ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test třetí generace modelu Kia Sportage
20. ledna 2012

Žilina se stala líhní atraktivních modelů oblíbené kategorie kompaktních aut s terénní vizáží. Několik měsíců po zrození úspěšného Hyundaie ix35 přijela v létě 2010 ze Slovenska i jeho sestra Kia Sportage.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Žilina se stala líhní atraktivních modelů oblíbené kategorie kompaktních aut s terénní vizáží. Několik měsíců po zrození úspěšného Hyundaie ix35 přijela v létě 2010 ze Slovenska i jeho sestra Kia Sportage.

Na rozdíl od okamžitě líbivé ix35 není Sportage prvoplánovou krasavicí, ale rozhodně zaujme. Kromě vzhledu mne upoutal i většinou komfortní podvozek a kvalitněji působící interiér, který mi připadal propracovanější než u ix35. Tradičně Kia tasí i sedmiletou záruku, která nemá první tři roky omezení v počtu najetých kilometrů. Auto se chlubí velmi zajímavým poměrem ceny a výbavy.

Mezi slabiny patří malý kufr a jen základní možnosti jeho rozšíření. I proto považuji Kiu Sportage za lepší volbu pro páry, jednotlivce a menší rodiny. Zájemci o čistokrevné rodinné auto nejspíš zamíří jinam.

Na výběr je pohon pouze přední nápravy, nebo všech kol, benzinové motory i turbodiesely, manuální řazení i automat.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nepřipadal mi tak líbivý jako u Fordu Kuga nebo Hyundaie ix35, ale zato působí originálněji - stejně jako třeba u Škody Yeti. Navíc čím více "sportáží" na našich silnicích jezdí, tím více se mi díky své výraznosti zamlouvají. Z barev by u mne vyhrála bílá.

Hlavně na přední část karoserie bych se vydržel dívat dlouho. Tradiční tygří nos se neukrývá jen v tvarech masky chladiče, ale i ve vrchní části předního skla. Zaujal mne i podkovovitý tvar předních mlhovek s integrovanými LED diodami pro denní svícení (standard od čtvrté výbavy Comfort Plus).

Design boční a zadní části auta na mě působí méně dynamickým dojmem, ale zajímavé a hlavně originální pasáže nechybějí ani tam.

Stejně jako Hyundai ix35 vyjíždí i nejlevnější Sportage na litých kolech, žádné lacině vyhlížející plecháče se nekonají.

Přístrojová deska ve mne vyvolávala pocity přehlednosti, útulnosti a kvality.

Na obrázku pod touto kapitolou můžete vidět přístrojovku druhého stupně výbavy Active Plus.

A tady je stupeň Comfort Plus s automatickou klimatizací místo manuální, multifunkčním volantem a plastickými přístroji Supervision za ním.

Levnější varianta působí trochu jednodušeji, ale rozhodně ne dojmem odfláklého laciného holátka.

Pouze dvě z pěti zatím testovaných verzí vydávaly pazvuky z plastů na přístrojové desce, které jsou částečně měkčené. Další známky nekvalitního zpracování jsem neobjevil. Naopak jsem s potěšením kvitoval tlumené zavírání dveří a schránky před spolujezdcem stejně jako tichý chod ovladačů. To vše jsou znaky příslušnosti k dobré automobilové společnosti.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Cítil jsem se uvnitř ní dobře. Společně s příbuzným Hyundaiem ix35 nabízí nová Kia Sportage nejvíce centimetrů na šířku v loktech a také výškou se řadí k nadprůměru, takže nabídne pohodlí i dobře …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus