ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test hatchbacku Kia Rio
29. srpna 2017

Nová generace modelu Kia Rio přijela na trh v Česku začátkem jara 2017. Jde o velmi důležitý model značky. Například v roce 2015 bylo Rio nejprodávanějším modelem Kia na světě, v roce 2016 druhým. Je to model, který má uspokojit globální trhy. Vyrábí se v Koreji.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Nová generace modelu Kia Rio přijela na trh v Česku začátkem jara 2017. Jde o velmi důležitý model značky. Například v roce 2015 bylo Rio nejprodávanějším modelem Kia na světě, v roce 2016 druhým. Je to model, který má uspokojit globální trhy. Vyrábí se v Koreji.

Nová Kia Rio má pochopitelně mnoho společného se sesterským modelem Hyundai i20. Dá se říci, že to, co není na první pohled vidět, mají stejné - tedy většinu komponentů na podvozku i motory. Vizuálně se však vozy velmi odlišují a snaží se cílit na jinou klientelu. Rio chce být více pro mladé, sportovněji založené řidiče, chce ještě více oslovovat ženy, ale zároveň ani neurazit zájemce mezi pány. Je to také vyhledávaný vůz mezi staršími řidiči. Řízení, ale i podvozek je naladěný tak, aby Rio bylo skutečně dynamičtější než i20.

Mezigeneračně Rio narostlo, i když třeba jen o 1 nebo 2 centimetry, stále tak jde o jeden z nejdelších vozů ve třídě, který má navíc nejdelší rozvor.

I když se nedá říci, že by se uvnitř pohodlně vešla čtyřčlenná rodina s dospělými dětmi (nebo dokonce pánové, kteří měří přes 190 cm, jak vidíte na fotce), Rio je skutečně o chlup prostornější než například Fabia, o Fordu Fiesta nebo Opelu Corsa ani nemluvě. Pokud tedy hledáte malé auto do města, ale co možná nejprostornější pro posádku a s co největším kufrem (nové Rio má stejně objemný kufr jako Škoda Fabia), jste na správné adrese. 

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Rio designově zcela zapadá do rodiny značky Kia, nadále má tzv. tygří nos, tedy výraznou příď. Světlomety se ale protáhly. Snaží se odlišit od příbuzného  Hyundaie i20, a nutno říci, že se mu to celkem daří. A to i když má prakticky stejnou siluetu, proto to nebyl pro designéry lehký úkol.

Ač si Rio zakládá na sportovnějším vzhledu, nenabízí takové možnosti individualizace jako některé jiné konkurenční modely, například Citroën C3 nebo nový Nissan Micra. Přestože v paletě laků jsou dva nové laky, Rio nehýří zářivými barvami.

A to samé platí i o kabině, v nabídce je černý, šedý a červenošedý interiér. Nemusí to být ale nutně bráno jako minus, protože interiér Ria je skutečně velmi povedený, jsou zde kvalitní materiály a celkově působí opravdu hodnotně. Takže pokud si nezakládáte na tom, aby kabina hýřila barvami, bude se vám vnitřek Ria líbit i tak. Za kabinu malého hatchbacku by se nemusely stydět ani vozy nižší střední třídy.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Rio je tím typem auta, na které si brzy zvyknete a dá se říci, že vám brzy padne do ruky. Však jde také o vůz pro globální trh, takže je potřeba, aby se v něm cítili dobře různí lidé na všech trzích…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus