Když jsem si do auta sedl, připadalo mi, jako bych si na sebe navlékl přiléhavou koženou kombinézu. Tak těsně interiér auta řidiče obklopuje. Klaustrofobům nedoporučuji, ale ke sportovně vyhlížejí…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus