ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia Stonic
22. září 2017

Kia Stonic je hravé městské SUV, které nesází na schopnosti v terénu, ale dává přednost stylovému vzhledu a velmi dobré výbavě. Veze se tak na trendu podobně zaměřených aut, která už z principu nenabízí pohon všech kol, zato ale dostupnou cenu a úspornější provoz.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Na výběr jsou čtyři motory, tři benzinové a jeden naftový, který je rezervovaný jen pro top verzi Premium. Základem je řadový čtyřválec 1.2 CVVT o objemu 1,25 litru (62 kW), který je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou, ostatní motory mají šestikvalt. Automat v nabídce není, stejně tak chybí i pohon všech kol.

Střední benzinovou volbou může být objemnější atmosférický čtyřválec 1.4 CVVT (74 kW) a vrcholem pak 1.0 T-GDI, tedy přeplňovaný tříválec o výkonu 88 kW.

Naftové jednotky zastupuje starý známý 1.6 CRDi o výkonu 81 kW. V této kategorii ale půjde o minoritní volbu.

V listopadu 2018 se změnily parametry beninových motorů. Zvýšila se jejich spotřeba a to v rozmezí od 0,2 po 0,5 l na 100 km. Litrový turbomotor nyní s konzumací 5,2 l benzinu na 100 km patří při porovnání s konkurencí k nadprůměrně úsporným. Oba motory bez turba se spotřebou 5,7 l/100 km řadíme spíše ke žroutům.

reklama

1.25 CVVT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.4 CVVT AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.4 CVVT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 T-GDI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 T-GDI DCT

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Kia Stonic se zatím prodává pouze s manuálními převodovkami. Testoval jsem jen šestistupňovou skříň. Její chod v drahách je hladký, ale trochu hlučnější. Jinak proti ní nelze mít výhrad. Řadí přesně.

Řízení

Jak bývá v této kategorii zvykem, je posilovač nastaven tak, aby co nejvíc usnadnil manévrování ve městě. Lehké řízení je do metropole ideálem, nečekejte ale, že vás bude víc vtahovat do hry. To ostatně v této vyžaduje málokdo.

Podvozek

Stonic má jednoduchý podvozek, tedy vpředu McPherson a vzadu torzní příčku. Jde ale zase o poměrně lehké auto, které se na silnici chová nezáludně a je příjemné ho řídit. Jen pro zajímavost – s motorem 1.4 váží 1185 kg v základní výbavě, což z něj dělá docela mrštný vůz. To jsme si také mohli vyzkoušet v areálu bývalého vojenského letiště, kde se auto mezi kužely předvedlo v dobré formě.

Na 17“ kolech se ale zdálo, že by mohl být podvozek přece jen o něco měkčí. Tato kola stála za dobrými jízdními vlastnostmi, ale do města na dlažbu nebo retardéry bychom ale doporučovali menší velikost.

Kia je také od podvozku hlučnější.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus