ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modelu Kia Stinger
7. října 2017

Takové žihadlo Kia nikdy nevyrobila. Nový Stinger má korejskou značku definitivně zbavit nálepky výrobce výhradně laciných aut. A na základě prvních testů musím říct, že se mu to daří. Zároveň propaguje charakteristickou sportovnost, kterou se chce Kia odlišovat od sesterského Hyundaie. Tentokrát sportovnost nejen vizuální, ale i jízdní. Dá se napsat, že jde o první auto značky Kia pro nadšené řidiče. 
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Kia Stinger patří mezi nejnižší auta střední třídy a podle výrobce sedí řidič o čtyři a půl centimetru níž než v sedanu Optima. Přesto jsem se za volantem necítil jako ve sportovním voze, protože jsem i v nejnižší poloze se svými 174 centimetry výšky viděl na kapotu.

Stejné to měl samozřejmě i kolega Jiří meřící na výšku 180 cm, jemuž to vadilo o dost víc než mě.

Testovaná sedadla v nejvyšší specifikaci GT neměla chybu. Líbila se mi velikostí i tvarem. Výborně držela tělo, nastavovat jsem si mohl i to, jakou intenzitou ho budou bočnice svírat. Zároveň jim nechybělo pohodlí. Liboval jsem si zejména nad měkkou opěrkou hlavy. Potěšilo třístupňové ventilování i vyhřívání nebo elektrické seřizování.

Kromě lacině působícího středu pohledný volant se výborně drží i díky perforaci v místech úchopu. Z jeho ramen lze tlačítky různých tvarů ovládat řadu funkcí. Trvalo mi ale docela dlouho, než jsem se zorientoval v menu palubního počítače, respektive než jsem našel položky, které mě zajímaly, například průměrnou spotřebu.

Klasické přístroje s displejem uprostřed už nepůsobí v konkurenci celodigitálních u některých konkurentů úplně high-tech, ale Kia zase může argumentovat jejich sportovní vizáží. Některé údaje se v testovaných autech promítaly přímo do zorného pole řidiče prostřednictvím takzvaného head-up displeje v hezké barevné grafice.

Středovému panelu dominuje dotekový displej multimediálního systému, na kterém se zobrazují i údaje ke klimatizaci. Vadilo mi, že nastavenou teplotu nevidím defaultně, ale to je možná věc nastavení. Zjistíme při dalších podrobnějších testech.

Kia Stinger může být vybavena velkým množstvím nejrůznějších bezpečnostních pomocníků, na jejichž testování nebylo při prvním seznámení s vozem moc času. V rámci jízd na závodním okruhu ve vláčku čtyř aut za instruktorem se prakticky před každým brzděním před zatáčkou ozýval asistent varující před nárazem do vpředu jedoucího vozidla. Naštěstí nedošlo k dalším krokům včetně autonomního brzdění. Citlivost tohoto asistenta se dá nastavit ve třech stupních.

Okolí testovaných aut hlídaly kamery, jejichž obraz se dal seskládat tak, že vypadal jako z ptačí perspektivy.

Středový panel obsahuje mimo jiné i praktické odkládací prostory na lahve s pitím nebo třeba mobilní telefon.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Kia Stinger se délkou 4,83 m nevymyká ze zvyklostí sedanů a liftbacků střední třídy. Pro představu: měří o tři centimetry méně než třetí generace Škody Superb.

Většinu konkurentů zato převyšuje vzdáleností mezi nápravami, tedy rozvorem. To slibuje spoustu místa na kolena na zadních sedadlech, což mohu subjektivně potvrdit, ale zatím jsme tuto hodnotu nezměřili.

Podélná prostornost se ale bude zejména vyšším cestujícím na zadních sedadlech hodit, protože se v nich musejí hodně sesunout, jestli si nechtějí omlátit hlavu o strop. Ve vzpřímené poloze při opření hlavy do opěrky jsem totiž na krajních zadních sedadlech vršek hlavy o nízkou siluetu stropu dřel. A to měřím jen 174 cm.

Sezení na krajních zadních sedadlech je pro menší postavy pohodlné, což se ale rozhodně nedá říct o místě prostředním, které lze považovat pouze za hodně nouzové.

Opěradla zadních sedadel se sklápějí přímo na sedáky a zvětšují tak nepříliš objemný zavazadlový prostor.

Jeho objem pouhých 406 litrů je při uvedení Stingeru na trh výrazně horší než u ostatních liftbacků a fastbacků střední třídy. Může za to zejména jeho mělkost a malá šířka.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Stinger dostal při uvedení na trh do vínku tři motory. Naftové zastupuje čtyřválec 2.2 CRDi s maximálním výkonem 147 kW. Pojí se s pohonem zadní nápravy i všech kol. Při porovnání s konkurenty je …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus