ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Lexusu RX L
25. dubna 2019

Lexus RX je průkopníkem hybridů v kategorii velkých luxusních SUV. V prodloužené variantě L přidává třetí řadu sedadel a míří tím tak na náročnější rodiny. Podařilo se mu ale najít prostor v místech, které patří spíš bateriím a elektromotoru?
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Lexus RX je průkopníkem hybridů v kategorii velkých luxusních SUV. V prodloužené variantě L přidává třetí řadu sedadel a míří tím tak na náročnější rodiny. Podařilo se mu ale najít prostor v místech, které patří spíš bateriím a elektromotoru?

Lexus RX se vyrábí od roku 1997, nyní už jezdí ve své čtvrté generaci. Ta má zdaleka nejagresivnější design, který je nyní společný všem lexusům. Už tak nejsou nudnými auty pro patrony, ale chtějí být více vzrušující a bojovat s nadřazeností německého triumvirátu Audi-BMW-Mercedes.

Lexus ale nenabízí naftové motory a tak to má v Evropě stále poměrně těžké. Prodeje nejsou nejlepší a platí to i pro RX v jinak oblíbené kategorii.

Prodloužený model L toho asi příliš nezmění, protože jeho cílová skupina je poměrně úzká – rodiny s větším počtem dětí, finančně velmi zdatné, se smyslem pro ekologii a odmítající tradiční luxusní evropské značky. Toto SUV je zkrátka alternativou.

A co víc! Prodloužené provedení se prodává pouze s hybridním pohonem, základní benzinový motor není k dispozici. Auto jsme testovali v dubnu 2019, tedy necelý rok po uvedení prodloužené verze na český trh.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nepřekvapí, že design vozu je shodný s krátkou verzí. Obě auta také sedí na stejném podvozku, což prozrazuje stejný údaj o rozvoru, tedy 2790 mm. Prodloužená varianta L je ale o 110 mm delší, narostla na rovných pět metrů. Je to dáno zadním převisem, který neujde vaší pozornosti při pohledu z boku.
I po letech a snaze jiných výrobců postavit aut s gigantickou maskou vždy nevěřícně koukám na to, jak velký gril u Lexusu vyrobili.
Na impozantnosti mu přidává i jeho boční seříznutí. Auto to je opravdu ostré, až se člověk bojí, aby se o příď nepořezal (nadsázka!).
Modré logo dává jasně na srozuměnou, že tady se i přes drsňácký look hraje na ekologii.
To pak potvrzuje i všudypřítomný nápis. Hybrid na boku...
...hybrid na zádi s označením jediné motorizace, kterou si můžete do RX L pořídit.
Podívejme se na světla. V top verzi Luxury dostanete v ceně LED světlomety, vypadají jako z futuristického konceptu a svítí skvěle.
Vzadu je také LED samozřejmostí a díky tomu je auto dobře vidět už z dálky.
Kola s povedeným designem a velikostí 20“ jsou součástí výbavy Luxury a oblékají pneumatiky 235/50. Navíc dostanete i střešní lišty.
Kabina je na rozdíl od zevnějšku vozu poměrně usedlejší a nepůsobí tak moderně jako u některých konkurentů. Jenže pokud patříte mezi lidi, kteří netouží po obrazovkách vždy a všude, ale dáváte přednost spíš uklidňujícímu místu s pěkným dřevěným dekorem a tichem, mohlo by vás právě RX docela zaujmout.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Lexus má stejnou ceníkovou politiku jako ostatní japonské automobilky. To znamená, že se nepočítá s nepřeberným množstvím příplatků na výběr jako u německé konkurence, ale raději se vše prodává v he…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus