ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového hybridního Lexusu RX 450h
13. února 2016

Lexus RX umně propojuje svět hybridů a velkých luxusních SUV. Ve své čtvrté generaci nabízí hlavně neuvěřitelné pohodlí pro nejnáročnější řidiče.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Lexus RX umně propojuje svět hybridů a velkých luxusních SUV. Ve své čtvrté generaci nabízí hlavně neuvěřitelné pohodlí pro nejnáročnější řidiče.

SUV s označením RX vyrábí japonská automobilka od roku 1997, o šest let později vyjelo ve své druhé generaci jako hybrid. Stalo se tak vlastně zakladatelem kategorie velkých luxusních SUV s tímto druhem pohonu. Auto je i ve své aktuální čtvrté generaci prodávané od přelomu let 2015 a 2016 schopné ujet několik kilometrů čistě na elektřinu, zejména v městském provozu. Energii získává rekuperací při brzdění nebo chodu spalovacího motoru. Určeno je tedy hlavně pro obyvatele z větších měst, kteří se často setkávají s hustou dopravou. Počítá se samozřejmě i s tím, že budou dostatečně movití. RX 450h spadá do kategorie nejdražších SUV zahrnujících například také Audi Q7 nebo BMW X5. Jde o auta, která hravě obslouží i větší rodiny.

Lexus RX se už tradičně nabízí také v klasickém benzinovém provedení. V nové generaci dostal prostor přeplňovaný čtyřválec, který jsme testovali například na palubě Lexusu IS 200t zde. Stejné označení má i u modelu RX. K dostání je buď s pohonem přední nápravy nebo všech kol. Hybridní varianta 450h je vždy 4x4, a to díky dvěma paralelně fungujícím elektromotorům. Každý z nich pohání jednu nápravu. V minulé generaci byl k dispozici i jako předokolka.

Čtvrtá generace oproti předchozí výrazně narostla. Na délku měří o celých 12 cm víc. To umožnilo Lexusu model RX separovat od menšího crossoveru NX, který přišel na trh v roce 2015. Nárůst délky se samozřejmě projevuje i ve vnitřní prostornosti.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Lexus u nové generace vsadil na agresivnější design, který jej přibližuje dalším aktuálním modelům značky. Možná by se mohlo zdát, že na hybridní vůz, který má podporovat hlavně klidnou a úspornou jízdu, se ostré linie nehodí. Lexusu to ale v realitě náramně sluší.

Nejvýraznějším prvkem designu je samozřejmě příď s obrovskou maskou chladiče, kterou kopíruje chromový rám. Žiletky tvořící masku mají různé tvary a tím vytváří zajímavý optický efekt. Na ně navazují moderní světlomety podtržené LED pro denní svícení. Lexus se tváří, jako kdyby chtěl ostatní účastníky silničního provozu sežrat.

Oblíbenost SUV-kupé, mezi které patří BMW X6 a nově třeba Mercedes-Benz GLE Coupé se podepsala i na bočním profilu Lexusu. Nově je totiž v oblasti zadních sloupků nasazeno třetí boční okno, které je skosené. Tvar zvýrazňuje chromová lišta a podporuje ho i více se svažující záď vozu. Auto se tak opticky vozům SUV-kupé přibližuje.

Výrazná je i záď. Té dominují brzdová světla tvořená samozřejmě řadou diod. Na vrchu pátých dveří pak najdeme spoiler. Ten zlepšuje aerodynamiku a měl by tedy alespoň málo pomoci lepší spotřebě.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Interiér je jedním slovem přepychový. Zejména v testované top verzi Luxury, která přináší prakticky kompletní výbavu. V ní je palubní deska zdobena kombinací kůže a nádherného hnědého dřeva připomín…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus