ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Lexusu NX
11. října 2014

Futuristické přemísťovadlo s vizáží terénního vozu, které ale spíše než v bahnech uvidíme v pražských ulicích - to je Lexus NX, nový přírůstek mezi SUV střední třídy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Futuristické přemísťovadlo s vizáží terénního vozu, které ale spíše než v bahnech uvidíme v pražských ulicích - to je Lexus NX, nový přírůstek mezi SUV střední třídy.

První a do roku 2015 jedinou možnost pohonu Lexusu NX představuje hybridní soustava sestávající z benzinového čtyřválce a jednoho, nebo dvou elektromotorů podle toho, zda máte verzi s pohonem pouze přední nápravy, nebo všech kol.

Hybrid dává nejvíce smysl v hustě obydlených aglomeracích, kde je množství úseků s omezenou rychlostí. Na dlouhé cesty po dálnicích to není ideální pohonná jednotka. Proto také předpokládám, že si auto budou pořizovat zejména městští nadšenci do moderních technologií.

Výhodu proti soupeřům představuje nízká spotřeba hybridní technologie, pokud s ní řidič umí pracovat. Dále množství technických vychytávek, ale také prostornost interiéru auta zejména v podélném směru a zavazadlovém prostoru nebo design exteriéru.

Jako největší nevýhody v porovnání s ostatními SUV střední třídy vidím vyšší cenu, protože Lexus NX se pasuje jako takzvané prémiové SUV. Ta navíc není vykoupena bohatostí základní výbavy. Zamrzí nepříliš velká dynamika hybridní soustavy a nepoměr mezi spotřebou udávanou výrobcem a realitou při jízdách, na nichž nelze příliš využívat elektromotor.

Lexus NX se na českém trhu prodává od podzimu 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco starší lexusy docela nudily, z novinek tryská dynamika, agresivita a jsou k nepřehlédnutí. Pro Lexus NX to platí stoprocentně.

Kromě základního provedení, jemuž rozhodně nechybí sportovní střih, existuje ještě upravená varianta F-Sport (vpravo) s obrovskou plástvovitou tlamou. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Moc se mi líbil světelný podpis testovaných lexusů NX. Pásek diod pro denní svícení ve tvaru fajky najdeme u každého NX ve výbavě Comfort, komplet LED svítilny od verze F-Sport.

Zatímco exteriér považuji za opravdu zdařilé dílko, uvnitř jsem tak nadšený nebyl a to ani u testovaných aut vybavených od podlahy až ke stropu veškerou možnou výbavou, kterou model může mít jak ve standardu tak za příplatek. Na jednu stranu jsem seděl v luxusní voňavé ventilované kůži a kožený obleček obaloval i přístrojovou desku vykládanou dřevem (standard nejvyšší verze Premium). Osvětlení interiéru se spouštělo jen letmým dotekem prstů.

Mezi touhle nádherou jsem ale našel i dost lacině vyhlížejících plastů. Když pustíte pedál brzdy, ozve se hlasitá rána a dunivý zvuk zaslechnete i po poklepání na kůží obalenou přístrojovku. Ta mi navíc připadala hodně přeplácaná. Erupce křivek, střídání barev, materiálů a tvarů, to mi moc nesedělo. Na druhou stranu se obě testovaná auta vyvarovala pazvuků při přejíždění nerovností.

reklama
Řidičova zóna
Řidič do auta s trochou nadsázky nenasedá, ale obléká si ho. A to není u SUV vůbec běžné. Okolí šoféra totiž hodně připomíná kokpit. Se svými 174 cm výšky jsem neměl žádný problém s prostorností…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus