ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia Picanto
18. února 2021

Kia modernizovala svůj nejmenší model Picanto. Nově nabízí řadu bezpečnostních prvků a technologií, které byly doposud vyhrazeny pouze větším a dražším vozidlům. Chlubí se rovněž nižšími emisemi upravených hnacích ústrojí, stejně tak jako změnami designu exteriéru i interiéru.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Motory, řazení, řízení, brzdy

Motorovou paletu pokrývá trojice benzinových motorů, kterým vévodí inovovaný přeplňovaný tříválec s přímým vstřikem paliva o výkonu 74 kW (100 koní). Jednotce sekunduje dvojice nepřeplňovaných agregátů 1.0 CVVT (67 koní) a 1.2 CVVT (84 koní). Modernizované Picanto může být vybaveno automatizovanou manuální převodovkou AMT, která vychází z klasického pětistupňového manuálu.  

reklama

1.0 DPI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 DPI AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 DPI

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 DPI AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 T-GDI

Nejvýkonnější motor z celé nabídky produkuje 74 kW, respektive rovných 100 koní a s malým autem dokáže pěkně zahýbat. Nově používá efektivnější systém vysokotlakového vstřikování paliva (350 barů) a integrovaným systémem řízení teploty (ITMS), který poskytuje účinnější chlazení spalovací komory.

Kia Picanto 1.0 T-GDI asfalt sice netrhá, ale potenciál motoru mu nechybí. Příjemně táhne od dvou tisíc otáček a nepřestává až k omezovači. Je to typický tříválec, který nemá výraznější špičku, ale nakonec mu ani nedochází síly. Z nuly na 100 km/h zvládne akcelerovat již za 10,3 sekundy, což je v porovnání s konkurenčními vozy nadprůměrná hodnota.

Stejně jako údaje o spotřebě. Výrobce udává kombinovanou konzumaci paliva 5,4 až 5,7 l/100 km a musíme říci, že se rozhodně nejedná o vylhaná čísla. Za dobu testu jsme se k nim bez problému dopracovali. Stačí pouze lehká noha na plynu a trocha té předvídavosti. Na dálnici, tedy při 130 km/h točí pohonná jednotka 3000 otáček za minutu a spotřebuje kolem 6,9 litrů paliva. Při 90 km/h potom točí 2100 otáček a zkonzumuje 4,4 l/100 km.

Co opravdu na tříválcích nesneseme, tak to je ten ohavný zvuk, který vydávají. Kia si s tím však poradila na jedničku s hvězdičkou. Samotný agregát sice zní stále jako mixér, ale díky preciznímu odhlučnění kabiny není téměř slyšet. Další problém "trojhrnku" jsou drobné vibrace, jenž do značné míry přecházejí i do interiéru. S touto problematikou bojují obzvláště u Renaultu nebo Nissanu, u Kie však nikoliv. Motor běží hladce a kultivovaně.

Řazení

Jak jsme již avizovali, Kiu Picanto lze pořídit buď s pětistupňovým manuálem nebo s manuální pětistupňovou automatizovanou převodovkou.

My jsme prozatím měli možnost vyzkoušet jen klasický manuál a byli jsme za to rádi, protože byl skvělý. Řazení bylo přesné a intuitivní. Dráhy sice nebyly tak krátké jako u japonských aut, ale ani zbytečně dlouhé jako u některých francouzských. Prostě zlatý střed.

Řízení

Řízení bylo příjemně ostré a skvěle pasuje k charakteru auta. Velmi se nám líbil i věnec volantu, který disponuje ideální tloušťkou.

Podvozek

Velmi důležitým aspektem při koupi nového auta je pro muže podvozek. Nikdo si přeci nechce koupit auto, které sice hezky vypadá, ale v zatáčkách se chová jak koňský povoz.

To se naštěstí o modernizovaném Picantu říct nedá. Svůj atraktivní vzhled podtrhuje skvělými jízdními vlastnostmi. Dominuje především ve městě, kde skvěle tlumí menší a střední nerovnosti. Hůře je na tom pouze s hlubšími výmoly nebo zpomalovacími prahy, kdy se po přejetí ozve hlučná rána do interiéru.

Nejvíce nás Picanto překvapilo v klikatých zatáčkách. Zprvu jsme k němu byli skeptický a nevěřili mu, ale po projetí prvních serpentin jsme v mini autíčku dostali jistotu a začali si to užívat. Je až neuvěřitelné, jak stabilní a předvídatelný drobný Korejec je. Ani při rychleji projeté zatáčce neujíždí ze stopy a drží se na vnitřku. Nedotáčení se skoro nedočkáte, což je u auta tohoto segmentu neobvyklé.

Prostě velmi schopné autíčko jak ve městě, tak v zatáčkách. Dle našeho názoru jeden z nejlépe jezdících vozů v této velikostní kategorii.  

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus