ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kii Picanto
5. července 2017

Miniauto Kia Picanto se v první generaci objevilo v roce 2003, další přišlo v roce 2011, faceliftu se druhá generace dočkala v roce 2015. Na jaře 2017 přišla třetí generace, která je předmětem tohoto testu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Nabídka motorů se při obměně generací neměnila. Picanto má tedy i nadále, stejně jako druhá generace po faceliftu, dva agregáty v nabídce.

Prvním je litrový tříválec a druhým čtyřválec o objemu 1,25 litru.

Je to nabídka sice skromnější, ale naprosto dostačující, do tohoto typu vozu si asi málokdo bude přát něco jiného.

Tříválec 1.0 CVVT má výkon 49 kW, jede maximální rychlostí 161 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 14,5 sekundy. To nejsou sice asfalt trhající hodnoty, ale na popojíždění po městě a občasné nutné vyjíždky mimo něj to stačí.

Druhou možností je pak 1.25 CVVT s výkonem 62 kW, maximálkou 173 km/h a zrychlením 12,0 s. Se spotřebou jsou na tom obě varianty dobře, první by teoreticky měla dosahovat hodnoty 4,4 l/100 km a druhá o dvě deci horší.

 

reklama

1.0 CVVT

Motor 1.0 CVVT zaujmá pozici základní verze, a i když hodnotou výkonu moc neohromuje, papír je věc jedna, praxe druhá. Je to totiž naprosto dostačující pohonná jednotka, pokud má majitel vozu v plánu jezdit hlavně po městě, na občasné vyjížďky, kam je potřeba, ale spíše sám nebo ve dvou, na nákup, k lékaři, zkrátka jen tak příležitostně. Ve městě se motor chová nadmíru schopně, v nižších otáčkách se slušně točí a od semaforů i uspokojivě rychluje. Víc od něj snad ani čekat nelze.

Na okreskách a především dálnicích je pak cítit, že navzdory extrémně nízké hmotnosti vozu mu zkátka ty kilowatty chybí, je hlučný a předvádí všechno možné, jen ne zrychlení a rychlost obecně. Dálniční 130 km/h ale sveřepě drží, jen v kopcích je pak cítit, že začíná ztrácet trochu dech.

Spotřeba je však velmi slušná, my drželi hodnotu 5,1 l/100 km, avšak v kombinaci město/dálnice. Pokud se s ním nejezdí rychle, bez problémů vykazuje hodnotu 4,6 l.

1.25 CVVT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.0 T-GDI

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Řazení je k dispozici dvojí. Buď pětistupňový manuál a to pro oba motory, anebo čtyřstupňový automat, ale jen pro čtyřválec. Pro ten by se měli rozhodnout pouze ti, kteří opravdu nenávidí řazení, protože celkově je s ním pak vz ve všech parametrech horší, a to jak ve spotřebě, tak především dynamice.

Řízení

Řízení je přesně takové, jak se od mini očekává. Velmi lehké, aby se s autem dalo dobře manévrovat na parkovištích a ve městech, přiměřeně rychlé.  Nečekejte od něj bůhvíjakou zábavu, ale spíše pohodový jízdní styl.

Brzdy

Brzdy jsme neměli možnost testovat za ostřejších podmínek, ale obecně fungovaly dobře, nejvyšší výbava GT Line má vzadu kotoučové brzdy. Pedál brzd má běžný účinek a přiměřeně lineární chod.

Podvozek

Picanto vždy bylo autem vyzávajícím komfort, a to se nezměnilo. Pocitově se zdá trochu tužší a také stabilnější než dříve, což může být kombinací mnoha faktů. Patří mezi mini s delším rozvorem, než je průměr, což rozhodně stabilitě přispívá, také záleží na výběru kol, v základu mají rozměr 14 palců.

Picanto je lehké auto, všechny verze mají pod tunu, základní s tříválcem začíná na hmotnosti 935 kg, takže k jeho kvalitám se řadí také obratnost. Navzdory slabšímu motoru se vyznačuje příjemnou mrštností v nižších rychlostech.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus