ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného MPV Kia Venga
5. října 2015

Kia Venga patří mezi malá MPV. Jde o vozy, které se délkou ani cenou příliš neliší od malých hatchbacků velikosti Fabie, ale nabízejí více vnitřního prostoru a jeho lepší využití.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test modernizovaného MPV Kia Venga
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kia Venga patří mezi malá MPV. Jde o vozy, které se délkou ani cenou příliš neliší od malých hatchbacků velikosti Fabie, ale nabízejí více vnitřního prostoru a jeho lepší využití.

Kia Venga se začala vyrábět v Nošovicích v listopadu 2009 a měsíc poté i prodávat na českém trhu. Začátkem července 2011 se jeho výroba přesunula o pár desítek kilometrů dál - na Slovensko do Žiliny. Koncem roku 2014 model prodělal modernizaci. Venga modelového roku 2015 se od předchozí varianty pozná podle výraznější přídě.

Úprava se dotkla i vnitřku vozu konkrétně středového panelu, kde se nachází nový modernější navigační systém standardně pro výbavu Top+ a zcela přepracováné ovládání klimatizace a ventilace, které nyní působí úhledněji a jednodušeji.

Mezi největší přednosti Vengy při porovnání s ostatními malými MPV patří šířka na zadních sedadlech, díky níž si vedle sebe mohou sednout relativně pohodlně tři dospělí. Tomu prostřednímu vyhoví i opěrka hlavy. Královská je i šířka v zavazadlovém prostoru.

Největší slabinou je lenost naftové čtrnáctistovky a u některých verzí neplynulost posilovače řízení. Ve většině hodnocených parametrů týkajících se nejen motoru malé MPV ze Žiliny nevyčnívá v dobrém ani zlém.

Modernizovaná benzínová šestnáctistovka s 6stupňovou manuální převodovkou dělá z Vengy velmi příjemné a dynamické auto do města i mimo něj. Díky slušnému výkonu je proplétání se ulicemi a mezi vozy na víceproudových silnicích zábavné. Svižná jízda se však odráží na spotřebě. Podle výrobce se dá v kombinovaném režimu jezdit za 6.4 l, což sice není nedosažitelné, ale radost z jízdy pak klesá. Při dálničních 130 km/h palubní počítač ukazoval necelých 8 litrů a při devadesátce něco málo přes pět litrů. Líbil se mi kultivovaný zvuk i chod motoru.

O Vengu by se měly zajímat všechny rodiny a páry, které občas potřebují více místa v kufru, ale kombíky jsou pro ně příliš dlouhé. Mezi silné prodejní argumenty patří až sedmiletá záruka.

Podrobný test vozu Kia Venga před modernizací si otevřete zde.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus