ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test velkého kombíku Kia Optima Sportswagon
9. září 2016

Kia Optima Sportswagon je historicky první kombi korejské značky střední třídy, tedy manažerské velikosti. Na trhu se poprvé objevilo na přelomu léta a podzimu roku 2016. Opozdilo se tak zhruba tři čtvrtě roku za novou generací sedanu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Kia Optima Sportswagon je historicky první kombi korejské značky střední třídy, tedy manažerské velikosti. Na trhu se poprvé objevilo na přelomu léta a podzimu roku 2016. Opozdilo se tak zhruba tři čtvrtě roku za novou generací sedanu.

Stejně jako tato karosářská varianta se i sportswagon objeví mimo základní verze s dieselovou motorizací rovněž ve sportovní úpravě GT, a také jako plug-in hybrid. Ten ale bude k mání až během roku 2017.

Mezi hlavní přednosti vozu patří podařený design, velmi slušný vnitřní prostor, a solidní poměr cena/výkon.

V české krajině, kde jsou etalonem dvoulitrové turbodiesely, bude ale zřejmě určité části zákazníků vadit menší objem a výkon čtyřválcového vznětového agregátu.

Potenciálními majiteli tak, spíše než velké organizace, budou pravděpodobně vlastníci menších firem, případně lépe situované rodiny. 

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Přední část vozu se samozřejmě shoduje se sedanem, a totéž platí i o přední části kabiny.

Zadním partiím dominují pohledné dělené skupinové svítilny. Jsou velmi široké a jejich jedna část zasahuje poměrně hluboko do boku vozu, druhá je pak včleněna do rozměrného víka zavazadlového prostoru.

Na rozdíl od některých konkurentů je v případě dieselové verze "přiznaná" koncovka výfuku, která se poněkud neobvykle nachází na pravé straně auta. Velmi se mi líbí boční profil, který naplňuje slovo sport obsažené v názvu.

Palubní deska působí "uklizeně", nápaditá řešení ovšem budete hledat marně.

 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Palubní deska a vůbec celý prostor kolem řidiče a spolujezdce je shodný se sedanem. Samozřejmě až na některé detaily, které souvisejí se zavedením nové designové edice GT Line (od září 2016). To …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus