ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia Picanto
18. února 2021

Kia modernizovala svůj nejmenší model Picanto. Nově nabízí řadu bezpečnostních prvků a technologií, které byly doposud vyhrazeny pouze větším a dražším vozidlům. Chlubí se rovněž nižšími emisemi upravených hnacích ústrojí, stejně tak jako změnami designu exteriéru i interiéru.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Bart BěhalBart Běhal

Kia modernizovala svůj nejmenší model Picanto. Nově nabízí řadu bezpečnostních prvků a technologií, které byly doposud vyhrazeny pouze větším a dražším vozidlům. Chlubí se rovněž nižšími emisemi upravených hnacích ústrojí, stejně tak jako změnami designu exteriéru i interiéru.

Třetí generace kapesního hatchbacku Kia Picanto je na českém trhu již od roku 2017, tudíž nastal čas na jeho omlazení. V rámci faceliftu se zdražovalo, odpadla totiž základní výbava Active. Nynější základ, tedy verze Comfort startuje na částce 269 980 Kč s atmosférickým motorem 1.0 DPI (49 kW), avšak i toto provedení bylo před modernizací levnější, s tentýž agregátem přišlo na 254.980 korun.

Kia Picanto se svými vnějšími rozměry řadí mezi takzvané mini hatchbacky. Za konkurenci lze považovat například Hyundai i10, Toyotu Aygo, Volkswagen up! nebo třeba sourozenecké duo Peugeot 108 a Citroen C1. Výhodou jihokorejského prcka jsou především fantastické jízdní schopnosti, na daný segment vysoká míra luxusu, ale i třeba velikost zavazadelníku.

Námi zkoušený exemplář byl oděn do vrcholné výbavy X-Line, jenž má vzbuzovat lehce terénní dojem. Pod kapotou pak dřímal litrový turbomotor o výkonu 74 kW (100 koní). Sílu výhradně na přední kola přenášela pětistupňová manuální převodovka.

Největší zájem o Picanto se dá v Česku čekat od starších párů, tradičních kupců nejmenších aut v naší zemi. Design karoserie se ale snaží působit trochu svěže, takže by mohl přilákat i ty, kteří si chtějí po absolvování řidičského průkazu pořídit své první auto, nebo by možná mohl oslovit některé mladé dámy. 

Miniauto Kia Picanto se v první generaci objevilo v roce 2003, další přišlo v roce 2011, faceliftu se druhá generace dočkala v roce 2015. Na jaře 2017 přišla třetí generace, jejíž omlazená varianta se objevila v červnu roku 2020.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Picanto působí mladistvě, na pohled i trochu dravě. Má ostře řezané přední světlomety, také záď není jednoduše řešená. Ačkoli o podobný styl se snaží i jiné automobilky, Picanto má ten dar, že působí skutečně sympaticky.

Modernizace v roce 2020 již tak povedenou vizáž zase posunula o další level výše. Výraznějších změn se však dočkaly zejména sportovně zaměřené varianty GT-Line a "outdoorového" provedení X-Line. Výsledkem designových úprav je výraznější vzhled modelu.

Čelní partie Picanta GT-Line a X-Line propůjčuje každé z těchto variant svébytnější podobu. Jde např. o typickou ‚tygří‘ masku chladiče, která používá nové strukturované lemování, volně navazující na světlomety. Lemování s chromovým efektem je protaženo až do spodní části přepracovaných světlometů a propůjčuje vozu opticky stabilnější postoj. Po obou stranách ‚tygřího nosu‘ u provedení GT-Line zaujmou červené dekory, resp. techničtější černé dekory v případě verze X-Line, připomínající otvory sání vzduchu.

Hlavní světlomety byly v námi testované verzi projektorového typu, denní svícení pak ledkové. V základní výbavě Comfort jsou hlavní i denní světla žárovkového typu. Automatické přepínání je však vždy standardem.

LED světla najdeme rovněž na zadní části vozu, ačkoli zase jen u vrcholných variant GT-Line a X-Line.

Provedení X-Line se navíc inspirovalo podobou ochranných krytů nárazníku SUV – používá dekor se vzhledem kovu a logem X-Line, resp. leskle černé lemování, protažené od mřížky chladiče až po lemy podběhů kol na bocích vozu.

Modernizované Picanto nabízí zájemcům širší možnosti přizpůsobení, například 10 svěžích barevných odstínů karoserie. K dispozici jsou i dvě nová provedení kol z hliníkové slitiny - 14" kola (základ) s 16 paprsky, resp. dvoubarevná 16" kola s broušenými povrchy (GT-Line a X-Line). 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
V kabině trpasličího Picanta i v nejluxusnějších výbavách dominují tvrdé plasty, ale nalezneme zde rovněž kůži či jiné dražší materiály. Design palubní desky je opravdu povedený a vše kolem řidiče j…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus