ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia Sportage
14. října 2020

Čtvrtá generace rodinného SUV Kia Sportage prošla modernizací. Přepracovaný byl design exteriéru i interiéru, inovovaný je infotainment, nové jsou také technologie zvyšující bezpečnost a rozšířena byla rovněž nabídka pohonných jednotek.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Čtvrtá generace rodinného SUV Kia Sportage prošla modernizací. Přepracovaný byl design exteriéru i interiéru, inovovaný je infotainment, nové jsou také technologie zvyšující bezpečnost a rozšířena byla rovněž nabídka pohonných jednotek.

Stejně jako většina jejích konkurentů může také Kia Sportage lákat široké spektrum potenciálních zájemců o nová auta. Vyhový jednotlivcům a párům i menším rodinám. Jde o univerzální vůz jak do města, tak na delší cesty, poradí si dokonce s lehčím terénem. Ne každá varianta je ale vhodná pro všechny příležitosti, záleží na volbě motoru a typu pohonu. V nabídce jsou verze s pohonem přední nápravy i všech kol, benzinové i naftové motory různých objemů, výkonů a spotřeb, lze si vybírat mezi manuálním řazením a automatickou převodovkou 7DCT.

Narozdíl od předešlých vydání je současný model po tvarové stránce velmi atraktivní a zajímavý. Ani technika však za vzhledem nikterak nezaostává. Provedení pro modelový rok 2019 nejlépe poznáte podle inovované přední a zadní části. V kabině potom nalezneme nové prvky výbav, vylepšenou grafiku přístrojového štítu či dvoubarevné čalounění v kombinaci šedé a černé. Po faceliftu nabyla Kia Sportage na bezpečnosti a komfortu, díky nejnovějším asistenčním systémům.

Svými vnějšími rozměry spadá korejský bestseller mezi takzvané SUV nižší střední střídy. Na českém trhu soupeří o přízeň zákazníků například se Škodou Karoq, Fordem Kuga, Nissanem Qashqai, Volkswagenem T-Roc nebo třeba s též faceliftovaným Seatem Ateca.

Kia Sportage nemá v porovnání s konkurenty moc slabin. Zaostávají jen parametry některých motorů a manuální řazení by mohlo být samozřejmější. Vyniká naopak vnitřní prostorností a skvělým podvozkem umožňujícím i ve verzi s pohonem pouze předních kol na SUV velmi sportovní jízdu a nabízejícím vysokou míru pohodlí. Potěší také velmi bohatá základní výbava.

Čtvrtá generace modelu Kia Sportage se v Česku nabízí od konce ledna 2016, přičemž o dva roky později absolvovala omlazující terapii. V říjnu roku 2020 se v tuzemsku prodává od 499 980 Kč.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Facelift v roce 2018 se nejvýrazněji podepsal na designu karoserie. Zcela nové jsou přední a zadní nárazníky a vzhledy litých kol o velikosti 16, 17 a 19 palců. Přepracované jsou potom světlomety vpředu i vzadu. Nabídka prvků na přání zahrnuje chromové dekory bočních prahů, kovové ochranné kryty nárazníku a pět nových odstínů karoserie.

Vozy v provedení GT Line mají leskle černou masku chladiče z oceli lisované za tepla, leskle černé a stříbrné ochranné kryty nárazníku nebo dekorativní prvky z tmavého chromu na prazích karoserie a výklopné zádi. Přepracovaná byla i 19" kola z lehkých slitin, určená výhradně pro verzi GT Line; na zádi všech modelů najdeme lisovaný díl s dvojicí koncovek výfuku a novinkou je i jiný design LED mlhových světel připomínajících ‚kostky ledu‘.

Celkově je Kia Sportage hezké auto, které mezigeneračně takřka nestárne. Zachovává si buclaté, ale zároveň nadčasové tvary. Námi zkoušený exemplář krášlil příplatkový metalický lak (Orange Fusion) a "podvrcholná" výbava TOP.

Standardem této verze jsou například Full LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel. LED technologií disponují rovněž zadní svítidla.

Varianta TOP také obsahuje zatmavená skla zadních a pátých dveří. Povedenou záď vozu ještě zdobí mohutný nárazník ve stříbrné barvě.

Heslo "kola dělají auto" platí i pro Kiu Sportage. Sedmnáctipalcové hliníkové disky kol s pneumatikami 225/60 vypadají prostě úchvatně.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
V kabině se inovovalo už o něco méně. Za zmínku stojí volant nového tvaru, stejně jako změněná grafika přístrojového štítu. Další novinkou je dvoubarevné čalounění v kombinaci šedé a černé. GT Line,…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus