ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia Sportage
14. října 2020

Čtvrtá generace rodinného SUV Kia Sportage prošla modernizací. Přepracovaný byl design exteriéru i interiéru, inovovaný je infotainment, nové jsou také technologie zvyšující bezpečnost a rozšířena byla rovněž nabídka pohonných jednotek.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

V kabině se inovovalo už o něco méně. Za zmínku stojí volant nového tvaru, stejně jako změněná grafika přístrojového štítu. Další novinkou je dvoubarevné čalounění v kombinaci šedé a černé. GT Line, pak disponuje barevně stejně řešenými sedadly, ovšem s koženým čalouněním. Za příplatek je kůže pouze černá, ale navíc dostane červené stehování. Novinkou je také možnost zvolit si nový infotainment s 8palcovým dotykovým displejem.

Interiéru námi zkoušené verze TOP standardně dominuje kůže, kvalitní látka a měkčené plasty. Pochválit musíme i přirozený posed za volantem. Sedadlo je v základní pozici příjemně vysoko, respektive přesně tak, jak bychom u SUV očekávali. Veškeré ovladače a tlačítka jsou logicky rozmístěna v blízkosti řidičových a spolujezdcových rukou.

Chválíme také výhled z vozidla, který je díky vzdušné kabině a úzkým sloupkům fantastický.

Velmi pohodlná pak byla látková sedadla a to jak na dlouhých cestách, tak i ve městě. Již od základní varianty Comfort jsou navíc vyhřívaná. Na druhou stranu nedobře držela tělo v zatáčkách a působila trochu laciným dojmem.

Vyhřívaný byl též kožený volant. Díky tlustému věnci se parádně držel a zároveň stylově vypadal. A jako bonus je součástí nejlevnější výbavy.

Nehezké vzpomínky máme na 8palcovou dotykovou obrazovku multimediálního systému, jenž je standardem od druhého provedení Exclusive. Nelíbila se nám především její grafika zobrazení a nepříliš srozumitelné popsání aplikací. Spokojení jsme však byli s fungováním navigace. Vždy nás dovedla na správnou lokalitu. V menu se příjemně pracuje a nastavení cíle je jednoduché. V základu dostanete rádio s 8palcovým displejem.

Ruku v ruce s rádiem a chytrým multimediálním systémem jde i parkovací kamera, jenž promítá obraz na středový displej. Parkovací senzory vzadu jsou k dispozici od druhé výbavy Exclusive, vpředu pak od námi zkoušené TOP.

Kia Sportage ještě nezanevřela na analogové budíky, alespoň tedy v hůře vybavených verzích. Působí jednoduchým a přehledným dojmem. Před oči řidiče servírují veškeré důležité informace o jízdě. Digitální provedení je součástí vrcholné varianty GT Line a u TOP je obsahem příplatkového paketu Tech.

Dvouzónová automatická klimatizace je k dostání od druhé výbavy Exclusive. V základu (verze Comfort) si budete muset vystačit s manuální.

Ve voze pak nechybí celá řada USB vstupů. Nachází se jak vpředu, tak i vzadu. Jen nejlacinější provedení má pouze jeden v přední části kabiny.

O bezpečnost a komfort posádky se na palubě stará armáda asistenčních systému. Od základní verze Comfort automobil poskytuje například: Asistent rozjezdu do kopce, systém ochrany proti převrácení vozu, systém proti rozkmitání přívěsu, tempomat s omezovačem rychlosti či monitorování tlaku v pneumatikách. Námi testovaná Sportage byla obohacena ještě o příplatkové zboží v podobě bezklíčového vstupu Smart Key a startovacího tlačítka.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Čtvrté vydání vozu Kia Sportage zůstalo u výhod předchozí generace, nebo je dokonce posílilo, a alespoň částečně napravilo její největší prohřešky týkající se velikosti zavazadelníku a variability vnitřního prostoru.

Krajní místa nabízejí ještě více pohodlí než dříve. Zůstala opulentní nabídka místa v loktech a zlepšilo se místo nad hlavou i na kolena, takže interiér Sportage odveze čtyři hodně vysoké cestující. Pokud měří 190 cm, neměli by se v žádném směru cítit omezeni.

Schválně píšeme čtyři, protože prostřední místo ve druhé řadě kvůli tvrdšímu podkladu, vyvýšení a nízko výsuvné hlavové opěrce neposlouží dospělému cestujícímu a dítě by to tady mělo za trest.

Na krajích se sedí lépe než dříve i díky tomu, že se podlaha snížila o čtyři centimetry, takže kolena nemíří do výšky a sedák podepře hodně velkou část stehen. Prostě velká pohoda!

Novinku představuje možnost polohování sedadel a to v opravdu velkém rozsahu. Tu nejvíc vzpřímenou polohu snad konstruktéři ani nemohli myslet vážně, protože hraničí s trestným činem týrání, ty ležaté jsou vyloženě spací. Druhou novinkou je polohovací podlaha kufru, která patří ke standardu.

Ve vrchní poloze podlaha po sklopení opěradel zadních sedadel vytváří s nimi prakticky rovnou plochu. Zároveň ale v této specifikaci téměř nedošlo ke zvětšení kritizovaného malého objemu kufru. Jeho délka zůstala stejná, šířka se v nejužším bodě zvětšila podle našeho měření o dva centimetry. Tyto údaje se nevymykají zvyklostem mezi kompaktními SUV, problém je ale malá hloubka, tedy vzdálenost mezi podlahou a roletou.

Výrobce udává základní objem kufru 503 l, což však nebude po roletu, ale po horní hranu sedadel a zřejmě i s prostory pod podlahou. Každopádně ale není objem zavazadelníku na rozdíl od předchozí Sportage slabinou.

Zato za slabinu považujeme absenci čehokoli, co udrží menší předměty, aby necestovaly po zavazadlovém prostoru. Za příplatek nebo v provedení GT Line lze mít automatické otvírání pátých dveří

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Paleta pohonných jednotek je takřka shodná s tou před modernizací. Došlo pouze k drobným změnám. Základním kamenem nabídky motorizací zůstal atmosférický benzinový agregát 1.6 GDi. Disponuje výkone…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus