ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kii Picanto
5. července 2017

Miniauto Kia Picanto se v první generaci objevilo v roce 2003, další přišlo v roce 2011, faceliftu se druhá generace dočkala v roce 2015. Na jaře 2017 přišla třetí generace, která je předmětem tohoto testu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Miniauto Kia Picanto se v první generaci objevilo v roce 2003, další přišlo v roce 2011, faceliftu se druhá generace dočkala v roce 2015. Na jaře 2017 přišla třetí generace, která je předmětem tohoto testu.

Vůz v porovnání s předchozím modelem nevypadá zásadně jinak, Picanto vždy v konkurenci ostatních miniaut vynikalo svébytným designem, který se snažil působit dravě, trochu sportovně, a především mladistvě. Láká především ženy.

Picanto ve třetí generaci patří mezi prostorné vozy své kategorie. Je na chlup stejně dlouhé jako Renault Twingo. Rozvor se v prorovnání s předchozí generací prodloužil asi o 3 centimetry, delší ho má jak pětidveřové Citigo, tak také Volkswagen Up. Ale jen téměř zanedbatelně. Picanto však vyniká v jiném směru. Má nyní jeden z nejprostornějších kufrů, dokonce je objemnější než u Citigo. Jde tedy o velmi prostorné auto.

Korejské mini je tedy vhodné pro ty, kteří sice chtějí miniauto, ale co možná nejprostornější v kabině, aby se v případě nouze dali svézt čtyři pasažéři a především větší nákup.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Picanto působí mladistvě, na pohled i trochu dravě. Má ostře řezané přední světlomety, také záď není jednoduše řešená. Ačkoli o podobný styl se snaží i jiné automobilky, například Renault s Twingem, Seat s modelem Mii nebo kolínský trojlístek 108, Aygo a C1, Picanto má ten dar, že působí skutečně sympaticky.

V provnání s předchozí generací se design nijak revolučně neposunul, údajně proto, že se zákaníkům velmi líbil, a tak ho tvůrci nechtěli měnit.

Picanto má hodně výraznou příď. LED světlomety denního svícení jsou k dispozii až pro model GT Line, výbavy Active a Comfort mají klasické svítilny s žárovkami. Ale nevypadají vůbec zle.

Podobně netradiční je i záď. Picantu také sluší výrazné barvy, jako třeba tato.

Dříve Picanto trochu zklamávalo po nastoupení do interiéru, který neskrýval použití tvrdých šedých plastů průměrné kvality. V tomto směru se Picanto posunulo a zapadá do slušného průměru třídy. Tvrdé plasty sice nejsou posledním výstřelkem automobilového designu, ale k účelu auta jsou naproto vyhovující a neurazí.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Picanto se nesnaží uvnitř ohromovat ulítlými dekory nebo tvary, ty jsou naopak jednodušší, ale velmi povedené. Volant je docela velký, ale drží se dobře. Z pohledu uživatelského komfortu je neroz…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus