ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia Sorento
14. května 2021

Nová Kia Sorento je odvážná, jak jen může být. Dostala výrazný design, natáhla se ve všech směrech a ještě se kromě nafty nabízí i s hybridním a plug-in hybridním motorem. Má se konkurence bát? Zjišťovali jsme v testu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Za volantem se sedí velmi vysoko, jak se na SUV této velikosti patří. A to s velmi dobrým přehledem nad vozovkou i nad kabinou samotnou.
A-sloupek logicky patří k tlustším. Výhled šikmo vpřed je ale relativně v pořádku.
Vzad pohledu brání hlavně velmi tlustý zadní sloupek. Ale dá se rozumně odhadovat. K celkovému prosvětlení kabiny pomáhá obří střešní okno, za které se ve druhé nejvyšší výbavě připlácí, ale v TOP je součástí standardu.
Nový volant je samozřejmě oděn do kůže. Sedí se za ním výš, ale dobře padne do ruky.
Na levé straně se sadou tlačítek a kolíbek ovládají multimédia nebo handsfree.
Pravá strana tu je pro ovládání adaptivního tempomatu, který je k dostání už od základní výbavy. Tlačítkem se symbolem stránky se listuje v menu palubního počítače.
Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 12,3 palce a také je součástí už základní výbavy. Právě na něm si můžeme ukázat výbornou funkci asistentu proti střetu s jiným vozem v mrtvém úhlu. Pokud blikáte, vždy se v jednom z budíků objeví obraz z boční kamery, které má pomoci řidiči se lépe zorientovat v situaci a nenabourat.
Jak je vidět i na druhém obrázku, systém vybírá budíky podle toho, zda blikáte doleva nebo doprava.
Multimediální systém s úhlopříčkou 10,25 palce je součástí druhé výbavy. V první je menší 8“ obrazovka. Systém má už integrovanou navigaci. Začíná vždy na úvodní obrazovce. Displej je lesklý a chytá dost otisků prstů.
Menu je velmi přehledné.
Totéž platí o navigaci.
Je dobře, že se Kia rozhodla držet při zemi a nechala ovládání klimatizace v samostatném modulu místo toho, aby jej přenesla do obrazovky. Už v základní výbavě je dvouzóna.
Vyhřívání předních sedadel dostanete už ve druhé výbavě. Ventilované sedačky jsou pak součástí výbavy TOP.
Tlačítko vyhřívání volantu je poněkud nelogicky umístěné na středovém tunelu až vzadu za otočným voličem jízdních režimů. Napoprvé jsme ho nemohli vůbec najít.
A tohle je také paráda – pomocí tlačítek na boku spolujezdcova sedadla ho může řidič sám nastavovat. To znamená, že odpadá vysvětlování neznalým, jak se se sedadly zachází. A nebo můžete udělat více místa na nohy tchyni, kterou vezete vzadu. Elektricky stavitelné sedadlo spolujezdce je k mání jako součást výbavy Premium.
Chytrým detailem je USB zásuvka na boku sedadel, takže je pro zadní cestující dobře při ruce.
Vyhřívání zadních sedadel je k mání od výbavy Premium.
Zastínění bočních oken vzadu se „ovládá“ ručně. Pojďme nyní do kufru.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Kia Sorento se nabízí s pěti a sedmimístným provedením. My jsme zatím otestovali jen pětimístnou variantu. Tu jsme samozřejmě podrobili podrobnému měření, které ukázalo, že jde o opravdu prostorné auto. Podélně jsme například naměřili 154 cm a šířku ve druhé řadě 158 cm. Třeba Škoda Kodiaq má ale dokonce 157 cm na délku. Více najdete v podrobné tabulce, která je zde.
Kufr je zjednodušeně řečeno černá díra. V základním uspořádání pojme nemalých 705 litrů. To je více než zmíněná Škoda Kodiaq. V tabulce opět najdete přesné údaje (je zde). Auto se třetí řadou sedadel jsem zatím netestovali. Automobilka ale udává kapacitu za třetí řadou jen 187 litrů. To stačí na pár tašek na výšku.
Tlačítko pro odjištění zadních sedadel najdete v kufru už v základní výbavě. Velmi to usnadňuje práci s prostorem.
A nebo můžete jen zatáhnout za páčku u sedadla.
Zadní sedadla jsou také posuvná v podélné ose.
Kvůli sklápění opěrek zadních sedadel má kryt kufru dvě polohy ukotvení. To je praktické řešení.
Takto vypadá kufr po sklopení zadních sedadel. Vznikne jen mírně šikmá plocha.
Jinak kufr nemá moc zajímavých detailů, snad jen tyto háčky na tašky.
Pod podlahou kufru najdete sadu na opravu v případě hybridů a rezervu v základu, pokud zvolíte standardní spalovací motor.
Při elektrickém ovládání kufru je možné auto i zamknout.

Pokud byste chtěli páté dveře odjistit ručně, musíte se vejít do úzké mezery na hraně. To se rychle zašpiníte.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Kia Sorento se v květnu 2021 nabízí se třemi motorizacemi. Základem je klasický naftový čtyřválce 2.2 CRDi o výkonu 148 kW, který lze spojit buď s pohonem předních nebo všech kol. Vždy se ale řadí o…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus