ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test
19. června 2019

Lexus CT 200h se blíží ke konci svého života. Automobilka se jej rozhodla nahradit malým crossoverem, který by mohl být víc v kurzu. Přesto jde o velmi zajímavý model, který stojí za poslední otestování.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Lexus CT 200h se blíží ke konci svého života. Automobilka se jej rozhodla nahradit malým crossoverem, který by mohl být víc v kurzu. Přesto jde o velmi zajímavý model, který stojí za poslední otestování.

Hybridní Lexus CT 200h je fascinujícím autem, které se dokáže klidně polovinu času bezhlučně pohybovat po městě jen na elektrický pohon. Pořídí si ho lidé, kteří se chtějí odlišovat a rádi využívají věci stojící na vrcholu moderních technologií.

Lexus CT sice patří mezi rozměrově větší rodinné hatchbacky typu VW Golf, ale ideální je pro singlisty nebo páry. Prostornost kabiny, a zejména zavazadlového prostoru se řadí k jeho největším slabinám. Umístění baterie, elektromotoru a dalších součástí hybridního pohonu si tady vybírá svou daň.

Naopak odhlučněním kabiny od obou motorů i aerodynamického hluku nemá lexus mezi kompakty konkurenci. Totéž platí o udávané spotřebě hybridního systému. Ta je totiž na rekordně nízké úrovni nejen mezi konkurenty s benzinovým, ale i naftovým motorem.

Problém ale je, že jde o poměrně drahé auto a to nejen v porovnání s neprémiovými konkurenty. I Mercedes-Benz A, BMW 1 nebo Audi A3 umí být levnější a Lexus tolik úspory nenabídne. To možná stojí za jeho mizivými prodeji nejen v Česku, ale i ve zbytku Evropy.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Lexus CT by,l po svém uvedení na trh poněkud nudným autem. Aktuální Lexusy mu docela ujely co se týče vzhledu, proto se to na poslední chvíli pokusil napravit facelitem a dá se říci, že to docela funguje.
Auto má novou pěknou masku chladiče, která je ostřeji řezaná a působí drsněji nebo sportovněji.
Parádní jsou i detaily na nárazníku.
Nová jsou také brzdová světla, všude už samozřejmě najdeme LED.
I zadní nárazník se posunul do moderny.
Zadní okno je pořád poměrně malé, což se negativně projevuje ve výhledu vzad.
Ekologicky pojaté auto stojí na malých kolech velikosti 16“, což vypadá lehce směšně, ale má to své opodstatnění směrem ke spotřebě. Pozitivní je také to, že je na nich Lexus velice komfortní.
A jak je na tom interiér? No, už je na něm vidět jeho věk. Obzvlášť, když ho vybavíte potahy sedaček po vzoru gauče vaší babičky. Nutno ale podotknout, že až na nevábný vzhled se na nich sedí poměrně dobře. Tak jako na návštěvě u babičky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Měření prokázalo, že pracoviště řidiče patří mezi konkurencí k nejstísněnějším. Osobně jsem to ale v praxi nijak nepocítil. Podprůměrná šířka v loktech u kompaktních aut totiž běžně rostlé cestující…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus