ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modelu Kia Stinger
7. října 2017

Takové žihadlo Kia nikdy nevyrobila. Nový Stinger má korejskou značku definitivně zbavit nálepky výrobce výhradně laciných aut. A na základě prvních testů musím říct, že se mu to daří. Zároveň propaguje charakteristickou sportovnost, kterou se chce Kia odlišovat od sesterského Hyundaie. Tentokrát sportovnost nejen vizuální, ale i jízdní. Dá se napsat, že jde o první auto značky Kia pro nadšené řidiče. 
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Takové žihadlo Kia nikdy nevyrobila. Nový Stinger má korejskou značku definitivně zbavit nálepky výrobce výhradně laciných aut. A na základě prvních testů musím říct, že se mu to daří. Zároveň propaguje charakteristickou sportovnost, kterou se chce Kia odlišovat od sesterského Hyundaie. Tentokrát sportovnost nejen vizuální, ale i jízdní. Dá se napsat, že jde o první auto značky Kia pro nadšené řidiče. 

Kia Stinger je pětidveřové auto střední, tedy manažerské třídy. Pro tyto vozy se nejčastěji používá název liftback, ale výrobce Stinger označuje jako fastback, což je také pětidveřové auto s prakticky velkými výklopnými pátými dveřmi, ale sportovněji laděné a více podobné siluetě sedanu.

Výkonné, ale žravé motory pohánějí buď zadní nápravu, nebo všechna čtyři kola.

Stinger se nepasuje do role sportovního auta, ale chce být luxusně laděným vozem pro komfortní a svižné jízdy na dlouhé vzdálenosti - takzvaným Gran Turismem.

Mezi jeho výhody při porovnání s velmi silnou konkurenci zahrnující velké množství vozů luxusních značek považuji design a kvality podvozku ve smyslu velmi příjemného kompromisu mezi komfortem a atraktivními jízdními vlastnostmi v zatáčkách.

Jako největší problém vidím vysokou spotřebu motorů a relativně mělký a úzký zavazadlový prostor s nevelkým objemem. V době testu ještě nebyl znám ceník. Podle prvních indicií bude cena Stingeru dost sebevědomá, ale v porovnání s konkurenty částečně vyvážená bohatou standardní výbavou.

Stinger je až nečekaně dobré a hezké auto, které to ale bude mít v konkurenci výrobků značek Audi a BMW náročné zejména kvůli znáčku na kapotě. Pořizovat si ho budou zejména ti, kteří vůz neberou jako statusovou věc, nebo proti tomuto postoji vyloženě bojují. Rekrutovat se budou z řad často autem jezdících manažerů a bohatších podnikatelů, kteří jej mohou používat i jako přemísťovadlo pro méně rozvětvenou rodinu.

Kia Stinger se na českém trhu začne prodávat v průběhu října 2017.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Při povídání s kolegy na prezentaci padlo, že takto by měl vypadat vůz značky Alfa Romeo. Mimochodem nebýt čtyřdveřové karoserie sedan, tak je Giulia jedním z největších konkurentů Stingeru.

Kie se podařilo postavit svalnaté, sportovní, nízké sportovně vyhlížející auto s překrásnou boční siluetou a souladným, originálním, výrazným, atraktivním designem u něhož převládá elegance nad agresivitou.

Trochu diskutabilní nám připadaly jen některé prvky. Například přesah zadního světlometu do boku auta v podobě dlouhé tenké úsečky.

Někomu připadaly trochu směšné falešné výdechy na kapotě, ale mě se do sportovního vyznění designu auta hodily.

Zato žábry v předních blatnících aerodynamickou funkci mají stejně jako mají velký praktický význam skrze ně prosvítající červené třmeny brzd Brembo, které patří ke standardní výbavě nejsportovnější verze GT.

Kia Stinger se nabízí ve třech výbavových liniích. Tu základní nám výrobce neukázal na prezentaci ani na fotkách, takže veškeré obrázky a informace se vážou k těm vyšším - GT Line a nejvíc sportovní GT.

Ta se od GT Line liší jen několika málo detaily a na snímcích v tomto testu ji zastupuje červené auto. Jde například o dvojité výfukové koncovky na obou stranách, kdežto GT Line je má pouze na straně jedné.

Interiér dvou vyšperkovaných verzí GT Line a GT se subjektivně kvalitou materiálů příliš neliší od vnitřků aut luxusních značek. V negativním smyslu nás zaujal jen hodně lacině působící plast uprostřed jinak velmi hezky a kvalitně vyhlížejícího volantu.

Potěšilo parádní odhlučnění kabiny.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Kia Stinger patří mezi nejnižší auta střední třídy a podle výrobce sedí řidič o čtyři a půl centimetru níž než v sedanu Optima. Přesto jsem se za volantem necítil jako ve sportovním voze, protože js…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus