ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia Picanto
18. února 2021

Kia modernizovala svůj nejmenší model Picanto. Nově nabízí řadu bezpečnostních prvků a technologií, které byly doposud vyhrazeny pouze větším a dražším vozidlům. Chlubí se rovněž nižšími emisemi upravených hnacích ústrojí, stejně tak jako změnami designu exteriéru i interiéru.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

V kabině trpasličího Picanta i v nejluxusnějších výbavách dominují tvrdé plasty, ale nalezneme zde rovněž kůži či jiné dražší materiály. Design palubní desky je opravdu povedený a vše kolem řidiče je logicky umístěno. Navíc už v nejnižší poloze se sedí relativně vysoko, špatný není ani výhled z auta a šofér má dobrý přehled o tom, co se kolem něj děje.

Interiér by však mohl být širší. Dva lidé vedle sebe si totiž dokonce i vpředu připadají trochu stísněně. Výplně dveří ani středový sloupek ale šoférovi moc nepřekáží, ani když chce řídit blízko přístrojové desky. Volant se dá nastavit pouze výškově.

U zkoušené výbavy X-Line potěší kůží vypolstrované místo pro odložení lokte.

Příplatková sedadla z umělé kůže jsou přesně taková, aby se tu dobře sedělo těm, kteří vyžadují pohodlí připomínající křeslo. Boční vedení sice není téměř patrné, ale měkkost naopak ano. Řidičovo sedadlo lze navíc výškově nastavit, a to už od vstupní verze Comfort.

Kožený multifunkční volant obdrží zákazník pouze v provedeních GT-Line a X-Line. Dá se skrze něj ovládat multimediální systém a palubní počítač. Věnec je sportovně tlustý a velmi dobře se nám držel. Hlavice řadící páky je od tentýž výbav také kožená.

Ve vrcholných výbavách GT-Line a X-Line dostanete přední sedadla i volant vyhřívaný, což v těchto mrazivých dnech jistě oceníte.

Středovému sloupku dominuje 8" dotyková obrazovka již zmiňovaného multimediálního systému. Dostupná je opět ve verzích GT-Line a X-Line spolu se zadní parkovací kamerou. Musíme říci, že disponuje opravdu povedeným a přehledným menu. Práci s ní zvládne i úplný začátečník. Navíc perfektně fungovala a tolik na sobě nezanechávala otisky prstů. Za příplatek pak může disponovat navigací. V základu potom naleznete obyčejné rádio s MP3.

Palubní budíky jsou i v nejdražších variantách analogové, což se dá u miniauta očekávat. U Picanta se nám líbil jejich sportovní design. Displej uprostřed řidiči podává veškeré důležité údaje o jízdě. Provedení na fotografii je standardem všech výbav.

Většina těchto mini autíček nenabízí v základní variantě dokonce ani klimatizaci. Kia Picanto je však výjimkou. Manuální klimatizaci totiž dostanete již od vstupní verze Comfort. Automatická je pak k mání v provedeních GT-Line a X-Line.

Pokud vlastníte starší telefon určitě oceníte klasický USB vstup, kterým je auto osazeno už v základní výbavě.

Jak jsem již zmiňovali v úvodu, Kia Picanto obdržela novou ještě širší paletu asistenčních systémů. Námi testovaný exemplář byl navíc vybaven příplatkovým paketem ADAS, který navrch přidává ještě autonomní nouzové brzdění včetně varování před čelním nárazem, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích a sledování únavy řidiče. Samozřejmě poskytuje mnoho dalšího, ale zde jsem vybral jen ty nejzajímavější. 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Picanto je oficiálně pětimístné auto. Posadit dovnitř pět lidí jsme sice nezkoušeli, ale čtyři se opravdu vejdou. Ani na výšku to totiž v kabině vozu není úplně zlé. Sedadla jsou spíše tenčí, a tak si ti, co sedí vzadu, dokonce nestěžují ani na nedostatek místa na kolena.

Že se dá Picanto využívat i na občasné větší nákupy, dokazuje slušně prostorný kufr. Samozřejmě na poměry miniaut. V tomto směru navíc Picanto udělalo asi největší skok. Zatímco druhá generace měla objem kufru přesně 200 litrů, ta nová ho má o 55 litrů větší.

Nejzajímavější asi je, že Picanto má tedy dokonce větší kufr než konkurenční Volkswagen up!. A díky tomu se řadí mezi miniauta s největším zavazadelníkem. Lépe si vede pouze Smart EQ fortwo.

Picanto je auto, které přesně vyhoví těm, jenž chtějí mini, ale s co nejprostornějším kufrem a pokud možno i kabinou.  

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Motorovou paletu pokrývá trojice benzinových motorů, kterým vévodí inovovaný přeplňovaný tříválec s přímým vstřikem paliva o výkonu 74 kW (100 koní). Jednotce sekunduje dvojice nepřeplňovaných agreg…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus