ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test čtvrté generace vozu Kia Sportage
12. května 2016

Rodinné SUV nižší střední třídy vyráběné v Žilině a technicky spřízněné s nošovickým vozem Hyundai Tucson - to je čtvrtá generace modelu Kia Sportage.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Rodinné SUV nižší střední třídy vyráběné v Žilině a technicky spřízněné s nošovickým vozem Hyundai Tucson - to je čtvrtá generace modelu Kia Sportage.

Stejně jako většina jejích konkurentů může i nová Kia Sportage lákat široké spektrum potenciálních zájemců o nová auta. Vyhoví jednotlivcům a párům i menším rodinám. Jde o univerzální vůz jak do města tak na delší cesty, zvládne i lehčí terén. Ne každá varianta je ale vhodná pro všechny příležitosti, záleží na volbě motoru a typu pohonu. V nabídce jsou verze s pohonem přední nápravy i všech kol, benzinové i naftové motory různých objemů, výkonů a spotřeb, lze si vybírat mezi manuálním řazením a dvěma typy automatických převodovek.

Mezi zásadní mezigenerační změny patří zavedení sportovně laděné a špičkově vybavené verze GT Line nebo novinka v podobě polohování opěradel zadních sedadel. Díky tomu a většímu kufru se standardně montovanou polohovací podlahou došlo proti předchozímu provedení Sportage k vylepšení praktičnosti vozu.

Nová Kia Sportage tak nemá v porovnání s konkurenty moc slabin. Zaostávají jen parametry některých motorů, manuální řazení by mohlo být samozřejmější a ve výbavě mi chyběly v současnosti tolik populární LED světlomety.

Nové SUV vyniká zejména vnitřní prostorností a skvělým podvozkem umožňujícím i ve verzi s pohonem pouze předních kol na SUV velmi sportovní jízdu a nabízejícím vysokou míru pohodlí.

Kia Sportage čtvrté generace se na českém trhu prodává od konce ledna 2016.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nová Kia Sportage navazuje na předchozí model v tom, že její design nemusí každému sednout na první pohled. Na starší Sportage se ale dalo na rozdíl od některých prvoplánově líbivých konkurentů dívat i ke konci jejího životního cyklu bez pocitu, že jde o zastaralé a okoukané auto. A podobně zřejmě budu hodnotit i design té nové.

Trochu šéfdesignerovi vyčítám, že se u přední části auta nechal snad až moc inspirovat modelem Porsche Cayenne. Každopádně ale auto působí výrazně a sportovně.

Zajímavé je uvedení designové linie GT Line (jsou to ta bílá auta), která se od ostatních výbav v některých partiích liší a dodávají se výhradně na velkých devatenáctipalcových kolech.

Nejviditelnější je rozdíl u předních mlhovek (standard od druhé výbavy Comfort), které ve výbavě GT Line tvoří podobně jako u modelu cee´d GT čtveřice LEDek. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

. Ty základní, které byly na voze testovaném kolegou na silnicích v tuzemsku, vypadají takto. 

Velmi originálně působí i hlavní světlomety Sportage, zvlášť v provedení bi-xenon (standard od výbavy Premium, natáčecí od DeLuxe). Přesto Kie vyčítám, že nemá v nabídce ani za příplatek tolik populární full LED světlomety.

Zadní partie čtvrté generace vozu Kia Sportage působí líbivě a originálně.

Z přístrojové desky nové Sportage nesálá tolik high-tech a originality jako z karoserie, materiál její vrchní části ale vypadá velmi kvalitně stejně jako například ovladače na středovém panelu s luxusně tichým chodem.

Potěšilo výborné odhlučnění kabiny od většiny zdrojů hluku, snad jen naftové motory jsou při rozjezdech slyšet trochu víc.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Mezigeneračně se zlepšil výhled z auta. Nová Kia Sportage má tenčí sloupky než předchůdce, takže nepřekážejí tolik jako dříve. Škoda nepraktického uchycení zpětného zrcátka, které neprůhlednou pl…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus