ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Lexusu RC
19. dubna 2016

Manažerské dvoudveřové čtyřmístné kupé střední třídy, které vypadá jako sporťák - to je Lexus R. Lépe poslouží milovníkům komfortu, než nadšencům do sportovní jízdy. Svou filozofií trochu připomíná vozy SUV, které také trochu klamou vizáží. Lexus RC se tváří jako ostrý drsňák, ale je to hodný slušňák.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Manažerské dvoudveřové čtyřmístné kupé střední třídy, které vypadá jako sporťák - to je Lexus R. Lépe poslouží milovníkům komfortu, než nadšencům do sportovní jízdy. Svou filozofií trochu připomíná vozy SUV, které také trochu klamou vizáží. Lexus RC se tváří jako ostrý drsňák, ale je to hodný slušňák.

Ale pozor! Opravdu ostrá verze existuje. Jde o Lexus RC F, který ale vedeme jako samostatný model. Testovaná verze běžného RC s výbavou F Sport se mu hodně podobá, ale jen zvenčí.

Nejvíc mě na Lexusu RC fascinovaly věci jako neuvěřitelně tichý benzinový turbomotor a téměř dokonalá stabilita podvozku nabízejícího velmi dobrý komfort na rozbitých silnicích i se sportovním rozměrem pneumatik.

Nabízejí se jen dvě motorizace – buď benzinový čtyřválcový turbomotor, nebo hybridní pohon na benzin a elektřinu. Chybí diesel a k dispozici je pouze pohon zadních kol bez možnosti 4x4, což jsou dvě věci, které Lexus RC na českém trhu výrazně diskvalifikují. Oba motory navíc patří v rámci kupé střední třídy k línějším.

Lexus RC se na českém trhu prodává od roku 2016. Dorazil později než ostrá verze RC F. Vyrábí se v Japonsku.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Lexus RC budil velkou pozornost, už proto, že nejde o auto, které byste viděli na českých silnicích každý den.

Testovaný výbavový stupeň F Sport navíc přidává autu na výraznosti díky trojitým LED světlometům, krytu chladiče s voštinovou strukturou (standardní verze má vertikálně umístěnou mřížku), devatenáctipalcovým kolům (základ obouvá osmnáctky) a řadě dalších doplňků na karoserii i v interiéru. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Hodnocení designu ale nebylo stoprocentně pozitivní. Zaslechl jsem i takové názory, že příď auta připomíná radlici sněžného pluhu. Každopádně jde o vůz, jehož majitel si nemůže stěžovat na nedostatek zvídavých pohledů.

Za sebe bych řekl, že mi exteriér auta připadal někdy až trochu vyumělkovaný, což dvojnásob platí o interiéru.

Okolí řidiče je nesmírně členité a mísí se tu snad až moc křivek, barev a materiálů. Hodně se mi líbila třeba šedočervená kůže na sedadlech, výplních dveří, středové opěrce a dalších místech. Naopak některé plasty vypadají na první pohled dost lacině, nebo chcete-li staroasisjky, a vůbec mi k luxusní kůži neladily.

Kabina je skvěle odhlučněná a nesetkal jsem se s žádným povrzáváním, rezonováním nebo dalším druhem pazvuku.

Přitom jde o klasické kupé, tedy s dveřmi bez rámů, která občas mívají s odhlučněním problém.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Když jsem si do auta sedl, připadalo mi, jako bych si na sebe navlékl přiléhavou koženou kombinézu. Tak těsně interiér auta řidiče obklopuje. Klaustrofobům nedoporučuji, ale ke sportovně vyhlížejí…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus