ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia Stonic
16. srpna 2019

Kia Stonic je hravé městské SUV, které nesází na schopnosti v terénu, ale dává přednost stylovému vzhledu a velmi dobré výbavě. Veze se tak na trendu podobně zaměřených aut, která už z principu nenabízí pohon všech kol, zato ale dostupnou cenu a úspornější provoz.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Kia Stonic je hravé městské SUV, které nesází na schopnosti v terénu, ale dává přednost stylovému vzhledu a velmi dobré výbavě. Veze se tak na trendu podobně zaměřených aut, která už z principu nenabízí pohon všech kol, zato ale dostupnou cenu a úspornější provoz.

Kia Stonic dokáže zaujmout na první pohled. Je nápaditá a má tak dobré trumfy proti soupeřům, jako je méně odvážný Peugeot 2008, Renault Captur nebo naopak výstřední Nissan Juke. Líbit se bude dvěma skupinám lidí – důchodcům, kteří hledají nenáročné, ale stále ještě poměrně praktické auto a pak mladým lidem, kteří dbají na vzhled nebo konektivitu.

Pro korejskou automobilku jde o svébytný model, který alespoň v době svého uvedení na trh (říjen 2017) neznamená konec žádného jiného. Proto je také alternativou pro malé MPV Venga a výstřední SUV do města Soul, které mají podobné rozměry, ale mohou lovit mezi odlišnou skupinou zákazníků.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Stonic na první pohled vynikne mezi průměrnými auty. Jeho tvary jsou sice kompaktní – na délku měří jen 4140 mm, ale díky větší přídi a celkově tvarům SUV působí sebevědomě.

Auto se prodává ve třech výbavách Comfort, Exclusive a Premium a už od nich je odvislý také jeho vzhled. Například ozdobné okenní lišty jsou dostupné až pro dvě nejvyšší. Vůz na obrázku je proveden v top výbavě.

To znamená, že má například v ceně velká kola 17“. Střední výbava má hliníkové patnáctky, pro základ jsou připraveny ocelové disky.

Tvář vozu dělají také světlomety vybavené LED pro denní svícení, které je k dispozici pro dvě z vyšších výbav.

Zadní LED brzdová světla ale dostanete jen v top výbavě.

Vnější zpětná zrcátka i nárazníky jsou ale v barvě karoserie vždy.

Stejně tak podélné střešní ližiny, které mají pěkný tvar a působí neotřele.

A mlhovky dostanete také.

Auto si lze nechat na přání vybarvit v několika zajímavých odstínech a také v dvoubarevném provedení. Na tomto obrázku vidíte jeden z příkladů. Auto s ním vypadá pěkně.

Vnitřek vozu už tak výstředně nepůsobí, ale vypadá na první pohled kvalitně a přehledně.

Lze si ho ale barevně přece jen okořenit. Top výbava je pak potažena koženkou. Jak se sedí za volantem se dočtete v další kapitole.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se sedí jako v běžném hatchbacku, zvýšené sezení tu možná trochu je, ale nepřišlo mi jako ve větších SUV. Stále je ale dobrý přehled nad děním okolo vozu, snad až na obligátní výhled šik…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus