ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia XCeed
14. května 2020

Kia ze své garáže vyjíždí již se čtvrtou karosářskou verzí modelové rodiny Ceed. Po karoseriích hatchback, Sportswagon (kombi) a ProCeed ve stylu ´Shooting brake´ rozšiřuje portfolio značky Kia v segmentu C zcela nový crossover s označením XCeed. Jde o kombinaci hatchbacku, kupé a rodinného SUV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Kia ze své garáže vyjíždí již se čtvrtou karosářskou verzí modelové rodiny Ceed. Po karoseriích hatchback, Sportswagon (kombi) a ProCeed ve stylu ´Shooting brake´ rozšiřuje portfolio značky Kia v segmentu C zcela nový crossover s označením XCeed. Jde o kombinaci hatchbacku, kupé a rodinného SUV.

Rozměry spadá korejský fešák do kategorie nižší střední třídy a staví se tak po boku stájových kolegů Kia Sportage a Niro. Najde se zde však i spousta dalších silných soupeřů. Jedním z nich je například Mazda CX-30, která nás uchvátila svými jízdními vlastnostmi a designem. Nesmíme ale zapomenout ani na matadora tohoto segmentu Nissana Juke či Fiat 500X.

Konkurenční výhodou asijského SUV je široká paleta pohonných jednotek, výkonné benzinové agregáty, prostorná kabina a také povedená vizáž. Potěší i bohatá výbava u základního provedení. Kia XCeed má však i své stinné stránky. Tou hlavní je malý zavazadlový prostor, vysoká nakládací hrana kufru a nepříliš dobré chování na silnici. Nenadchne ani poměrně vysoká cenovka.

Povedené rodinné SUV od značky Kia bychom doporučili jak jednotlivcům, párům, tak i menším rodinám. Dá se totiž říci, že XCeed je takové univerzální náčiní. Neudělá ostudu ženě ani muži, hravě zvládne zahraniční dovolenou a dokonce si poradí i s hůře dostupnými lokacemi. Polní cestou k chalupě tedy protančí bez jediného zaváhání. Revírem stylového SUV je však městská džungle. Tam je králem.

Kia XCeed navržený v evropském návrhářském centru Kia ve Frankfurtu se vyrábí ve výrobním závodu ve slovenské Žilině. Vůz je poskytován se standardní 7letou zárukou Kia (s omezením na 150 tis. km).

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Všichni příslušníci rodiny Ceedů patří mezi Miss svého segmentu. Podobně je tomu i v případě modelu Kia XCeed. Již od prvního pohledu působí velmi extravagantně a přitažlivě. Tomuto dojmu napomáhá originální karoserie, jenž kombinuje styl hatchbacku, kupé a sportovně užitkového auta.

Takovýto trend je známý spíše u německých SUV vyšších tříd. Konkrétně u BMW X4 a X6 nebo třeba u Mercedesu GLC či GLE. Musíme ale přiznat, že korejská automobilka se s tím poprala statečně a výsledkem je umělecké dílo na čtyřech kolech.

Kia XCeed vlastně představuje sportovnější alternativu k tradičním modelům SUV. Poměrně dlouhá kapota při bočním pohledu hladce přechází v přední A-sloupky, ukotvené za předními koly, čímž vůz získal sportovní siluetu snižující se směrem k zádi. Zatímco rozvor zůstal stejný jako u ostatních zástupců rodiny Ceed (2650 mm), přední a zadní převis XCeedu se oproti pětidveřovému hatchbacku zvětšil o 25 mm (na 905 mm), resp. 60 mm (na 840 mm) 

Líbila se nám i netradiční přední maska chladiče, která je úzká a uprostřed má jakýsi zobáček. Parádně zapadá do sportovně-elegantního stylu karoserie. U čtyř z pěti výbav disponuje barevnou kombinací černá/chrom. Pouze provedení 75 let má kombinaci trochu odlišnou a to satin/chrom.

Hodně překvapení jsme byli z hlavních světlometů, které jsou už v základu Full LED a jsou vybaveny automatickým přepínáním dálkových světel. Navíc moc pěkně vypadají. Zadní světlomety jsou pak taktéž LED.

Zadní části dominuje široký difuzor se dvěma koncovkami výfukové soustavy. Má to však jedno velké ALE. Jsou zaslepené. Jde totiž pouze o designový prvek, který má utvrdit sportovní nádech automobilu. Stejný problém sdílí dokonce i nejsilnější varianta se 204 koňmi pod kapotou.

Název modelu pod logem automobilky vypadá moderně a je takovým podpisem novodobých vozů. Je to prostě cool.

Námi zkoušený exemplář byl obut do osmnáctipalcových kol s pneumatikami 235/45 R18. Tady se hodí naše tradiční heslo "kola dělají auto". Nejlacinější provedení pak vyjíždí na 16" hliníkových discích s pneumatikami 205/60 R16.

Kia u Xceedu představila i zcela nový metalický lak karoserie Quantum Yellow. Je vyhrazený pouze pro tento model. Interiér vozu krášlí nový barevný paket černého čalounění, v kontrastu s elegantním žlutým prošíváním sedadel, výplněmi dveří a leskle černých a metalických žlutých akcentů po celé kabině vozu. Až takto výstředně může vypadat vaše Kia Xceed. Námi testovaný vůz však disponoval jinou vizáží, i ta ale byla velmi pohledná. Veškeré metalické laky jsou za nemalý příplatek.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Na palubě kompaktního SUV od automobilky Kia se setkáme především s tvrdšími či měkčenými plasty. Už od základního provedení tu ale najdeme také kůži a to jak pravou, tak i umělou. Ani na chvíli jsm…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus