ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Lexusu NX
8. března 2018

Lexus NX se na českém trhu prodává od roku 2014, v roce 2017 ale dostal první facelift. Ten však změnil jen drobnosti, které popisujeme v testu, protože se ale v mnohém nezměnil, v recenzi odkazujeme na i test modelu před modernizací.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Lexus NX se na českém trhu prodává od roku 2014, v roce 2017 ale dostal první facelift. Ten však změnil jen drobnosti, které popisujeme v testu, protože se ale v mnohém nezměnil, v recenzi odkazujeme na i test modelu před modernizací.

Lexus NX je futuristické přemísťovadlo s vizáží terénního vozu, které ale spíše než v bahnech uvidíme v pražských ulicích - Jde o SUV střední třídy.

První a do roku 2015 jedinou možnost pohonu Lexusu NX představuje hybridní soustava sestávající z benzinového čtyřválce a jednoho, nebo dvou elektromotorů podle toho, zda máte verzi s pohonem pouze přední nápravy, nebo všech kol.

Hybrid dává nejvíce smysl v hustě obydlených aglomeracích, kde je množství úseků s omezenou rychlostí. Na dlouhé cesty po dálnicích to není ideální pohonná jednotka. Proto také předpokládám, že si auto budou pořizovat zejména městští nadšenci do moderních technologií.

Výhodu proti soupeřům představuje nízká spotřeba hybridní technologie, pokud s ní řidič umí pracovat. Dále množství technických vychytávek, ale také prostornost interiéru auta zejména v podélném směru a zavazadlovém prostoru nebo design exteriéru.

Jako největší nevýhody v porovnání s ostatními SUV střední třídy vidím vyšší cenu, protože Lexus NX se pasuje jako takzvané prémiové SUV. Ta navíc není vykoupena bohatostí základní výbavy. Zamrzí nepříliš velká dynamika hybridní soustavy a nepoměr mezi spotřebou udávanou výrobcem a realitou při jízdách, na nichž nelze příliš využívat elektromotor.

Lexus NX se na českém trhu prodává od podzimu 2014, v roce 2017 dostal facelift. Ten se zvenčí pozná podle nové přídě a především masky, lehce se upravila také záď. V interiéru přibyl větší multimediální displej (ale jen u nejvyšších výbav), adaptivní podvozek a také rozšířená bezpečnostní výbava.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco starší lexusy docela nudily, z novinek tryská dynamika, agresivita a jsou k nepřehlédnutí. Pro Lexus NX to platí stoprocentně.

Kromě základního provedení, jemuž rozhodně nechybí sportovní střih, existuje ještě upravená sportovně vyhlížející varianta F-Sport.

Pro Lexus NX je typický pásek z LED diod připomínající podpis fajfkou. NX se tím inspiruje od jiných lexusů.

Faceliftované NX má novou masku chladiče s hustším žebrováním, spodní část nárazníku je také jiná a ostřeji tvarovaná.

Béžový vůz je model před faceliftem, šedivý s čekou registrační značkou po něm.

Zatímco exteriér považuji za opravdu zdařilé dílko, uvnitř už nadšení trochu opadá. A to přestože šlo o testované auto vybavené od podlahy až ke stropu veškerými možnými příplatky.

Superkvalitní jemná kůže na sedadlech nebo přístrojové desce se totiž střídá s místy levně působícími detaily z plastu. Když pustíte pedál brzdy, ozve se hlasitá rána a dunivý zvuk zaslechnete i po poklepání na kůží obalenou přístrojovku. Ta mi navíc připadala hodně přeplácaná. Erupce křivek, střídání barev, materiálů a tvarů, to mi moc nesedělo. Je to o zvyku, ale NX zkrátka není auto pro typické konzervativní Evropany. Uvnitř je velmi výrazné, jiné. Musíte si na všechno zvyknout, zejména na ergonomii.

Na druhou stranu není to auto, které by si konzervativní Evropan kupoval, je pro nadšence do nových technologií, takže ti, kteří mají Lexus rádi pro jeho filosofii, ho budou mít rádi se vším všudy, tedy i s poněkud netradičně pojatým interiérem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Uvnitř se toho změnilo pramálo, nová je větší, přesněji řečeno 10,3palcová obrazovka multimediálního rozhraní, která je k dispozici zdarma až ve výbavě Prestiege nebo F-Sport. Levnější mají 8palcovo…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus