ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kii Picanto
5. července 2017

Miniauto Kia Picanto se v první generaci objevilo v roce 2003, další přišlo v roce 2011, faceliftu se druhá generace dočkala v roce 2015. Na jaře 2017 přišla třetí generace, která je předmětem tohoto testu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Picanto se nesnaží uvnitř ohromovat ulítlými dekory nebo tvary, ty jsou naopak jednodušší, ale velmi povedené.

Volant je docela velký, ale drží se dobře. Z pohledu uživatelského komfortu je nerozumnější volit výbavu Comfort, tedy tu prostřední. Takový model má totiž nejen ovládání audia na volantu, ale také například manuální klimatizaci.

Ta je součástí výbavy Comfort, stejně jako například ovládání předních oken nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním a funkcí bluetooth.

Zadní okna se stahují ve výbavách Active a Comfort na kličku. Anebo si lze u druhé výbavy připlatit za paket Premium, ten zahrnuje stahování všech oken elektricky.

Rádio se dvěma reporduktory je rovněž součástí až druhé výbavy. To platí také pro USB port. 

Z Picanta je dobrý výhled, a to do všech stran. Brzy si na jeho velikost zvyknete, a tak není potřeba si připlácet za parkovací senzory.

Sedadla lze od výbavy Comfort nastavovat výškově. Jsou měkká, ale tak akorát.

Volant je tlačítky doslova posetý, ovládá se jím jak autorádio, tak také palubní počítač.

Vlevo pod volantem se pak může nastavovat intenzita osvětlení, vypnout stabilizace nebo zkontrolovat tlak v pneumatikách.

Přístroje jsou jednoduché, ale velmi dobře čitelné.

Místa je na poměry miniaut vpředu dost, sednou si sem i pasažéři vyššího vzrůstu. Vše se navíc velmi jednoduše a intuitivně ovládá, takže Picanto je vhodné pro širokou škálu řidičů různého věku a schopnosti si zvyknout na něco nového.

 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Picanto je oficiálně pětimístné auto. Posadit pět lidí jsem sice nezkoušela, ale čtyři se opravdu vejdou. Ani na výšku to totiž v kabině vozu není úplně zlé. Sedadla jsou spíše tenčí, a tak si ti, co sedí vzadu, dokonce nestěžují ani na nedostatek místa na kolena.

Potěšující je i fakt, že vzadu nezabírá místo na podlaze masivní středový tunel. Pro zadní pasažéry tak zbylo i místo na jeden kelímek s nápojem.

Je to dobře, protože ve dveřích naopak pro zadní pasažéry žádné praktické odkládací místo není, pokud by nestašila prohlubeň fungující zároveň jako madlo na zavírání.

Že se dá Picanto využívat i na občasné větší nákupy, dokazuje slušně prostorný kufr. Samozřejmě na poměry miniaut. V tomto směru navíc Picanto udělalo asi největší skok. Zatímco druhá generaace měla objem kufru přesně 200 litrů, ta nová ho má o 54 l větší. Nejzajímavější asi je, že Picanto má tedy dokonce větší kufr než konkurenční Škoda Citigo. A tak se tedy díky tomu řadí meři mini s nějvětším kufrem. Lépe jsou na tom auta jako Suzuki Ignis nebo Smart Fortwo, to jsou ale v mnoha směrech velmi nekonvenční konkurenti.

Picanto je tedy auto, které přesně vyhoví těm, jenž chtějí mini, ale s co nejrpostornějším kufrem a pokud možno i kabinou.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Nabídka motorů se při obměně generací neměnila. Picanto má tedy i nadále, stejně jako druhá generace po faceliftu, dva agregáty v nabídce. Prvním je litrový tříválec a druhým čtyřválec o objemu 1,…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus