ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia Sorento
14. května 2021

Nová Kia Sorento je odvážná, jak jen může být. Dostala výrazný design, natáhla se ve všech směrech a ještě se kromě nafty nabízí i s hybridním a plug-in hybridním motorem. Má se konkurence bát? Zjišťovali jsme v testu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Nová Kia Sorento je odvážná, jak jen může být. Dostala výrazný design, natáhla se ve všech směrech a ještě se kromě nafty nabízí i s hybridním a plug-in hybridním motorem. Má se konkurence bát? Zjišťovali jsme v testu.

Velké SUV vyrábí korejská automobilka už od roku 2002 a téměř po 19 letech se dostalo do své čtvrté generace. Ta na trh přijela s různorodou nabídkou zajímavých pohonů či obřím interiérem, který pohodlně sveze velkou rodinu. Nabízí se také v sedmimístném provedení.

Kia Sorento vsadila kromě toho na dobrou technologickou vybavenost, najdete v ní dokonce prvky, které v jiných jsou jen zřídka (jde třeba o kamerami vylepšený systém sledování mrtvého úhlu). Nápadná je i svým designem, který ještě podtrhuje její velikost.

Kiu Sorento bychom doporučili velkým rodinám. V Česku je konkurentem menšího a levnějšího Kodiaqu, Seatu Tarraco nebo Peugeotu 5008. Ve své velikosti má hlavně soupeře stejné provenience – Hyundai Santa Fe. Oba vozy mají stejný technický základ.

V květnu 2021 jsme otestovali Kiu Sorento s hybridním motorem 1.6 T-GDi HEV doplněným o pohon všech kol a automatickou šestistupňovou převodovku.

O něco později jsme pak prověřili vznětovou verzi s agregátem 2.2 CRDi a pohonem 4x4. Zkoušený exemplář byl zároveň spjat s novou osmistupňovou automatickou převodovkou DCT.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kia Sorento se ve čtvrté generaci mírně nafoukla. Už tak velké SUV přihodilo na délce 10 mm na celkových 4810 a rozvor se prodloužil o 35 mm na 2815 mm. Auto je také o 10 mm širší. Pravdou ale je, že design vozu ještě podtrhuje jeho rozměry a tak se může zdát, že je ještě mohutnější, než ve skutečnosti.
Vůz je nápadný třeba díky masivnímu černému grilu, který tvarem navazuje na ostatní modely, ale je zvětšen do nadrozměrné velikosti.
Full-LED světlomety jsou součástí standardní výbavy. Svítí velmi jasně a daleko.
Za perleťový lak se připlácí, ale ne tolik. Proto jde o dobrou investici. Auto s ním vypadá výborně.
Kola velikosti 17“ jsou v základní výbavě, 18“ dostanete ve druhé výbavě Exclusive u dieselové motorizace, u plug-im hybridu jsou 19“. Ty jsme na voze měli také díky vyšší výbavě. Maximem jsou 20palcová kola ve verzi TOP dostupná jen pro naftový motor.
Pohled na záď odhaluje nápadná brzdová světla. Ta jsou samozřejmě také vždy full-LED.
Auto jsme zatím testovali ve vrcholné výbavě TOP, tedy lidově řečeno „v plné palbě“. Tomu odpovídala nejen vysoká cena, ale i luxusní vzhled interiéru. Pojďme se tedy podívat dovnitř, jak to na sedadle řidiče i dalších cestujících vypadá.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se sedí velmi vysoko, jak se na SUV této velikosti patří. A to s velmi dobrým přehledem nad vozovkou i nad kabinou samotnou. A-sloupek logicky patří k tlustším. Výhled šikmo vpřed je al…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus