ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové generace modelu Kia Sorento
17. dubna 2015

Každá ze tří generací vozu Kia Sorento vyznává jinou filosofii.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Každá ze tří generací vozu Kia Sorento vyznává jinou filosofii.

Ta první z roku 2002 byla klasickým terénním vozem na žebřinovém rámu, který si začali kupovat zámožní podnikatelé. Kia tak přestala být vnímána pouze jako symbol lacinosti.

Dvojka uvedená na trh v roce 2010 už měla samonosnou karoserii a šlo o klasického představitele střední třídy populární poloterénní kategorie SUV.

Trojka z roku 2015 se snížila, takže z profilu vypadá spíše jako velké terénní kombi. Každopádně jde o univerzální rodinné auto s pohonem všech kol na všechny typy použití, které uveze až sedm osob, z toho ale jen čtyři dospělé opravdu komfortně, nebo velké množství nákladu.

Na výběr je pouze jediný naftový motor s velmi kultivovaným chodem a volbou manuálního, nebo automatického řazení.

Výrazné mezigenerační zlepšení jsme zjistili zejména při jízdě v zatáčkách. Nové Sorento působí na své obří rozměry sympaticky ohrabaným dojmem.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

První Sorento slavilo úspěch právě kvůli designu. Jako jedno z mála totiž přišlo mezi drsňácká terénní auta s uhlazeným kabátkem - a světe div se, byl z toho úspěch jako hrom!

Další generace na tento odkaz navazují a pouze ho přizpůsobují aktuálním trendům.

Příď současného Sorenta je podle lidí z automobilky inspirovaná čumákem vlka a nejvýraznějšími prvky jsou na ní plástvovitý vstup k chladiči nebo netypický nepravidelný tvar velkých mlhovek.

Zadní částí vozu se celé tři generace táhne jako spojovací článek charakteristicky široký D sloupek.

Uvnitř nabídla obě testovaná auta spoustu luxus. Však také verze, kterou vidíte na fotkách nejčastěji, stála více než 1,2 milionu korun. Za to dostane majitel například vrchní část přístrojové desky obalenou kůží a tu spodní, která se může potkat s kolenem, z měkčených plastů.

Luxusnější verze disponovala také příplatkovým panoramatickým střešním oknem s výklopnou přední částí, které rozjasní a provzdušní interiér, ale při jízdě je spíš pro zlost. Jím vybavená verze totiž byla hlučnější při přejezdu nerovností, zaznamenal jsem i mírné vibrace. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Varianta s plechovou střechou mne naopak dostala téměř dokonalým odhlučněním kabiny. Krásně tlumené je i dovírání dveří, aktuální Sorento je zkrátka téměř luxusním autem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Kdo očekává od SUV vyšší polohu sezení, bude v Sorentu spokojený. Výhled z auta ale trochu kazí veliká plocha neděleného čelního sloupku a držáku zrcátka se zrcátkem samotným. Výhled vzad nem…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus