ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Hyundai i10
10. března 2021

Do Česka dorazil zbrusu nový Hyundai i10. V pořadí již třetí generace oblíbeného miniauta nabízí atraktivnější design, bohatší výbavy a lepší jízdní vlastnosti. Na druhou stranu začíná na poměrně vysoké cenovce.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Bart BěhalBart Běhal

Do Česka dorazil zbrusu nový Hyundai i10. V pořadí již třetí generace oblíbeného miniauta nabízí atraktivnější design, bohatší výbavy a lepší jízdní vlastnosti. Na druhou stranu začíná na poměrně vysoké cenovce.

Model i10 přináší značce Hyundai významné úspěchy v Evropě již od svého představení v roce 2008. Stejně jako předchozí generace byl i zcela nový i10 navržen a vyvíjen v Evropě, kde je i vyráběn. Vnější vzhled karoserie vyzařuje mladého ducha, ale zároveň bylo pamatováno i na přístup do interiéru bez kompromisů a potřebný komfort, který podpoří rozmanité skupiny uživatelů v jejich každodenních aktivitách. Zcela nový Hyundai i10 je plnohodnotným automobilem, mimo jiné i díky nejrozsáhlejší bezpečnostní výbavě ve své třídě.

Hyundai i10 konzistentně patří mezi tahouny zvyšování našich prodejů a je jedním z historických základů růstu obliby značky Hyundai v Evropě. Představením tohoto zcela nového modelu vycházíme i nadále vstříc našim zákazníkům, kteří hledají automobil segmentu A,“ řekl Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe HQ, odpovědný za marketing a produkt.

V Česku to však nebude mít malý městský prcek od korejské automobilky vůbec lehké a to i přes to, že zastoupení v upadajícím segmentu A (minivozy) není zrovna hojné. Mezi hlavní konkurenty i10 patří například Toyota Aygo, Peugeot 108 nebo třeba Volkswagen up!. Hyundai ale skrývá esa v rukávu, kterými by mohl soupeře smést ze stolu. Jde zejména o největší armádu bezpečnostních pomocníků v kategorii, zábavné jízdní vlastnosti či o kufr se špičkovým objemem. Achillovou patou je pro Korejce prozatím cena, mnoho tvrdých plastů i v nejvyšší výbavě a prostornost kabiny.

Největší zájem o Hyundai i10 se dá v Česku čekat od starších párů, tradičních kupců nejmenších aut v naší zemi. Design karoserie se ale snaží působit trochu svěže, takže by mohl přilákat i ty, kteří si chtějí po absolvování řidičského průkazu pořídit své první auto, nebo by možná mohl oslovit některé mladé dámy. 

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zbrusu nový Hyundai i10 dostal agresivnější a dynamičtější design v porovnání s předchůdcem i ostatními vozy segmentu A. Navíc jde o jedno z nejpohlednějších minivozů na trhu.

Zde je pro srovnání druhá a třetí generace modelu i10. Nahoře starší vydání pod ním pak to nové. Na první pohled není rozdíl tak patrný, ale je zjevné, že novinka prošla maskérnou a nyní vypadá sportovněji a je více sexy. Právě vizáž auta by totiž měla lákat mladé zákazníky.

Široká maska chladiče s voštinovou výplní vyzařuje drzostí až hulvátstvím. Zahrnuje kruhová "rallyová" světla pro denní svícení (od třetí výbavy Smart), což je tradiční stylistický prvek modelové řady i10. Hlavní světlomety pak také působí agresivně. Ve zkoušené verzi navíc byly projektorové a disponovaly LED technologií. U lacinějších provedení jsou klasické halogenové. Zajímavostí je, že již v základu vůz nabízí automatické přepínání dálkových světel.

Odpovědí, proč by takový vůz měl oslovit mladé řidiče, je bezpochyby sportovní verze N-Line. Ta povyšuje agresivní vzezření vozu o úroveň výš, a to zejména díky přepracované přídi se specifickou mřížkou chladiče, výraznějším denním svícením a kontrastní linkou na spodní části nárazníku. Navíc k sobě jako jediná váže výkonný tříválec, ale o tom až později.

Z profilu je zcela nový model i10 charakterizován svalnatým tělesem karoserie s čistými ladnými tvary. Plochy s jedinečným trojúhelníkovým motivem vizuálně zdůrazňují šířku vozu a poukazují na umístění kol v rozích karoserie. Již zdaleka jsou zřetelné střešní sloupky C ve tvaru písmene X, jež jsou jednoznačným identifikačním znakem a přitahují pohled k logu, umístěnému na střešním sloupku.

Námi testovaný automobil obouval stylová 16" kola z lehké slitiny s pneumatikami 195/45 R16. Ty jsou ve standardu pouze ve výbavě N-Line, kde se navíc liší vzorem disků. Pro verzi Style jsou za příplatek. V nejlevnější variantě očekávejte 14palcová ocelová kola s celoplošnými kryty.

Pro sportovní verzi je taktéž typická dvojitá chromová koncovka výfuku. V porovnání s konvenční verzí je zvuk o trochu hřmotnější, ale poutače pozornosti od něj nečekejte.

Zákazníci mají na výběr 10 základních barev karoserie, včetně tří nových odstínů: červená Dragon (zkoušená), mosazná Brass a tyrkysová Aqua. Mezi další odstíny laků karoserie patří černá Phantom, bílá Polar, Star Dust, stříbrná Sleek, modrá Champion, červená Tomato a modrá Slate. Díky nabídce dvoubarevného lakování s odlišenou střechou, která může být buď černá (testovaná), nebo červená, byly významně rozšířeny možnosti individualizace vozidla podle požadavků zákazníka. Celkem je pro exteriér k dispozici 22 barevných kombinací.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Na palubě trpasličího Hyundaie i v nejluxusnějších výbavách dominují tvrdé plasty a kůži či jiné dražší materiály tu najdete jen zřídka. Na druhou stranu velmi se nám v kabině i10 líbilo. Design pal…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus