ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované Kie Soul
18. dubna 2017

Kia Soul je městské auto, které se odlišuje od odstatních velmi výrazným vzhledem. Hodí se především do města, ostatně, pohon všech kol není ani v nabídce. Je to spíše vůz pro bezdětný pár s výrazným vkusem nebo pro ženu, a to buď takovou, která žije sama, případně vozí jedno či dvě malé děti po městě do školky, školy a na kroužky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Zatímco zvenku je Soul opravdu nepřehlédnutelný, uvnitř je už trochu umírněnější. Přístrojová deska působí mohutně, stojí před řidičem a spolujezdcem jako hora. Posaz je však poměrně vysoký, takže výhled ven je bezproblémový.

Testovali jsme verzi Sport s jiným volantem. Jak vypadá u běžných verzí, v tuto chvíli nemůžeme říci. Sportovnější volant má lehce zploštěliou sporní část.

Vlevo na volantu se ovládá zvuk a hudební stanice + bluetooth.

Vpravo se ovládá tempomat a také palubní počítač.

Multimediální displej se ovládá dotykem, obrazovka je velká a přehledná, leskle lakované obložení působí hezky. 

Celkově lze říci, že kabina Soulu je povedená, zpracování bezproblémové a potěší i prostornost. 

Vedle prostoru oceňujeme i dobrou čitelnost a přehlednost všech displejů, a to včetně toho v kapličce přístrojů.

Schránka před spolujezdcem má dvě patra, vejdou se do ní všechny potřebné dokumenty.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Výhodou Soulu je zvýšená karoserie, takže do vozu se celkem dobře nastupuje. Má doširoka otevíratelné dveře a velmi slušný vnitřní prostor. Kabina Soulu je dost široká a také má dobrý rozměr na výšku, takže vzadu mohou jet i vyšší postavy.

Problém však nastává, pokud by tyto přepravované osoby také chtěly vozit s sebou nějaká větší zavazadla. Kufr Soulu má totiž své limity. Objemem spadá do průměru, avšak limituje ho vysoká nakládací hrana. Také víko kufru by se mohlo otevřít ještě výš.

A verze Sport má jednu slabinu - vůz nemá dojezdovou pneumatiku, ale pouze lepicí sadu.

Kufr působí na první pohled stísněně, a to nejen kvůli té vysoké hraně, ale i poměrně úzkému otvoru.

Seznam standardní výbavy verze Sport je ale jinak královsky bohatý. Vůz má vyhřívaná a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatickou klimatizaci (byť jen jednozónovou, dvouzónová není ani v nabídce), bezklíčový vstup a volant s vyhříváním.

Přitom už základní varianta Soulu má v seznamu standardních položek spoustu věcí, za které se jinde připlácí, jmenovitě například tempomat s omezovačem rychlosti, ovládání na volantu, manuální klimatizaci i elektricky ovládaná všechna okna.   

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Soul se prodává výhradně s šestnáctistovkami pod kapotou. Základ tvoří u Kii známá jednotka GDI s atmosférickým plněním, kterou lze v případě zájmu spojit s šestistupňovou automatickou převodovkou. …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus