ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované Kie Soul
18. dubna 2017

Kia Soul je městské auto, které se odlišuje od odstatních velmi výrazným vzhledem. Hodí se především do města, ostatně, pohon všech kol není ani v nabídce. Je to spíše vůz pro bezdětný pár s výrazným vkusem nebo pro ženu, a to buď takovou, která žije sama, případně vozí jedno či dvě malé děti po městě do školky, školy a na kroužky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Soul se prodává výhradně s šestnáctistovkami pod kapotou. Základ tvoří u Kii známá jednotka GDI s atmosférickým plněním, kterou lze v případě zájmu spojit s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Další možností je dieselová jednašestka s výkonem 100 kW, která je k dispozici buď s manuální převodovkou, anebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Po faceliftu se do nabídky dostala nová a také nejvýkonnější jednotka, kterou Soul kdy měl. Jde o přeplňovanou šestnáctistivku spojenou výhradně s dvoupojkovou převodovkou se sedmi stupni. Soul tak dosahuje rychlosti 200 km/h a s tímto motorem nemá příliš mnoho konkurentů.

reklama

1.6 GDI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 GDI AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 T-GDI DCT

Jde o vrcholnou motorizaci pro Soul, která byla zařazena do nabídky s faceliftem, tedy na sklonku roku 2016.

Přeplňovaná šestnáctistovka je živá a předvádí slušné výkony. Při klidné jízdě potěší svou tichostí, pod plynem od ní ale nečekejte závodní ryk, ten ona předvést neumí. Při běžné jízdě v kombinaci s jízdou po dálnici, okreskách i po městě jsme naměřili spotřebu 8,7 l. Při ustálené rychlosti 90 km/h to bylo 7,4 l a po dálnici při tachometrových 130 km/h rovných 8,5 l.

1.6 CRDi

Tento motor nebyl dosud testován.

1.6 CRDi AT

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Zatím jsme testovali jen nejvýkonnější Soul s dvoupojkovou automatickou převodovkou, která fungovala celkem e. Jen občas by samotná změna stupňů mohla probíhat sametověji, protože škubala, ale stávalo se to jen výjimečně. Nemá ani ráda příliš rychlou akceleraci, kdy neumí reagovat stejně promptně. Aškoli ve verzi Sport disponuje možností nastavit si díky zvolením jednotlivých režimů rychlost řazení i odezvu řízení, naní to stále tak ideální. Převodovka pak sice déle drží nižší stupeň, ale nepřeřazuje tak rychle, jak by mohla.

Řízení

Soul má poměrně lehké řízení. Nedá se od něj čekat příliš citu, ale na povely od volantu vůz reaguje rychle a lineárně. Jen to zkrátka není taková zábava jako s rychlým hatchbackem. Je to znát například při ostřeji projetých zatáčkách. A že skutečně ostřeji projíždět s tak svižným motorem jdou. Ale celkově to není špatné, jen by to zkrátka mohlo být přece jen trochu lepší.

Zvlášť proto, že ani stiskem tlačítka, kterým může řidič zvolit sportovní režim převodovky a odezvy řízení, se situace o moc nezlepší. Volant sice v řidičových rukách ztuhne, ale to je tak všechno. Více citu k němu totiž nedoputuje.

Brzdy

Vrcholná verze Soulu dostala větší brzdy, nemůžeme ale zatím srovnat rozdíl s běžnými verzemi, které jsme zatím neřídili. Nejsilnější Soul však brzdil skvěle, brzdný účinek byl dobře dávkovatelný.

Podvozek

Druhá generace Soulu, jak už jsme jednou zmínili, stojí na platformě modelu Cee´d. A to je dobrý základ. Soul jezdí slušně, má poměrně stabilní podvozek, ale aby se vyvážila tak vysoká karoserie a zřejmě i fakt, že jsme testovali nejsilnější verzi, je naladěný na lehce tvrdší notu. 

Možná za to může i to, že nejsilnější motorizace s sebou nese také osazení 18" kol. Cítíte jejich hmotnots, když projedete výmol, ale například jízda po hrubším asfaltu není tak ubíjející.

Nicméně naladěním podvozku i řízení a koneckonců i převodovky se o Soulu nedá říci, že by měl bůhvíjak velké sportovní ambice. Přitom motor je opravdu živý. Nečekejte tedy od této specifikace chování zběsilého křížence. Je to zkrátka rychlé, avšak po všech stránkách spíše městské auto pro velké individualisty. 

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus