ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test druhé generace manažerského sedanu Kia Optima
22. února 2016

Kia uvedla na český trh druhou generaci sedanu Optima. Proti předchůdci se novinka zvětšila ve všech směrech, její motory jsou živější a výrazně úspornější, standard se rozšířil o řadu prvků výbavy. Zároveň vzrostla cena i výbava.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kia uvedla na český trh druhou generaci sedanu Optima. Proti předchůdci se novinka zvětšila ve všech směrech, její motory jsou živější a výrazně úspornější, standard se rozšířil o řadu prvků výbavy. Zároveň vzrostla cena i výbava.

Kia Optima patří mezi manažerské sedany střední třídy. Její první generace v Česku prodejní statistiky příliš neovlivnila, novinka má výrazně vyšší ambice. Zejména díky kombíku, který předchůdci chyběl a v druhé generaci přijede na trh. To ale bude až v průběhu roku 2016. Jako první dorazil na přelomu let 2015 a 2016 čtyřdveřový sedan.

Ten ve všech směrech proti první generaci povyrostl a patří mezi největší a vnitřně nejprostornější sedany a liftbacky střední třídy. Mezi klady Optimy v porovnání s konkurenty patří i jízdní vlastnosti nebo dobrý poměr ceny a výbavy. Jako největší problém vidím zatím jediný motor, který je sice úsporný, ale na poměry manažerských aut líný. Schází také čím dál žádanější možnost pohonu všech kol.

Kia pořád nemá a zřejmě jen tak mít nebude mezi manažery takový zvuk jako Audi, BMW, Mercedes, ale ani Škoda nebo Volkswagen. Optima tak zřejmě bude spíše volbou pro bohatší jedince a páry, kteří si chtějí dopřát komfort velkého auta a nechtějí za něj utrácet příliš peněz.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Předchozí generace Optimy se mi na první pohled líbila víc - a v konzervativním Česku neuspěla. Novinka se tváří o něco usedleji a méně dynamicky, tak uvidíme, jestli jí to pomůže.

Fakt je ten, že starší optimu jsem zkoušel ve vrcholných výbavách s největšími koly, a novinku ve druhém stupni výbavy a na sedmnáctipalcových ráfcích.

Když jsem viděl přístrojovou desku, okamžitě mě napadl film "Padesát odstínů šedi".  Při bližším zkoumání jsem ale i v testované relativně levné verzi objevil velmi kvalitní materiály. Celkový dojem z designu - dobrý, tedy za tři. Odhlučnění kabiny bych hodnotil o půl stupně lépe.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vzdušná, přehledná a dokonale zorganizovaná - tady už Korejci v ledasčem trumfli evropské konkurenty. Všechny ovladače jsem našel tam, kde bych je čekal, viditelné, dobře popsané, s precizním chodem…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus