ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia XCeed
14. května 2020

Kia ze své garáže vyjíždí již se čtvrtou karosářskou verzí modelové rodiny Ceed. Po karoseriích hatchback, Sportswagon (kombi) a ProCeed ve stylu ´Shooting brake´ rozšiřuje portfolio značky Kia v segmentu C zcela nový crossover s označením XCeed. Jde o kombinaci hatchbacku, kupé a rodinného SUV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Kia XCeed se na českém trhu nabízí se širokým sortimentem motorů. Zákazník má na výběr hned z pěti pohonných jednotek. Tři jsou benzinové, jeden naftový a ten poslední je plug-in hybridní.

Začneme těmi zážehovými, kterých je nejvíce. Základní verzí je agregát 1.0 T-GDI. Jde o litrový tříválec s turbem, který poskytuje výkon 88 kW. Ve srovnání s konkurencí potěší skvělou kombinovanou spotřebou a dynamikou.

Dobrou střední cestou je motor 1.4 T-GDI s výkonem 103 kW. Průměrná je však kombinovaná konzumace pohonných hmot 6.0 l/100 km. Tento agregát může spolupracovat jak s manuální, tak i automatickou převodovkou DCT.

Vrcholem nabídky je pak dynamická motorizace 1.6 T-GDI, která disponuje oslňujícím výkonem 204 koní. Z nuly na sto zrychlí už za 7.6 s a dokáže letět až 220 km/h. Totožnou pohonnou jednotku sdílí i ostré modely Kia Ceed a Proceed GT. Svižnost je zde ale na úkor úspornosti.

Jediný vznětový motor nese označení 1.6 CRDi a oplývá výkonem 100 kW. Nepřekvapí, že z celé nabídky je nejvíce ekonomický. Zvládne jezdit už za 4,3 l/100 km, čemuž napomáhá i mild-hybridní systém. Tento agregát lze kombinovat jak s manuálem, tak i automatem DCT.

Poslední motorizací a tou vůbec nejnovější je plug-in hybridní verze. Tedy XCeed do zásuvky. Pohon si vypůjčil od modelu Niro. Pod kapotou crossoveru tedy dlí benzinový čtyřválec 1.6 GDI, spojený s elektromotorem, výhradně dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou a akumulátorem o kapacitě 8,9 kWh.

Systémový výkon ústrojí je 104 kW (141 koní) a točivý moment 265 N.m. Čistě na elektřinu pak auto ujede zhruba 50 až 60 kilometrů.

reklama

1.6 CRDi/85 kW MHEV

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/100 kW MHEV

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi/100 kW MHEV DCT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 T-GDI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.4 T-GDI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.4 T-GDI DCT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 T-GDI DCT

Nejsilnější motor v nabídce oplývá oslňujícím výkonem 204 koní a umí jej také dostatečně prodat. Maximální točivý moment 265 Nm přichází již v 1500 otáčkách a dynamika je s ohledem na konkurenci více než nadprůměrná. Z nuly na sto totiž zvládne zrychlit už za 7,6 sekund.

Přeplňovaná patnáctistovka byla kultivovaná a sportovní zvuk procházel do kabiny až ve vyšších otáčkách. Malé SUV se díky 1.6 T-GDI svižně pohybovalo ve městě i mimo něj. Skvělý byl tento agregát při předjíždění. Z poměrně vysoké rychlosti se po sešlápnutí plynového pedálu svižně vzpamatoval, kopl do otěží a agresivně vystřelil po kořisti. Tu v mžiku nechal za sebou.

Benzínová jedna-šestka však moc nepotěšila spotřebou. Výrobce udává kombinovanou konzumaci paliva 6,2 l/100 km. Námi naměřená hodnota po týdenním testu činila cca 8 litrů. K údajům automobilky jsme se dostali pouze mimo město, kde je auto poměrně úsporné. Na dálnici po nás pohonná jednotka chtěla necelých sedm litrů paliva.  

1.6 T-GDI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 GDI PHEV

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Námi zkoušený exemplář s nejsilnější motorizací 1.6 T-GDI spolupracoval s automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT. Řazení bylo většinou plynulé, hladké, rychle a logické. Pouze změny směru při parkování nebyly ideální, auto vždy popojelo ještě kousek směrem původním, zvláště v kopci. K dispozici je také polomanuální řazení.  

Řízení

Řízení nám vyhovovalo jak při parkování tak v rychle projížděných zatáčkách. Díky nastavení jízdních režimů bylo velmi přizpůsobivé. Ve městě komfortní, na okreskách tuhé a přesné. Prostě paráda. 

Podvozek

Jedním z nedostatků korejského SUV Kia XCeed byly jízdní vlastnosti na okreskách, kde se auto často chovalo nepředvídatelně. Při průjezdu ostrých zákrut se velmi naklánělo a bylo nedotáčivé. Pokud jsme do zatáčky vjeli rychleji a prudce zatočili volantem vůz se kousl a těžce se vzpamatovával. Malá nerovnost v serpentínách představovala pro XCeed velké nebezpečí, jelikož od ní odskočil mimo námi požadovanou trasu.

Na druhou stranu kompaktní korejské SUV není žádný sporťák, a tudíž není divu, že mu více seděla městská džungle. Díry, záplatované silnice, zpomalovací pruhy i vlakové přejezdy perfektně žehlilo. Do kabiny neprocházely téměř žádné otřesy ani zvuky.

Domovem pro Kiu XCeed byly i dálnice, kde se automobil choval sebejistě a vyspěle. Skvěle maskoval i vysoké rychlosti.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus