ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test hatchbacku Kia Rio
29. srpna 2017

Nová generace modelu Kia Rio přijela na trh v Česku začátkem jara 2017. Jde o velmi důležitý model značky. Například v roce 2015 bylo Rio nejprodávanějším modelem Kia na světě, v roce 2016 druhým. Je to model, který má uspokojit globální trhy. Vyrábí se v Koreji.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Rio je tím typem auta, na které si brzy zvyknete a dá se říci, že vám brzy padne do ruky. Však jde také o vůz pro globální trh, takže je potřeba, aby se v něm cítili dobře různí lidé na všech trzích. Velmi dobře se v něm sedí, má příjemnou pozici za volantem, je z něj bezproblémový výhled do všech stran.

Mezigeneračně se výrazně zlepšila šířka v loktech na předních sedadlech. V tomto parametru patří Rio na špičku třídy a pohodlně se vedle posadí i dva ramenáči.

Všechny budíky jsou dobře čitelné a nemám k nim žádných výhrad, v této kategorii aut ani neurazí jejich design a rozlišení.

Neměla jsem možnost vyzkoušet volant u levnějších verzí, pouze multifunkční s tlačítky (ovládání rádia na volantu patří ke standardu). Dobře padne do ruky a ovládání je vcelku intuitivní, vlevo se ovládá audio a bluetooth, vpravo tempomat a palubní počítač.

Dotyková obrazovka s velikostí 5 palců (standuard nejvyšší výbavy Exclusive) působí také kvalitně a menu má intuitivní rozvržení. Záklaldní rádio bez displeje jsme zatím nezkoušeli.

Vyzkoušeli jsme dvě verze, jednu s příplatkovou automatickou a druhou s manuální klimatizací. Ač je nutné přiznat, že ta s manuální nepůsobí tak hodnotně, konkurenční auta jsou na tom občas hůř. Kabina je zkrátka jednou s nejsilnějších stránek Ria.

V letních dnech ale brala manuální klimatizace motoru hodně energie, automatická v tom asi bude šetrnější.

Líbí se mi i množství odkládacích prostor, na malý hatchback je na tom Rio velmi dobře.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Rio je jedním z nejprostornějších aut ve své třídě malých pětidveřových hatchbacků.

V každém z námi měřených parametrů patří minimálně k průměru, takže se i na zadní sedadla docela pohodlně vejdou dospělí cestující.

Novinkou v této třídě je detail, který potěší cestující vzadu. Mají k dispozici přípojku pro USB.

Další silnou stránkou Ria je kufr. Je totiž velmi prostorný, disponuje objemem 325 litrů.

Naše měření ukázala, že nadprůměrná je zejména jeho šířka v nejužším bodě. Délka a hloubka patří pouze k průměru.

Zavazadlový prostor má v nejvyšší výbavě Exclusive (jinou jsme zatím nezkoušeli) dvojitou podlahu, která se dá po sklopení sedadel zvednout a vytvoří se rovná plocha. Kufr má navíc jednoduché, a tedy velmi praktické rozměry.

Chytré detaily pro převážení nákladu, kterými se chlubí Fabia, tu sice chybí, ale na něco drobného tu máte kapsu na levém boku a na rubu plata je háček na tašku.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Při uvedení do prodeje dostalo Rio jen dva benzinové motory - 1.25 MPI a 1.0 T-GDI/88 kW. Později přibyla ještě čtrnáctistovka. Motory bez turba patří mezi malými benzinovými hatchbacky dynamikou…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus