ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia XCeed
14. května 2020

Kia ze své garáže vyjíždí již se čtvrtou karosářskou verzí modelové rodiny Ceed. Po karoseriích hatchback, Sportswagon (kombi) a ProCeed ve stylu ´Shooting brake´ rozšiřuje portfolio značky Kia v segmentu C zcela nový crossover s označením XCeed. Jde o kombinaci hatchbacku, kupé a rodinného SUV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Na palubě kompaktního SUV od automobilky Kia se setkáme především s tvrdšími či měkčenými plasty. Už od základního provedení tu ale najdeme také kůži a to jak pravou, tak i umělou. Ani na chvíli jsme neměli pocit, že sedíme v laciném autě, ba naopak. Občas jsme si dokonce říkali, že snad řídíme auto prémiové značky.

Celkově jsme se na místě řidiče cítili velmi dobře. A to především díky přehlednému a příjemnému prostředí. Na místě řidiče jsem si ihned našel svou ideální polohu. S mojí výškou 174 cm jsem měl i velkou rezervu nad hlavou. Překvapila mne i bohatá nadílka prostoru pro má kolena. Kia XCeed mi prostě padl jako šitý na míru.

Směrem vpřed jsme byli s výhledem z vozu spokojení. Nezaznamenali jsme potíž, že bychom někoho nebo něco přehlédli. Ovšem směrem vzad to už bylo horší, jelikož kvůli sportovnější karoserie je zde pouze malé zadní okénko. Mohutný C sloupek tak hodně překáží ve výhledu.

Volant je již od základní výbavy multifunkční a potažený kůži. Od třetí verze TOP je dokonce vyhřívaný. Moc se nám líbil jeho design a skvěle padl do ruky. Řízení s ním byla zábava.

Palubní přístroje jsou zase od třetí výbavy TOP zcela digitální (viz. foto). Nejenže působí moderně, ale také řidiči před oči servírují veškeré důležité informace o jízdě. Displej o velikosti 4,2 palce měl skvělou grafiku a pohledné prostředí. U lacinějších variant jsou palubní budíky analogové.

Středovému sloupku dominovala dotyková obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 12,3" (za příplatek). Potěšila nás kvalitou obrazu i přehledným menu. Dokonce zde nebyly téměř vidět otisky prstů. Na náš vkus byl však displej příliš úzký. Základní provedení nabízí pouze 5" zobrazovací jednotku s rádiem.

Bezdrátová nabíječka je standardem od třetí výbavy TOP. Fungovala perfektně. Mobil se v ním téměř nepřehříval a dobíjení trvalo poměrně rychle.

Sedadla v námi zkoušeném automobilu byla látková se zajímavým čalouněním. Posez v nich byl na delších cestách komfortní. Na druhou stranu v zatáčkách téměř nedržela tělo. Prostě nenadchnou ani neurazí. Potěšilo aspoň to, že jsou od třetí výbavy TOP vyhřívaná.

Kia XCeed ve standardu poskytuje širokou armádu bezpečnostních asistentů. Nechybí zde například pomocník pro rozjezd do kopce, systém sledování únavy řidiče, systém autonomního nouzového brzdění či aktivní systém pro jízdu v pruzích. Námi testovaný exemplář byl navíc obohacen o příplatkový paket Tech, jenž auto ještě více obrní. Armáda asistentů se rozroste třeba o adaptivní tempomat, pomocníka udržujícího vůz v jízdním pruhu, ukazatel rychlostních limitu nebo o systém sledující mrtvý úhel. 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Vůz Kia XCeed jsme porovnali se stájovým kolegou Sportage, jenž spadá do totožného segmentu kompaktních SUV. Jsou zde jak údaje od výrobce, tak i námi naměřené hodnoty. Výsledek vás možná občas překvapí.

Kia XCeed s výškou půl druhého metru ztrácí na svého sourozence celých 15 cm a zároveň to z ní dělá jeden z nejnižších vozů v kategorii. Délkou jsou si blíže. Tam je nováček sice s hodnotou 4395 mm kratší o 9 centimetrů než Sportage, v porovnání s konkurencí se ale řadí do průměru, kde předjíždí například Škodu Karoq či Nissan Qashqai.

Až zanedbatelný rozdíl dva centimetry je u vzdálenosti mezi nápravami. Ta činí u korejského crossoveru 2650 mm a robustnější kamarád uvádí 2670 mm. S šířkou 1826 mm měřenou bez zpětných zrcátek je XCeed užší o necelé tři centimetry.

Menší karoserie se promítla i do interiéru, i když ne tak výrazně, jak by se možná čekalo. Pro posádku vpředu jsou parametry XCeedu prakticky shodné jako u Sportage. Šířku v loktech jsme naměřili okolo metru a půl, což je mezi konkurenty nadprůměrná hodnota. Na vyšší SUV i tak ztrácí dva centimetry. Výška pro řidiče přesahující jeden metr, ale nabízí stejný komfort a podélná prostornost s hodnotou 150 cm také.

Vzadu je situace XCeedu při porovnání s modelem Sportage o poznání horší. Spolujezdci na zadních sedadlech mají nejen o tři centimetry zúžený prostor v loktech, ale hlavně sníženou výšku nad hlavou o celých 8 centimetrů. Diskomfort pocítí už jedinci vysocí přes 175 cm.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Kia XCeed se na českém trhu nabízí se širokým sortimentem motorů. Zákazník má na výběr hned z pěti pohonných jednotek. Tři jsou benzinové, jeden naftový a ten poslední je plug-in hybridní. Začneme…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus