ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia Stonic
16. srpna 2019

Kia Stonic je hravé městské SUV, které nesází na schopnosti v terénu, ale dává přednost stylovému vzhledu a velmi dobré výbavě. Veze se tak na trendu podobně zaměřených aut, která už z principu nenabízí pohon všech kol, zato ale dostupnou cenu a úspornější provoz.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Za volantem se sedí jako v běžném hatchbacku, zvýšené sezení tu možná trochu je, ale nepřišlo mi jako ve větších SUV. Stále je ale dobrý přehled nad děním okolo vozu, snad až na obligátní výhled šikmo vzad. Přední sloupky jsou ale dostatečně tenké, aby se za ně nic neschovalo.

Volant je snadno nastavitelný a dobře padne do ruky, jeho věnec má ideální tloušťku.

Na levém rameni najdete ovládání multimédií.

Pokud vůz není vybaven tempomatem, což je standard od střední výbavy (v našem voze s vysokou výbavou ale kupodivu chyběl, to se na českém trhu nestane), pak jsou na pravém rameni jen nehezky velká tlačítka počítadla kilometrů.

Takto vypadá volant plně vybaveného Stonicu, kde už najdete i ovladače tempomatu.

Přístrojový štít je jednoduchý, se dvěma velkými budíky a dostačujícím displejem palubního počítače. Obrazovku virtuálního kokpitu tu nečekejte.

Když si připlatíte za balíček ADAS, který vaše auto vybaví celou řadou elektronických pomocníků (systém pro kontrolu jízdního pruhu, nouzové brzdění, sledování únavy, mrtvý úhel), pak se některé z nich ovládají tlačítky vlevo dole pod volantem, na které je bohužel hůř vidět.

Bez příplatku dostanete záslepky.

Integrovaná GPS navigace je vždy za příplatek a dostupná je od druhé výbavy. Rádio s obrazovkou 7“ a se šesticí reproduktorů už ale dostanete vždy, což je velmi dobrá zpráva.

Systém mluví česky, je přehledný a snadno se ovládá. Občas má pomalejší reakci ale nic, za co by se mělo střílet.

V ceně je také vždy manuální klimatizace, automatická, kterou vidíte na fotce, je v případě prostřední výbavy součástí příplatkového paketu a v top výbavě jde o standard. Naštěstí se ovládá tlačítky a nikoliv přes obrazovku, což znamená pohodlné změny teploty i fukaru.

Od druhé výbavy dostanete také parkovací kameru, která se určitě hodí i u takto malého SUV.

Vyhřívání volantu a sedadel se ovládá tlačítky u řadící páky. Jsou součástí top výbavy nebo jako příplatek v rámci balíčku pro střední variantu.

Podtrženo sečteno, na palubě Stonicu se žije díky vysoké výbavě poměrně dobře.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Kia Stonic není již na pohled žádný velikán. Dokazují to i rozměry exteriéru, na délku měří 4140 mm, na šířku 1760 mm a na výšku 1520 mm. Jedná se tedy o podprůměrné hodnoty v porovnání s malými SUV. Kabina však působí poměrně vzdušně, což je na danou kategorii dobře.

Vpředu jsem měl ale problém s rohem středového panelu, který mě trochu tlačil do pravého kolena.

Vzadu se mi povedlo sednout si „za sebe“, ale na delší cestu bych si přece jen přál trochu více místa před koleny. Obávám se taky, že bych řidiče díky měkčím sedadlům tlačil do zad. Prostor nad hlavou je v pořádku.

Kia určitě zaslouží pochvalu za odkládací prostory. Přihrádek je hodně, třeba uprostřed hned dvě poličky, z nichž ta horní má ideální protiskluzovou úpravu na odložení chytrého telefonu.

Kufr pojme v základu 332 litrů a na délku měří 74 cm.

Praktická dvojitá podlaha je fajn, můžete sem ukrýt drobnosti.

Navíc má dobře řešené poutko, které stačí zaháknout a máte zase volné obě ruce – nemusíte ji držet.

Pod druhou podlahou je prostor na rezervu, která v autech prodávaných v Česku bude ve standardu. Tady je jen lepící sada, protože jde o auto z Německa.

Sedadla se sklápí v poměru 2:3 a to pomocí páček umístěných na vrchu opěradla. Vzhledem k tomu, že kufr vozu není hluboký, byly by tlačítka v něm na sklápění zbytečná. Absolutní rovina po sklopení nenastane, ale už jsme blízko. Kapacita kufru po sklopení zadních sedadel je podle výrobce 1135 litrů.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Zákazník toužící po voze Kia Stonic má na výběr ze tří zážehových motorizací. Standardní provedení nabízí řadový čtyřválec 1.2 CVVT o objemu 1,25 litru (62 kW). Druhou benzinovou volbou může být obj…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus