ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované Kie Soul
18. dubna 2017

Kia Soul je městské auto, které se odlišuje od odstatních velmi výrazným vzhledem. Hodí se především do města, ostatně, pohon všech kol není ani v nabídce. Je to spíše vůz pro bezdětný pár s výrazným vkusem nebo pro ženu, a to buď takovou, která žije sama, případně vozí jedno či dvě malé děti po městě do školky, školy a na kroužky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Kia Soul je městské auto, které se odlišuje od odstatních velmi výrazným vzhledem. Hodí se především do města, ostatně, pohon všech kol není ani v nabídce. Je to spíše vůz pro bezdětný pár s výrazným vkusem nebo pro ženu, a to buď takovou, která žije sama, případně vozí jedno či dvě malé děti po městě do školky, školy a na kroužky.

Jde o vůz na pomezí malých aut a nižší střední třídy, který se díky zvýšení tváří tak trochu jako SUV. Ve skutečnosti jde spíše o křížence hatchbacku a víceúčelového MPV.

Druhá generace modelu Soul se začala v Česku prodávat na jaře 2014, na sklonku roku 2016 se podrobila decentnímu faceliftu, se kterým přišel do nabídky nový motor..

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kia Soul je výrazná. Tedy velmi výrazná. Tvary karoserie se vymyká mainstreamové konkurenci, má totiž velmi hranatou siluetu, mohutnou příď, výrazné přední světlomety.

Také zezadu se jen tak neokouká, záď je téměř svislá a vertikálně postavené svítilny nejsou moc obvyklé. K extravagantnosti vozu přispívají také výrazné laky karoserie.

Ačkoli podobnost první generace prodávané od roku 2008 je s druhou generací nezaměnitelná, právě druhá generace se v mnohém od svého předchůdce liší.

Vůz totiž sedí na platformě modelu Cee´d a pode automobilky nezůstal jediný panel karoserie stejný a bylo vyměněno asi 90 procent dílů. 

Soul po faceliftu dostal nový přední a zadní nárazník, světlomety s denním svícením mají také poupravený tvar. V nabídce jsou nová 18" kola a multimediální systém je trochu přepracovaný.

S faceliftem se do ceníku dostala nová výbava Sport spojená s vrcholným motorem 1.6 T-GDI, který jsme měli na test. Tím však změny končí.

Vrcholný model Soulu se pozná podle sportovně tvarovaného předního a zadního nárazníku, světlomety s ostřikovaci jsou xenonové namísto LED, sedadla jsou potažená z části kůží a z části látkou a také tu nechybí volant s lehce zploštělou spodní stranou.  

 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Zatímco zvenku je Soul opravdu nepřehlédnutelný, uvnitř je už trochu umírněnější. Přístrojová deska působí mohutně, stojí před řidičem a spolujezdcem jako hora. Posaz je však poměrně vysoký, takže v…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus