ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Kia Optima SW
27. července 2019

První středně velké kombi korejské značky prošlo faceliftem. Změna designu není tak zásadní jako to,co se odehrálo pod kapotou. Auto totiž dostalo hned dva nové motory, tedy benzinový 1.6 T-GDI a vznětový 1.6 CRDi.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

První středně velké kombi korejské značky prošlo faceliftem. Změna designu není tak zásadní jako to,co se odehrálo pod kapotou. Auto totiž dostalo hned dva nové motory, tedy benzinový 1.6 T-GDI a vznětový 1.6 CRDi.

Diesel nahradil předchozí jedna-sedmičku, která je známá z celé řady korejských aut. Například z Hyundai i40, které je sourozencem Optimy, ale oproti ní není tak vzhledově zajímavým autem. V tomto případě se zdála být jedna-sedmička poddimenzovaná. Modernější jedna-šestka to má spravit.

Kia Optima SW by byla celkem obyčejným kombi střední třídy nebýt faktu, že je už v základu dobře vybavená, takže za řadu věcí tedy není potřeba připlácet. Navíc vyčnívá svým vzhledem i po sporném faceliftu. Je tedy autem pro manažery, kteří chtějí vystoupit z davu. V provedení SW pak pro ty, jenž už mají rodiny.

Kiu Optima SW po faceliftu jsme testovali v červenci 2019 s novým benzinovým motorem 1.6 T-GDI.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Jak je napsáno výše, design vozu je z hlediska dané třídy poněkud vybočující, což je dobře. Facelift ale přinesl jeden nový prvek, který vozu na první pohled příliš nesluší. Ale i takové hodnocení je otázkou vkusu.
Řeč je o masce chladiče vozu, která kromě top verze GT Line vypadá takto. Připomíná zuby velryby.
Ve vyšších výbavách na ni navazují LED světlomety, my měli k testu výbavu Executive Line, ve které už jsou.
Boky vozu zdobí takovéto žábry. Zajímavý prvek.
Kola u testovaného auta měla velikost 18“, které jsou v základní verzi Business Line součástí příplatkového balíčku Premium.
Překvapením je, že zadní brzdová světla mají ještě žárovky, tedy tady v kombinaci LED a žárovek.
Výfuk je pěkně integrovaný do zadního nárazníku.
A jak je na tom kabina? Ta má výbavu blížící se luxusnímu vozu už v základu. A kromě toho vypadá dobře. Je ale zřejmé, že se německé studio Kia drželo jedné linie, například se SUV Kia Sportage.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Palubní deska má čistý evropský design a to díky tomu, že studio, které auto navrhovalo, sídlí v Německu. Výhled přes přední sloupky je trochu zhoršen jejich tloušťkou, je ale stále akceptovatelný.…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus